سینمای جهان

اسپیلبرگ و کار تلویزیونی

استیون اسپیلبرگ به خودش در عالم سینما تنفس می‌دهد، تا سراغ یک کار تلویزیونی برود.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۴۰

او قصد دارد مجموعه موفق تلویزیونی دهه 80 میلادی خود به نام «داستان‌های شگفت‌انگیز» را دوباره‌سازی و احیا کند. این فیلمساز سرشناس سینما از مدت‌ها پیش به دنبال آن بود تا سری جدید این مجموعه را تولید کند. اما پروژه های مختلف سینمایی، مانع انجام این کار می‌شد. حالا این هنرمند در گفت‌وگو با ورایتی گفته بزودی کار تولید داستان‌های شگفت‌انگیز را شروع می‌کند.

شرکت فیلمسازی اپل، تهیه‌کننده اصلی مجموعه است و البته، شرکت فیلمسازی خود اسپیلبرگ به نام امبلین هم در تولید آن مشارکت خواهد داشت. واحد تلویزیونی کمپانی یونیورسال، وظیفه پخش مجموعه را به عهده دارد. اسپیلبرگ با وجود اشتیاق زیاد برای تولید داستان‌های شگفت‌انگیز ترجیح داده اطلاعات زیادی در اختیار رسانه‌های گروهی نگذارد.

اگر چه هنوز زمان تولید و فیلمبرداری این درام اکشن فانتزی و دلهره‌آور مشخص نیست، اما برایان فولر برای نگارش فیلمنامه اپیزود اول آن انتخاب شده است. این فیلمنامه نویس سرشناس قاب کوچک، باید فیلمنامه خود را تا یک ماه دیگر تحویل تهیه‌کنندگان دهد. فعلا قرار است داستان‌های شگفت‌انگیز در یک فصل یازده قسمتی تهیه شود. اما می‌توان پیش‌بینی کرد استقبال تماشاگران آن را به فصل‌های بعدی هم برساند. معلوم نیست اسپیلبرگ بجز تولید مجموعه و سرمایه‌گذاری روی آن، کارگردانی اپیزود یا اپیزودهایی از آن را هم به عهده خواهد گرفت یا نه. رسانه‌ها به این نکته اشاره می‌کنند که او قبل از تبدیل شدن به یک کارگردان معروف در دنیای سینما، کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی بوده است. منتقدان می‌گویند حتی اگر اسپیلبرگ کارگردانی قسمت‌هایی از مجموعه را به عهده نگیرد، نام او به عنوان تهیه‌کننده آن باعث جذب تماشاگران به داستان‌های شگفت‌انگیز خواهد شد.

ایندیاناجونز جدید سینمایی در راه است

نوول جنجالی «آنورمالی» تبدیل به فیلم سینمایی می‌شود. این نوول با آن که تا زودتر از دو ماه دیگر روی پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار نمی‌گیرد، از حالا سروصدای زیادی راه انداخته است. همین جنجال‌ها صنعت سینما را به فکر تولید نسخه سینمایی آن انداخت.

کمپانی فوکس قرن بیستم این اکشن ماجراجویانه را با همکاری شرکت فیلمسازی گوتام گروپ تهیه می‌کند. این شرکت مدتی پیش، امتیاز برگردان سینمایی نوول را خریداری کرد. منتقدان ادبی از نوول به عنوان اثری ماجراجویانه و علمی ـ تخیلی اسم می‌برند، که حال و هوای فیلم‌های موفقی مثل ایندیاناجونز، بیگانه و مجموعه تلویزیونی است/ گمشدگان را در خود دارد. این در حالی است که داستان آنورمالی با زبانی دلهره‌آور تعریف می‌شود.

به گزارش نشریه اسکرین اینترنشنال، برایان سینگر برای کارگردانی فیلم انتخاب شده است. سازنده دو قسمت اول و دوم مجموعه فیلم «مردان ایکس»، قول داده یک فیلم جذاب تحویل تماشاگران سینما بدهد. با این که هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری تعیین نشده، تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند این فیلم تبدیل به یک مجموعه فیلم دنباله‌دار خواهد شد. تهیه‌کنندگان آنورمالی هم اکنون به دنبال فیلمنامه نویس ماهری هستند تا کار نگارش فیلمنامه را به دست او بسپارند. همزمان با آن، کار انتخاب بازیگر اصلی فیلم هم آغاز شده است. در حالی که مذاکره با چند بازیگر موفق و جوان ادامه دارد، قرار است یک بازیگر مشهور ایفای نقش اصلی را به عهده بگیرد.

نوول آنورمالی توسط مایکل مارشال نوشته شده و درباره باستان‌شناسی است که برای انجام یک سری تحقیقات راهی منطقه گراند کانیون می‌شود. در این محل، او شی ناشناخته‌ای کشف می‌کند که می‌تواند همه جور اطلاعاتی درباره تاریخ بشر به یابنده‌اش بدهد. اما این تازه اول ماجراست و باستان‌شناس داستان، با ماجراجویی‌های دلهره‌آور و عجیب و غریبی روبه‌رو می‌شود که جانش را در یک قدمی مرگ قرار می‌دهد.

کیکاوس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها