دانستنی ها - قسمت دوم

فروشگاه‌های دیجیتال

هفته پیش، شناختی نسبی از فروشگاه دیجیتالی استیم به دست آوردیم، در قسمت دوم قصد داریم در مورد خرید از استیم بگوییم.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۲۱

استیم یک فروشگاه دیجیتال برای خرید بازی‌های ارجینال ویندوز، مک و لینوکس است که برای خرید از آن باید سه مورد را در نظر داشته باشید:

منطقه (Region)

استیم به‌عنوان جزئی از فروشگاه‌های دیجیتالی بزرگ دنیا، محصولات خود را براساس بازار مصرف ارزش‌گذاری می‌کند. به این معنی که قیمت‌های بازی‌ها برای هر کشور یا منطقه بومی‌سازی شده است، درنتیجه مثلا قیمت بازی
Assassin’s Creed در فروشگاه آمریکا به دلار، در فروشگاه کشورهای شینگن اروپا به یورو، در انگلستان به پوند و در فروشگاه دیگر کشورها به ارز رایج آنهاست. استیم، ایران را پشتیبانی نمی‌کند، پس انتظار قیمت تومان یا ریال نداشته باشید! اما نکته مهم اینجاست که به دلیل تفاوت ارزش ارز و درآمد مردم در کشورهای مختلف، قیمت بازی‌ها لزوما معادل قیمت تبدیل شده‌ آنها از دلار آمریکا به ارز آن کشور نیست! برای ما ایرانی‌ها، بهترین مناطق برای خرید، استیم روسیه و هند است که قیمت بازی‌ها در آنها به‌طور میانگین 80-70درصد قیمت آنها در فروشگاه آمریکا درمی‌آید. توصیه‌ ما به شما برای خرید ارزان و به‌صرفه از استیم بخصوص در ایام تخفیف‌های آن، خرید از منطقه روسیه است، ولی آیا این کار از نظر استیم قانونی است؟ خیر!

آی‌پی

برای خرید از منطقه روسیه باید حساب کاربری خود را مربوط به کشور روسیه، اوکراین، آذربایجان، قزاقستان یا دیگر کشورهای کنفدراسیون روسیه ثبت کنید. برای انجام این کار باید ضمن استفاده از VPN آن کشور و اطمینان از تغییر آی‌پی خود، به بخش تنظیمات پروفایل تنظیمات استیم مراجعه و اعلام کنید در حال حاضر ساکن آن کشور هستید. همچنین هنگام اضافه کردن گیفت کارت به حساب کاربری نیز باید حتما آی‌پی شما و منطقه‌ای که قصد خرید از آن را دارید، مربوط به یک کشور باشد.

گیفت کارت

گیفت کارت استیم را می‌توان به‌سادگی گیفت‌کارت‌های اپ‌استور، آمازون و پلی‌استیشن با یک جست‌وجوی ساده در میان بسیاری از سایت‌های ایرانی پیدا کرد، اما یافتن ارزان‌ترین پیشنهاد به عهده خودتان است! نیازی نیست نگران واحد پولی آن باشید، شما گیفت‌کارت دلار خریداری کنید. در صورتی که موقع ثبت کردن کد گیفت‌کارت در حساب کاربری از طریق کلاینت استیم، آی‌پی شما با منطقه‌ای که قصد خرید از آن را دارید یکسان باشد، استیم به‌صورت خودکار دلار را به ارز آن منطقه تبدیل و به حساب شما اضافه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها