بر اساس گزارش ها، چنانچه اقدام عاجلی از سوی متولیان امر برای تردد در پایتخت و مخصوصاً مناطق مرکزی شهر، اعمال قانون جدی و بازدارنده، صورت نپذیرد، پیش بینی تهرانی با سایه مرگ و بیماری در آینده ی خیلی نزدیک بسیار نزدیک به نظر می رسد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۴۸
افزایش تماس ها با اورژانس به دلیل آلودگی هوا / توصیه به بیماران قلبی و تنفسی
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در خصوص آمار تماس های تلفنی به اورژانس اظهار داشت: بیماران قلبی و تنفسی، که مواردی هستند که مستقیم ترین ارتباط را در بحث آلودگی دارند. طبیعتاً با استقرار عوامل اورژانس، اعم از موتورلانس، آمبولانس و اتوبوس در شهر تهران و میادین مهم شهری، قاعدتاً دسترسی مردم به خدمات و مراجعات به اورژانس بیشتر خواهد شد.
سخنگوی اورژانس کشور از افزایش تماس های تلفنی با اورژانس خبر داد گفت: روز یکشنبه مورخ 26 آذر ماه 155 نفر بیمار قلبی که توسط اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند. این در حالی است نسبت به مدت مشابه، یعنی روز مشابه هفته گذشته که آلودگی کمتری داشته ایم، بخواهیم مقایسه ای کنیم، این آمار در حدود 91 نفر بوده است.
وی در ادامه اظهار داشت: درخواست های مردم در زمینه های تنفسی هم 8 درصد، رشد داشته است.
خالدی تاکید کرد: امیدواریم که با توصیه های که اورژانس دارد، مخصوصاً برای چند قشر مهم شهر تهران، سالمندان و کسانی که بیماری زمینه ای اعم از قلبی و تنفسی و کودکان دارند از تردد غیر ضروری خودداری کنند و داروهای خودشان را اگر با توجه به زمینه های بیماری تنفسی و قلبی ملزم به مصرف هستند، استفاده کنند.
وی ادامه داد و گفت: نکته خیلی مهمی که من خواهش دارم از همشهریان عزیز، این که در بحث شهر تهران همان طور که می دانید راهنمایی و رانندگی توصیه کرده که فقط خودرو های متناسب با روز، یعنی طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود. به همین جهت من خواهش می کنم که کسانی که امروز شماره پلاک خودروشان زوج است، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چون الان واقعاً تردد کردند در شهر خیلی سخت شده مخصوصاً با شرایط آلودگی هوا، این درصورتی است که همه باید کمک کنیم.
نعمت الله سوری - جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها