احیای بایرن با هاینکس

بایرن در حالی فصل 2017-2018 را شروع کرد که به واسطه قهرمانی‌اش در فصل گذشته بوندس لیگا بسیاری امیدوار به درخشش این تیم در آلمان و همچنین لیگ قهرمانان اروپا بودند. اما شرایط و اوضاع آن طور که مربیان و مدیران بایرن انتظارش را می‌کشیدند، پیش نرفت. باخت به تیمی همچون هوفن‌هایم و مساوی با وولفسبورگ در شش هفته ابتدایی موجب شد تا کارلو آنچلوتی ایتالیایی بیش از همیشه فشار را احساس کند، اما او مطمئن بود می‌تواند شرایط را تغییر داده و پنج امتیاز اختلاف با صدر را جبران کند. اما بازی با پاری‌سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا تمام رویاهای مرد ایتالیایی را بر باد داد و شکست 3بر صفر مقابل شاگردان اونای امری آخرین بازی آنچلوتی روی نیمکت باواریایی‌ها بود.
کد خبر: ۱۰۸۹۱۸۳

پس از مطرح شدن نامهای متعدد برای جانشینی آنچلوتی، اولی هوینس مدیر بایرن تصمیم گرفت ریسک کردن را کنار گذاشته و سراغ فردی برود که امتحانش را پس داده بود. آنها سراغ یوپ هاینکس رفتند که پس از رفتن از همین بایرن دوران بازنشستگی خود را سپری میکرد. آخرین موفقیت سهگانه بایرن در آلمان و لیگ قهرمانان با همین هاینکس بود و همین خاطرات خوش بسیاری از طرفداران باواریاییها را امیدوار کرد. با گذشت چند هفته از آمدن این پیرمرد 72 ساله، به نظر میرسد امیدواری طرفداران بایرن چندان هم بیدلیل نبوده است.

بایرن در اولین تجربه جدید خود با هاینکس توانست با نتیجه قاطع 5 بر صفر فرایبورگ را شکست دهد. در سه بازی بعدی نیز بایرنیها 9 امتیاز موجود را به دست آوردند و بدون خوردن حتی یک گل، دقیقا به همان جایی بازگشتند که بسیاری انتظارش را داشتند: صدر بوندس لیگا.

همان روزهای اولی که هاینکس دوباره به بایرن بازگشته بود، در اظهارنظری گفت: فوتبال تغییر کرده است، اما چیز جدیدی در آن به وجود نیامده است. چهار سال پیش که هاینکس در بایرن مربیگری میکرد، جاشوآ کیمیچ هنوز بازیکن مهمی نبود. اما حالا این بازیکن 22 ساله به جانشینی خلف برای فیلیپ لام در سمت راست دفاع بایرن تبدیل شده است. کیمیچ از زمان بازگشت هاینکس کیفیت بالاتری از خود نشان داده و در بوندس لیگا و لیگ قهرمانان موفق به گلزنی شده است.

یکی دیگر از بازیکنانی که آمدن هاینکس به مذاق او خوش آمده، خامس رودریگز کلمبیایی است که در دوران آنچلوتی روزهای خوبی را پشت سر نمیگذاشت و حتی زمزمه بازگشتش به رئال شنیده میشد، حالا از بازی در بایرن احساس رضایت میکند. یکی از مشکلات خامس در زمان آنچلوتی ناتوانی در آلمانی صحبت کردن و برقراری ارتباط با تیم بود، اما علاقه هاینکس به انگلیسی حرف زدن با بازیکنان باعث شده تا افرادی همچون خامس احساس راحتتری داشته باشند.

مدیران بایرن ساعت خود را به قدیم بازگرداندهاند، اما یوپ هاینکس با تجربیات خود نشان داد بازگشت به گذشته همیشه هم نمیتواند نتیجه تلخ به همراه داشته باشد. آنها حالا دوباره به صدر آلمان بازگشتهاند و بازگشت به روزهای اوج در اروپا هم در پس ذهنشان وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها