پپ گواردیولا همچنان با من‌سیتی می‌تازد

ایستاده با رکورد

تا چند هفته پیش، مربیانی همچون یورگن کلوپ، آنتونیو کونته و پوچتینو هربار صحبت از قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می‌کردند، به یک مشکل در رسیدن به این هدف اشاره داشتند: تیم یکدست و منسجم منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا. با نزدیک شدن به زمان دربی شهر منچستر، بیشترشان انتظار داشتند مورینیو حداقل بتواند با اتوبوس خود جلوی پیشتازی سیتی‌زن‌ها را بگیرد، اما حالا با شکست 2 بر یک من‌یونایتد و آن هم در ورزشگاه خانگی، بسیاری از این تیم‌ها، از همین حالا تمام تلاش خود را معطوف به رده‌های دوم به بعد کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۳۷

من سیتی و پپ گواردیولا با این پیروزی و رساندن فاصله خود با تیم دوم به 11 امتیاز، رکوردهایی را ثبت کردند که شاید تا سال‌ها دست‌نخورده باقی بماند. این پیروزی درواقع چهاردهمین برد متوالی آبی‌های منچستر بود تا به این ترتیب رکورد آرسنال هم شکسته شود.

آرسنال در سال 2002 توانسته بود این رکورد را به نام خود ثبت کند. با توجه به این‌که این تیم در هفته هفدهم مقابل سوانسی رده نوزدهمی بازی دارد، با یک پیروزی آسان می‌تواند تنها رکورددار در این زمینه در تاریخ لیگ برتر انگلیس باشد. البته آرسنال این رکورد را طی دو فصل به ثبت رسانده است، اما سیتی در طول یک فصل به 14 برد متوالی دست یافته است که بهترین رکورد پیروزی‌های پیاپی در سطح اول فوتبال انگلیس محسوب می‌شود.

در بازی یکشنبه شب، یاران گواردیولا از لحاظ مالکیت توپ نیز برتری قابل توجهی داشتند، به طوری که آمار نشان داد منچستریونایتد در پایان بازی تنها 35 درصد توپ را در اختیار داشته است. از زمان آغاز سیستم اُپتا (برای محاسبه میزان مالکیت توپ بین تیم‌ها در زمان بازی) در سال 2003 در لیگ جزیره، این کمترین آمار ثبت شده برای شیاطین سرخ به حساب می‌آید. این مسابقه موفقیتی شخصی نیز برای گواردیولا به همراه داشت. این پیروزی نهمین برد تیم‌های گواردیولا مقابل تیم‌های تحت هدایت مورینیو بود. درواقع مورینیو در مقابل هیچ مربی دیگری در دنیا تا این اندازه باخت را تجربه نکرده است.

درگیری با پاکت شیر

البته این بازی با حواشی‌هایی نیز همراه بود و منابع خبری انگلیس از دعوا میان اعضای دو تیم پس از پایان بازی خبر داده‌اند. به گزارش نشریه تایمز لندن، در پایان بازی نزدیک به 20 نفر از بازیکنان و مسئولان دو تیم در تونل رختکن‌ها با یکدیگر درگیر شده‌اند و جوی متشنج ساخته‌اند. به نوشته این نشریه، جشن و پایکوبی پرسر و صدای بازیکنان سیتی در رختکن‌شان همراه با موسیقی بلند، مسئولان تیم میزبان را آزار داده و میان آنها مورینیو برای تذکر دادن به شاگردان گواردیولا پیشقدم می‌شود که با ادرسون، دروازه‌بان من‌سیتی مواجه می‌شود و درگیری لفظی پیدا می‌کند.

ظاهرا مورینیو به زبان پرتغالی از الفاظی استفاده کرده که ادرسون برزیلی سیتی متوجه آن می‌شود و این‌گونه، درگیری میان دو طرف آغاز شده است. ماجرا اما اینجا خاتمه نمی‌یابد و طرفین بطری‌های آب و شیر به سمت یکدیگر پرت کردند که یکی از بطری‌ها به صورت میکل آرتتا، دستیار پپ گواردیولا خورد و صورت او را شکافت.

ظاهرا اولین نفری که به این کار اقدام کرده روملو لوکاکو، مهاجم بلژیکی منچستریونایتد بوده است. در همان حال یکی از مسئولان کادر فنی سیتی هم پاکت شیری که در دست داشته را به سمت مورینیو و چند نفری که اطراف او بوده‌اند پرتاب می‌کند که پس از برخورد با دیوار پاره می‌شود و محتویات آن روی آقای خاص و اطرافیان او می‌ریزد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها