«اف ـ 22» پیشرفته‌ترین جنگنده دنیاست که گران‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگنده عملیاتی دنیا هم به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۰۹۳۵۵۱

به گزارش ایلنا، هزینه عملیاتی این جنگنده بیش از دو برابر هزینه عملیاتی جنگنده‌هایی مدرن مثل تایفون و رافال اروپایی است که هر ساعت پرواز آنها بین 16 تا 18 هزار دلار هزینه دارد. ضمن آن که در مقام مقایسه جنگنده‌های آمریکایی

اف ـ 16 هم با کمتر از 8000 دلار تا 80 درصد هزینه ساعت ـ پرواز کمتری دارند.

اف ـ 22 با این تصور ساخته شده که علاوه بر نقش آن به‌عنوان یک جنگنده برتر هوایی، این هواپیما بتواند به صورت انفرادی نقش مدیریت میدان نبرد و هدایت دیگر جنگنده‌ها را نیز در شرایط لزوم به‌عهده بگیرد.

مردی با دو چهره

ادوارد مورداک یکی از اعضای خاندان سلطنتی کشور انگلستان بود که از یک بیماری نژادی بسیار عجیب و نادر رنج می‌برد، وی علاوه بر صورت معمول، یک صورت دیگر هم در پشت سر خود داشت! عجیب‌تر این‌که یک صورت ادوارد می‌توانست بخندد و صورت دیگرش گریه کند! خصوصیتی بسیار عجیب و ناخوشایند که ادوارد را بسیار آزار می‌داد و همین باعث شد تا هیچ‌وقت احساس خوشبختی نکند.

به گزارش جام‌جم آنلاین، ‌ادوارد برای این موضوع به پزشکان زیادی مراجعه و سعی کرد مشکلش را حل کند، اما به‌دلیل نادر‌بودن این اتفاق و نبود اطلاعات کافی نه دکترها می‌توانستند و نه آنقدر جرات داشتند که او را عمل کنند.

ادوارد به دکترها التماس می‌کرد که او را جراحی کنند و صورت شیطانی‌اش را به گفته خودش بردارند، او می‌گفت شب‌ها این صورت با او حرف می‌زند و به او می‌گوید که باید کارهای وحشتناکی انجام دهد! او می‌گفت این صورت شخص دیگری است و با یک نفرین به او چسبیده است. اگر چه دقیقا مشخص نشد که اینها زاییده ذهن ادوارد بوده یا واقعا واقعیت داشته است ؛ اما ادوارد مورداک مدتی تحت نظر روانپزشک بوده و بنا بر گفته‌های روانپزشکش ادوارد رفتارهای عجیب زیادی داشته است.

جنجال جدید ترامپ

العام نوشت، انتشار تصویری از مشروب‌خوری ترامپ با رئیس‌جمهور فیلیپین و همسرش جنجال زیادی در فضای مجازی ایجاد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها