تفاهم‌نامه‌ای که در طبقه 36 برج زیبای البیضا در منطقه قطر جدید بین دو فدراسیون فوتبال ایران و قطر امضا شد به سرعت نور، پیام فدراسیون فوتبال قطر را به کشورهای عربستان و امارات مخابره کرد.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۶۹

بعد از لجبازی و دشمنی دو فدراسیون فوتبال عربستان و امارات، کشور قطر راهی نداشت جز این‌که این دو کشور را از محاسبات خود پاک کند. برای این اقدام، حمد بن خلیفه آل ثانی، رئیس فدراسیون فوتبال قطر باید تصمیمی می‌گرفت تا پیام خود را به دو کشور رقیب برساند.

او برای این منظور ایران را انتخاب کرد تا امتیازهای فراوانی را در قالب هدیه به فوتبال ایران اعطا کند. مجموعه امتیازهای فراوانی که ایران به‌صورت رایگان دریافت کرد (حتی تجهیز امکانات ورزشی کیش و رفع معایب آن) به‌دلیل رقابت با دو کشور دیگر عربی بود. این هدیه فوق‌العاده در حقیقت نتیجه رقابت کشورهایی بود که با هم به اختلاف شدید خورده‌اند. همان‌طور که گرفتن این امتیاز بزرگ را نباید به لابی قدرتمند فوتبال ایران نسبت داد، نفوذ شدید عربستان را هم نباید به ضعف مفرط ایران مربوط دانست. عربستان در کنفدراسیون فوتبال آسیا دخالت می‌کند، نفوذ دارد و قلدری می‌کند چون همه جوره بر اسب مراد سوار است.

شیخ سلمان رئیس فعلی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطیع بی چون و چرای عربستان است، به این دلیل که دایی‌اش (حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین) ارتباطی تنگاتنگ با عربستان دارد و نمی‌تواند روی حرف عربستان حرف بزند. هر چه عربستان بگوید، شیخ سلمان باید بپذیرد چون راهی غیر از این ندارد. ایران اگر می‌خواهد از این مخمصه نجات پیدا کند باید با چانگ کره‌ای همسو شود و با همراه کردن قطر و کشورهای آسیای میانه با خود، ریاست AFC را به شرق آسیا منتقل کند تا عربستان دیگر نتواند این گونه برای آسیا و کنفدراسیون شاخ و شانه بکشد.

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها