سایت آمازون، ابزار جیبی عجیبی را به قیمت 9000 دلار (حدود 38 میلیون تومان) به‌فروش می‌رساند که شامل 87 ابزار تاشونده است. به گزارش فردا نیوز،وزن این جعبه ابزار تاشو بیش از سه کیلوگرم است و قاعدتا در جیب جا نمی‌شود! اما وسیله‌ای کاملا کاربردی است که می‌توان در جاهای مختلف از آن استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۷۰

گنجینه اسلامی در قلب صحرای آفریقا

شهر کویری و باستانی چینگوئتی در موریتانی، در لبه غربی صحرای بزرگ آفریقا از 12 قرن پیش که تاسیس شده تاکنون تغییرات کمی داشته است. خانه‌ها هنوز هم با خشت و سنگ قرمز ساخته می‌شوند و سقف‌های تختی از جنس چوب درخت نخل دارند. به گزارش تابناک، ‌صاحبان بسیاری از خانه‌ها از هجوم شن و ماسه‌های صحرای بزرگ آفریقا فرار کرده و خانه‌هایشان اکنون ویران و متروکه شده‌اند. این کلانشهر در زمان رونق خود 200 هزار نفر جمعیت داشت، اما حالا فقط چند هزار سکنه در آن زندگی می‌کنند. همان طور که این شهر به آرامی زیرشن و ماسه ناپدید می‌شود، برخی از خانواده‌های باقیمانده بسختی گنجینه‌های ارزشمندشان را که یکی از بهترین مجموعه‌های نسخ خطی اسلامی باستان است، حفظ می‌کنند.

مسابقه شترسواری

اولین جشنواره شتردوانی در منطقه دق اکبرآباد خوسف با تعداد 18 نفر شتر در این منطقه برگزار شد. به گزارش فرارو، ‌در این مسابقه شترسوارانی از شهرستان‌های خوسف و نهبندان حضور داشتند که احسان فرخزاد،علی غلامزاده‌ و علیرضا کاظمی، مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

پنج تیم هم از روستاهای کوشه سفلی، معصوم‌آباد، خور، اکبرآباد و اصغریه در دو بخش بانوان و آقایان، بازی‌های بومی و محلی برگزار کردند. دق اکبرآباد (به‌دق‌گیو هم شناخته می‌شود) در جنوب روستای گیو در استان خراسان جنوبی و در 35 کیلومتری جنوب شهرستان بیرجند قرار دارد.

خودرویی با امضای پوتین!

مشرق نوشت: ولادیمیر پوتین هنگام بازدید از کارخانه «گ.ا.ز» (کارخانه خودرو‌سازی دولتی روسیه) در شهر نیژنی نوگوراد این کشور، روی یکی از خودروها امضا کرد.

رونمایی از پاکوتاه

یک اسکلت کامل 6/3میلیون ساله انسان در آفریقای جنوبی رونمایی شد.

به گزارش جام‌جم، این اسکلت که Little Foot نام گرفته در غارهای
Steckfontein
در شمال غرب ژوهانسبورگ کشف شده و متعلق به یک زن است.

به گفته فسیل‌شناسان، این زن پاهای کوچکی داشته و روی درخت زندگی می‌کرده، اما این دلیل نمی‌شود چنین استنباط کرد که پاکوتاه یک میمون بوده است. این اسکلت به محققان کمک می‌‌کند درباره پیشینه انسان‌ها، چگونگی زندگی و تکامل آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. بی.بی.سی نوشت، خارج‌کردن این اسکلت از دل خاک، پاکسازی، بازسازی و تحلیل آن 20 سال طول کشیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها