اعضای باندی که پس از شناسایی آگهی فروش خودروهای اپتیما در سایت‌های اینترنتی در چهاردهمین روز ماه نقشه سرقت خود را اجرا می‌کردند، در دام پلیس گرفتار شدند.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۱۱

به گزارش جام‌جم، 14 آبان مردی با مراجعه به کلانتری 147 گلبرگ با طرح شکایتی عنوان کرد، چند نفر به بهانه خرید خودروی سواری‌اش اقدام به ربودن وی و سرقت خودرو کردند.

شاکی پرونده با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای فروش یک دستگاه خودروی اپتیما به‌قیمت 170 میلیون تومان، اقدام به درج آگهی در سایت اینترنتی کرده بودم . روز آخر مهرماه و طی تماس تلفنی، دو مرد جوان به عنوان خریدار برای بازدید خودرو به مقابل خانه ام در خیابان گلبرگ آمده و آن را بازدید کردند . مدتی از این افراد خبری نشد تا این که 14 آبان دوباره همان دو نفر به بهانه خرید به مقابل خانه آمده و برای تنظیم قولنامه به داخل پارکینگ ساختمان آمدند. در داخل پارکینگ بودیم که ناگهان آنها به من حمله ور شده، با تهدید چاقو و شوکر مرا در صندوق عقب خودرو انداخته و از ساختمان خارج شدند. سارقان پس از طی مسافتی، مرا در بزرگراه شهید یاسینی به بیرون پرتاب کرده و با سرقت خودرو از محل دور شدند.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی یک سرقت مشابه ناموفق در منطقه تهرانپارس شدند.

شاکی آن پرونده هم پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پس از درج آگهی فروش یک دستگاه خودرو در سایت اینترنتی روز 14 شهریور دو نفر برای بازدید و خرید خودرو به مغازه من در فلکه اول تهرانپارس آمدند که با سوء استفاده از خلوتی مغازه ناگهان با چاقو و شوکر به من حمله ور شده و قصد گرفتن سوئیچ را داشتند. در همین زمان یکی از همکارانم که به مغازه برگشته بود، متوجه موضوع شد و به کمکم آمد و سارقان بدون آن‌که موفق به سرقت شوند، از مغازه خارج و متواری شدند.

وی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت؛ مغازه اش مجهز به دوربین مداربسته است و فیلم صحنه زمان سرقت را در اختیار دارد. بلافاصله تصاویر لحظه سرقت مورد بازبینی قرار گرفت و شاکی پرونده سرقت خودروی اپتیما در خیابان گلبرگ، پس از مشاهده تصاویر سارقان، آنها را مورد شناسایی قرار داد.

بررسی‌ها نشان داد، متهمان در چهاردهمین روز هر ماه نقشه‌های سرقت را اجرایی می‌کردند.

کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با کمک تصاویر به‌دست آمده از سارقان و انجام اقدامات ویژه پلیسی، سرانجام موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت‌های خشن به نام علیرضا 25 ساله شدند که آخرین بار به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود.

مخفیگاه علیرضا در منطقه اتابک، خیابان منصور شناسایی شد و متهم تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت تا این که پس از مشاهده خودروی سرقتی در محل، علیرضا ساعت 21 جمعه دستگیر شد.

علیرضا در همان لحظه دستگیری به مشارکت در سرقت خودرو اعتراف و عنوان کرد طراح اصلی سرقت شوهرخاله‌اش به نام جلال 45 ساله بوده و سرقت را با همراهی یکی دیگر از دوستانش به نام «مسعود» 24 ساله انجام داده است.

مسعود نیز در همان منطقه اتابک دستگیر شد و به سرقت خودرو اپتیما همراه با آدم‌ربایی اعتراف و اظهارات علیرضا درخصوص نقش جلال را در این سرقت را تائید کرد.

با معرفی جلال به عنوان سرکرده گروه بلافاصله سوابقش مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد او از مجرمان سابقه‌دار و تحت‌تعقیب دستگاه قضایی است.

سرانجام با شناسایی مخفیگاه جلال در منطقه تهرانپارس، بلوار پروین او نیز در ساعت یک بامداد شنبه دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبرگفت: متهمان در همان تحقیقات اولیه به سرقت همراه با آدم‌ربایی یک دستگاه اپتیما در منطقه گلبرگ و همچنین سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس اعتراف کرده و هر دو شاکی پرونده نیز پس از مواجهه حضوری متهمان را مورد شناسایی دقیق خود قرار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها