برد حق کدام تیم بود؛ استقلال یا پیکان؟

تساوی کسالت‌آور

پیکان بعد از ناکامی در دو بازی متوالی نیاز داشت تا با یک پیروزی خانگی مقابل استقلال بار دیگر روند بردهای متوالی‌اش را آغاز کند. درست مانند استقلال که در ادامه سیر رو به پیشرفت بازی‌هایش، می‌توانست با بردن پیکان خود را به جمع مدعیان بالای جدول نزدیک کند، اما وقتی پیام حیدری سوت پایان بازی را زد، نه پیکان به خواسته‌اش رسید و نه استقلال. این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا امتیازات به نفع سایر تیم‌ها تقسیم شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۰۶

البته برخلاف بازی سرد و کسالت‌بار دو تیم، فضای اتاق کنفرانس‌ها گرم بود، چراکه هر دو سرمربی معتقد بودند تیمشان باید برنده این بازی می‌شد. وینفرد شفر بعد از تساوی تیمش مقابل پیکان گفت: ما باید می‌بردیم چون تیم بهتر زمین بودیم، اما در زدن ضربه آخر و زدن توپ در گل، قدرت کافی را نداشتیم. ما هر روز در تمرین تاکتیک‌های گلزنی و زدن ضربه نهایی را تمرین می‌کنیم ولی مشکل ما زدن ضربه آخر به دروازه است. این هفته دوباره دروازه ما بسته ماند. این خیلی نکته مثبتی است که ما گل نخوردیم ولی نکته منفی هم این است که گل نزدیم. خیلی‌ها به من می‌گفتند که پیکان تیم خوبی است و می‌توانید یک امتیاز از آنها بگیرید. اما فکر می‌کنم مشخص شد که اصلا یک امتیاز برای ما خوب نبود و ما باید می‌بردیم.

مجید جلالی هم بعد از تساوی تیمش برابر استقلال گفت: اصلا نمی‌توانم بگویم از بازیکنانم راضی هستم چون انتظار بیشتری داشتم. ما بازی بدی نکردیم و جلوی تیم بزرگی مثل استقلال موقعیت‌های خوبی داشتیم. این اصلا خوب نیست که در موقعیت‌های مهم از خودگذشتگی نداریم. کاملا شایسته پیروزی بودیم اما نیاز به گذشت بیشتر داشتیم. کاملا پیروزی در دسترس ما بود. در سه بازی اخیر آن قدر خوب بودیم که می‌شد برنده باشیم ولی از موقعیت‌ها استفاده نکردیم و امتیازهای مهمی را از دست دادیم.

پنالتی عجیب!

همه اتفاقات جذاب بازی پیکان و استقلال را داوران رقم زدند. از آن پنالتی عجیب گرفته تا اخراج بازیکن پیکان. روی اخراج بحثی نیست چراکه بازیکن پیکان مستحق دریافت کارت زرد دوم و اخراج بود، اما در مورد پنالتی گفتنی زیاد است. صحنه‌ای که در آن داور وسط که نزدیک‌تر به صحنه بود اعلام پنالتی کرد اما کمک‌داور باوجود فاصله زیاد از صحنه، داور را متوجه تصمیم اشتباهش کرد.

شفر در واکنش به این پنالتی حرف جالبی زد: برنده این بازی، داور کنار بازی بود. او خیلی مرد با شجاعتی بود و خیلی خوب قضاوت کرد. خیلی واضح بود و همه دیدند که تصمیم داور برای اعلام پنالتی اشتباه بود. کمک داور شاید 30 متر با صحنه فاصله داشت و داور نزدیک‌تر بود. از کمک‌داور بابت تصمیم درستش تشکر می‌کنم.

البته جلالی اعتراض شدیدی داشت به این برگرداندن تصمیم. حرفش هم بیراه نیست اگر درست باشد. او گفت: من این را شنیدم که از بیرون به داور گفتند پنالتی را برگردان. سرپرست زمین و بازی و داوری اگر بخواهد هر دفعه نظر بدهند که کار نمی‌شود. این بدعت خوبی نیست. اگر قانون ویدئو چک باشد یک چیز دیگر است. برای اولین بار است که برای تیم خودم چنین چیزی را می‌بینم.

تابلوی نتایج

فولاد 2 ـ سپیدرود یک/ گل: رحیم زهیوی (17) و صابر حردانی (77) برای فولاد و میثم تهیدست (81) برای سپیدرود

پیکان صفر ـ استقلال صفر

گسترش فولاد 3 ـ سایپا یک/ سامان نریمان‌جهان (10، 26، 37) برای گسترش و حامد شیری (88) برای سایپا

سپاهان یک ـ استقلال خوزستان یک/ گل: جلال‌الدین علی‌محمدی (73) برای سپاهان و وحید نامداری (89) برای استقلال

پدیده2 ـ مشکی‌پوشان صفر/ گل: محمدرضا خانزاده (75) و محمد قاضی (90ـ پنالتی)

نفت صفر ـ پارس جنوبی جم صفر

پرسپولیس 4 ـ ذوب‌آهن صفر/ گل: علی علیپور (21)، کمال کامیابی‌نیا (36)، گادوین منشا (70) و فرشاد احمدزاده (79)

صنعت نفت یک ـ تراکتورسازی یک/ گل: فرزاد حاتمی (68) برای تراکتورسازی و کرار جاسم (81 ـ پنالتی) برای صنعت نفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها