برنامه «همیشه با ورزش» این هفته رادیو ورزش بحث بودجه‌ای را که دولت برای فدراسیون‌های ورزشی تخصیص داده است با روسای فدراسیون‌ها در میان می‌گذارد.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۵۱

در روزهای گذشته، دولت لایحه بودجه سال 97 را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده و در این میان ورزشی‌ها به دنبال این هستند بدانند چه میزان بودجه برای ورزش در نظر گرفته شده است.

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی، در ارتباط با بودجه‌ای که برای فدراسیون‌های ورزشی مختلف اختصاص داده می‌شود، گفت: امروزه ورزش یک کار کاملاً اقتصادی است و بدرستی واژه صنعت را به این پدیده عظیم اجتماعی اطلاق کرده‌اند. مدیران ورزشی جدا از تبحر و دانش فنی در خصوص رشته ورزشی خود باید از شم بالای اقتصادی هم برخوردار باشند تا بتوانند امور آن رشته را درست انجام دهند.

وی در ادامه این بحث به وظایف فدراسیون‌ها برای افزایش بودجه‌های دولتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم بر مبنای بودجه‌ای که مورد تفاهم فدراسیون و وزارت ورزش قرار می‌گیرد برنامه‌های خودمان را عملیاتی کنیم، به هیچ عنوان اهدافمان تحقق پیدا نمی‌کند و بسیاری از برنامه هایمان متوقف خواهد شد. این وظیفه یک رئیس فدراسیون است که برای افزایش بودجه تلاش کند و در دو بحث جذب حامی مالی و درآمدزایی ورود کند.انتظار داریم در سال آینده به فدراسیون‌های ورزشی، بویژه فدراسیون‌های المپیکی که قرار است در بازی‌های جاکارتا حضور پیدا کنند، نگاه ویژه‌ای شود.

کیهانی در پاسخ به این سوال که بودجه‌ای که دولت برای فدراسیون دوومیدانی درنظر گرفته چقدر است، گفت: ما از نظر رتبه بودجه‌ای که وزارت ورزش برایمان درنظر گرفته، ششمین فدراسیون هستیم که تا امروز 50 درصد از این بودجه را دریافت کرده‌ایم. بودجه فدراسیون ما پنج میلیارد تومان است. 80 درصد از معادل این عدد را تعهد کردم که درآمدزایی کنم و قول می‌دهم تا پایان سال دستیابی به صد درصد این بودجه تحقق پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها