موسسه نشنال جئوگرافیک، دیروز عکسی را به اشتراک گذاشت که در نوع خود کم‌نظیر است؛ این عکس عبور یک غواص را از مقابل مجسمه یک فیل در اعماق دریای سرخ نشان می‌دهد .مجسمه‌های مصنوعی در اقیانوس‌ها مفید بوده و باعث می‌شود اکوسیستم‌ دریاها رشد و نمو کند.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۶۳

آفتابه ایرانی در موزه معروف

قدیمی‌ترین آفتابه جهان با عمر 2600 ساله به تمدن ایرانی تعلق دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از وسایل تاریخی و عتیقه ایرانی هستند که تاریخ‌شناسان و مورخان تاریخی از خاک ایران به بیرون برده‌اند و اکنون در کشورهای دیگر نگهداری می‌شوند.

تصویری که می‌بینید، متعلق به یک آفتابه است که در استان لرستان کشف شده است و قدمت آن به 2600سال پیش بازمی‌گردد. این آفتابه در انستیتو هنر واقع در شهر «مینیاپلیس» آمریکا نگهداری می‌شود .

نقاشی بوش از سربازان کشته شده

جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا که سال‌هاست صحنه سیاست را ترک کرده در این مدت یک آتلیه راه انداخته و روزها در آن مشغول نقاشی است.

به گزارش فرارو، جورج بوش چندی پس از پایان کارش در کاخ سفید اعلام کرد به نقاشی علاقه‌مند است و خود را یک نقاش می‌داند؛ او که ابتدا با نقاشی حیوانات و طبیعت بی جان کارش را آغاز کرد در اولین پروژه پس از ریاست جمهوری پرتره رهبران جهان را در دوره فعالیتش در کاخ سفید کشید و آن را به نمایش گذاشت. بوش در تازه‌ترین کار خود پرتره‌هایی را از نظامیان آمریکایی که در دوران ریاست جمهوری او در عراق و افغانستان کشته و مجروح شدند، نقاشی کرده و آن را در کتابی منتشر کرده است.

مهمان ناخوانده روی درخت

ماری شش متری موجب وحشت کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش خوزستان شد.

به گزارش ایرنا،‌ این مار که به گفته کارگران نیشکر حدود شش متر طول داشت روی درختی در مجاورت مزارع نیشکر چمبره زده بود و موجب وحشت کارگران شد.

زندگی به سبک گدامنشی

مرد میانسال فرانسوی پس از ابتلا به یک بیماری عجیب، خانه خود را به یک زباله‌دانی تبدیل کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک شهروند فرانسوی 60 ساله به نام ژان از بیماری عجیبی رنج می‌برد؛ بیماری‌ای که مبتلایان به آن علاقه شدیدی به جمع‌آوری زباله و انباشتن آن در خانه خود پیدا می‌کنند. یک عکاس به نام آرنود تشوشان که از وضعیت اسفناک ژان با خبر شد با اجازه او به خانه‌اش رفت تا عکس‌هایی از نحوه زندگی ژان ثبت کند و آنها را در معرض نمایش عموم قرار دهد. میزان زباله‌های انباشته شده در منزل این مرد فرانسوی به قدری است که او حتی بسختی قادر است در اتاق خود را باز و بسته کند یا برای رفتن از یک قسمت خانه به قسمتی دیگر باید از روی کوه زباله عبور کند. تختخواب این مرد نیز روزنامه‌هایی است که روی هم تلمبار شده و او روی این تختخواب خاص، خوابی راحت دارد. این بیماری که «دیوژن» نام دارد به سندرم«گدامنشی» نیز مشهور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها