دانستنی ها - قسمت اول

فروشگاه‌های دیجیتال

تعدادی از شما خوانندگان عزیز درباره فروشگاه‌های دیجیتال تهیه‌ بازی، ویژگی‌های هر یک و راه‌های خرید از آنها پرسیده بودید که سعی می‌کنیم در این ستون به شما پاسخ دهیم.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۵۸

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فروشگاه‌ دیجیتال تهیه‌ بازی Steam است که توسط شرکت Valve راه‌اندازی شده و مخصوص انتشار بازی‌های PC بر بستر ویندوز، مک و لینوکس به‌صورت دیجیتال است. اگر قصد تهیه‌ بازی از این فروشگاه را دارید اولین کاری که باید انجام دهید ساخت یک حساب کاربری است که بسیار ساده و سریع انجام می‌شود و نیازی نیست از ثبت ایران به‌عنوان کشورتان نگران باشید.

پس از ساخت حساب کاربری می‌توانید از قسمت‌های مختلف استیم به‌سادگی بهره ببرید. این فروشگاه یک قسمت کاملا مجزا برای بازی‌های F2P دارد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید آنها را تجربه کنید که اتفاقا بازی‌های بسیار خوب و سرگرم‌کننده‌ای هم هستند. البته برای دانلود و اجرای بازی‌ها باید برنامه یا کلاینت استیم را روی PC خود نصب داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های استیم، بخش Early Access است که در آن سازنده‌ها بازی‌هایشان را با 40 تا 60 درصد از میزان تکمیل بودن نهایی روی استیم قرار می‌دهند و تلاش می‌کنند با استفاده از نظرات کاربران بازی را به‌صورت مرتب بهبود بدهند. بازی‌های اِرلی اکسس اغلب پولی هستند، اما نمونه‌های رایگان هم در آنها پیدا می‌شود. آنچه باید در مورد بازی‌های اِرلی اکسس دانست و خود استیم هم نسبت به این قضیه هشدار می‌دهد این است که این بازی‌ها ممکن است هیچ‌وقت به سرانجام نرسند و نصفه رها شوند. ولی تعداد زیادی بازی‌های اِرلی اکسس با پشتیبانی سازنده روند تکمیل را پیموده و به انتشار نهایی نیز رسیده‌اند که از آن جمله می‌توان به Darkest Dungeon اشاره کرد.

Steam بیشتر از تقریبا تمام فروشگاه‌های دیجیتال جهان به تخفیف‌های فوق‌العاده و فراوانش مشهور است، به‌طوری که تقریبا هر روز هفته تعدادی بازی تخفیف دارد، اما به‌عنوان یک مشتری لازم است بدانید تخفیف‌های هفتگی استیم هر سه‌شنبه با مهلت پنج‌ روز به‌روزرسانی می‌شود. همچنین استیم هر آخر هفته رویداد Free Weekend برگزار می‌کند که به شما اجازه می‌دهد بازی انتخاب شده را تا سه‌روز به‌صورت رایگان بازی کنید. یک تقویم میلادی برداشته و انتهای ماه اکتبر را برای تخفیف‌های هالووین، آخرین هفته‌ ماه نوامبر را برای تخفیف‌های پاییزی، ده روز آخر و اول سال میلادی را برای تخفیف‌های کریسمس و نیمه دوم ماه جولای را برای تخفیف‌های تابستانی استیم علامتگذاری کنید.

به دلیل قوانین خاص استیم در خرید از آن، هفته آینده به‌طور مفصل به آن خواهیم پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها