جعل، فریب در ازدواج، کلاهبرداری میلیاردی، سرقت خانه و صدور چک‌های بلامحل تنها بخشی از اتهامات مرد تبهکاری است که با فریب زنان به نام آنها چک می‌گرفت و در بازار کلاهبرداری می‌کرد. علیرضا 39 ساله که 400 حساب بانکی در بانک‌های مختلف دارد، با فریب رئیس دفترش و گرفتن دسته‌چک به نام او، 28 میلیارد و 700 میلیون تومان چک کشید. مرد تبهکار همچنین به خانه دو زن دستبرد زده و از خانه یکی از آنها 180 میلیون تومان طلا و ارز سرقت کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۹۰

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از دوم مهر امسال و به دنبال شکایت زنی جوان در پایگاه دوم پلیس آگاهی آغاز شد.

بررسی شکایت نشان داد، علیرضا 39 ساله ابتدا از طریق شبکه‌های مجازی با شاکی آشنا شده و پس از مدتی از او خواستگاری کرده بود. متهم با ادعای مرگ همسرش‌
گواهی فوت و سنگ قبری را به شاکی و خانواده‌اش نشان داده بود. علیرضا با معرفی خود به عنوان مدیرعامل شرکت «سون مدیا» در امارات، خود را دارای مدرک دکترای رشته بازرگانی معرفی کرده بود. او همچنین برای جلب اعتماد دختر جوان و خانواده‌اش چند ملک میلیاردی را در مناطق سعادت‌آباد، الهیه، فرشته و یک باغ ویلا در شهرستان ارومیه خریده بود.

علیرضا در ادامه به بهانه سفرهای خارجی حساب مشترکی را با دختر جوان در بانک افتتاح کرده بود تا در زمان سفر، دختر جوان بتواند از حساب برداشت کند. پس از افتتاح حساب، مرد جوان ناپدید شد و چند روز بعد از بانک به شاکی اطلاع دادند ده‌ها چک به نام او برگشت خورده است. با مراجعه شاکی به بانک مشخص شد، علیرضا به نام او از بانک دسته‌چک گرفته و با آن در بازار معامله کرده است.

کارآگاهان با بررسی سوابق «علیرضا» موفق به شناسایی وی به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای با 9 فقره سابقه کیفری در زمینه ارتکاب جرایم مختلف فریب در ازدواج، جعل، کلاهبرداری، سرقت در شهرهای مختلف تهران، اصفهان، رشت و کرج شدند که درحال حاضر نیز تحت تعقیب محاکم قضایی مختلف قرار دارد.

فریب دومین زن

در شرایطی که علیرضا از مخفیگاهش در خیابان کریمخان متواری شده بود، کارآگاهان موفق به شناسایی زن جوان دیگری شدند که علیرضا او را نیز با پیشنهاد دروغین ازدواج، فریب داده بود، اما این دختر جوان به دلایل شخصی و خانوادگی هیچ‌گونه شکایتی را تا زمان شناسایی شدنش توسط کارآگاهان، ارائه نداده بود .

دستگیری متهم

سرانجام محل تردد متهم در بزرگراه اشرفی اصفهانی شناسایی و او 28 آبان سوار بر خودرویش دستگیر شد. در بازرسی خودروی علیرضا مقادیر زیادی اسناد تجاری اعم از اوراق بانکی، دسته‌چک، کارت‌های عابربانک، اسناد مالکیت و مهرهای جعلی کشف شد .

متهم در همان تحقیقات اولیه اعتراف کرد دارای بیش از 400 فقره حساب بانکی است و از بانک‌های مختلف به نام خود یا اشخاص ثالث دسته‌چک گرفته و در شهرهای تهران و اصفهان و پرند اقلامی همچون لوازم خانگی، لاستیک و آهن‌آلات خریده و به کارخانه‌ای در پاکدشت منتقل کرده و زیر قیمت واقعی به فروش رسانده است . همچنین براساس اعترافات متهم، وی با چک‌های بلامحل اقدام به پیش‌خرید تعداد شش دستگاه خودروی لوکس به ارزش 18 میلیارد تومان کرده و در الهیه، خیابان آقابزرگی، قیطریه و سعادت‌آباد و شهرستان ارومیه املاکی را به مبلغ 26 میلیارد تومان خریده است .

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم با تهیه دفتری در خیابان شوش جوانی به نام «میثم» را به عنوان مدیر دفتر استخدام و به نام او در بانک‌های مختلف دسته‌چک گرفته و چک‌ها را در بازار خرج کرده است که با بررسی‌ها مشخص شد تنها هشت فقره از چک‌ها به ارزش 28 میلیارد و 700 میلیون تومان به بانک واصل و گواهی عدم پرداخت برای آنها صادر شده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در این پرونده تاکنون بیش از 20 نفر از مالباختگان در سطح بازار تهران شناسایی و به پایگاه دوم پلیس آگاهی دعوت شدند که متهم را مورد شناسایی قرار دادند. همچنین در ادامه تعداد دیگری از خانم‌های جوان که متهم به بهانه ازدواج آنها را نیز فریب داده شناسایی شدند که متهم پرونده پس از مواجهه حضوری با این خانم‌ها اعتراف کرد علاوه بر فریب این خانم‌ها، از خانه دو نفر از آنها و پس از تهیه کلید یدک و اطمینان از حضور نداشتن‌شان در منزل، اقدام به سرقت طلا، جواهرات و پول نقد کرده که تنها در یکی از سرقت‌ها 180 میلیون تومان طلا و ارز خارجی سرقت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها