راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، حرکتی مردمی است که ریشه در عشق مردم به مکتب عاشورا و شهادت دارد و هر ساله میلیون‌ها زائر را از کشورهای مختلف به کربلا می‌کشاند.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۵۲

در این حرکت پرشور که گستره‌ای وسیع را در بر می‌گیرد، قطعا می‌توان برخی کاستی‌ها را جست‌وجو کرد و برای رفع آنها کوشید، اما این‌که در راهپیمایی اربعین که سراسر خوبی‌ است، فقط این کاستی‌ها را ببینیم و برجسته کنیم نمی‌تواند نشان دهنده یک نگاه عمق‌نگر باشد؛ بدتر این‌که چنین نگاهی از سوی یک مقام دولتی صورت گیرد.

شهیندخت مولاوردی، دستیار حقوق شهروندی رئیس‌جمهور با انتشار عکسی در صفحه شبکه اجتماعی خود، به زوار اربعین طعنه محیط زیستی زد که این اقدام وی مورد اعتراض گسترده مردم قرار گرفته است.

چند روز پیش، خانم مولاوردی دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار عکسی از پیاده‌روی اربعین که نشان می‌داد در کنار جاده حجمی از بطری‌های خالی آب روی زمین ریخته است، نوشت: «چه اندازه رفتارهایمان با امامان بزرگواری که برای زیارتشان سر از پا نمی‌شناسیم و نظافت را از ایمان می‌دانند، شباهت دارد؟!»

انتشار این مطلب، با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی، مردم و برخی فعالان فرهنگی مواجه شد. پس از اعتراض‌های مخاطبان، مولاوردی، بخش نظرات این پست خود را بست، اما مخاطبان صفحه مولاوردی با مراجعه به دیگر پست‌های وی، نظرات اعتراضی خود را اعلام کردند. آنها با اشاره به دو برابر شدن قیمت بلیت اتوبوس تا مرز عراق، چند برابر شدن قیمت بلیت هواپیما، گران‌فروشی ارز دولتی به مسافران کربلا و ده‌ها مشکل دیگر و بی‌توجهی مسئولان به وضعیت رفاهی زوار در مسیر عبور از مرز، خواهان دیده شدن حقوق شهروندی زائران اربعین از سوی معاون رئیس‌جمهور شدند.

برخی مردم نیز با توجه به متن مطلب مولاوردی درباره اربعین، از معاون حقوق شهروندی رئیس‌جمهور خواستند از دولتمردان بپرسد چه کسی مسئول رفع کمبود امکانات بهداشتی از جمله سطل زباله و سرویس بهداشتی و... در مسیر زوار اربعین است؟

مردم از خانم مولاوردی خواسته‌اند به‌جای دیدن معدود نکات منفی سفر اربعین که بخش عمده این نکات به دلیل ضعف برنامه‌ریزی برخی مدیران است، به شیرینی‌ها و نکات مثبت و آموزنده پیاده‌روی اربعین و دو و نیم میلیون سفیر فرهنگی ایران توجه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها