امین حیایی در برنامه «سینما دو» سعی کرد پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به سوالات درباره کارنامه کاری‌اش بدهد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۷۸

نکته قابل توجه ابتدا حرف‌هایش اعلام شمار 110 تایی آثار سینمایی‌اش بود که در میانه‌های برنامه گفته شد 90 تای آنها اکران شده است. حیایی با ابراز رضایت از نقش‌هایی که تا امروز ایفا کرده، گفت کارنامه کاری‌اش تلفیقی از آثار پرفروش و هنری بوده و به نظر خودش نقش تکراری بازی نکرده است. بازی در سریال آپارتمان را نیز در بیشتر شناخته شدنش موثر دانست و در بخشی از برنامه وقتی از او درباره ترس از کم‌کاری در آینده سوال شد بدون واهمه پاسخ داد به آن فکر نمی‌کند و در صورت وقوع این اتفاق می‌رود سراغ فیلمسازی یا کاری دیگر. حیایی بازی نکردن در فیلم قرمز جیرانی را نیز مربوط به اوضاع روحی‌اش در آن زمان عنوان کرد.

کتابخوانی به شکل بیرحمانه

هادی حجازی‌فر در برنامه «کتاب‌باز»، کتابخوان شدنش را تاثیر پدرش دانست که معلم ادبیات بوده است. اتفاقا گفت پسر پنج ساله‌اش نیز به کتاب علاقه دارد، چنان که کتاب نیز نقش زیادی در بهبود یک سری از ترس‌هایش داشته است. آن طور که خودش گفته در دانشکده هنرهای زیبا کتابخوان‌تر شده و دلیل آن هم این بوده که از خیلی حرف‌های میان دانشجویان درباره بعضی موضوعات سر درنمی‌آورد و از ترس کم نیاوردن از دانشجویان دیگر به کتابخانه دانشگاه رفته و به شکل بیرحمانه‌ای کتاب خوانده است. طبعا صحبت از فیلم «ایستاده در غبار» هم شد و حجازی‌فر محبوبیت فیلم رادر نظر مردم حاصل نگاه و پرداخت درست کارگردان فیلم به یک رزمنده و عدم نگاه تک‌بعدی به آن دانست.

عدم حضور همزمان در 2 اثر

علی نصیریان در برنامه «من و شما» و در همان ابتدای برنامه درباره شخصیت جدی‌اش مواجه شد که با تائید آن را حاصل دوران کودکی‌اش دانست که موجب درونگرایی‌اش شده است. نصیریان اولین دستمزد دوران کاری‌اش را مربوط به نقش سیاهی لشکر در یک نمایش در سال 29 دانست که هر چند انتظاری بابت دریافتش نداشت، اما 30 تومان گرفت. موضوع قابل تامل میان حرف‌های نصیریان جایی بود که گفت در تمام دوران فعالیت برای نحوه قرارگیری نامش در تیتراژ یک اثر با عوامل آن صحبت نکرده است. نکته‌ای که نصیریان علاوه بر برنامه من و شما در برنامه هزارداستان نیز بر آن تاکید داشت رعایت بسیاری از بایدها و نبایدها در بازیگری مثل خواب مناسب، رژیم غذایی و نظم بود و تائید کرد که هیچ وقت همزمان در دو اثر ایفای نقش نکرده است.

اجر 2 برابر نقش منفی

محمدرضا شریفی‌نیا اعتقاد دارد افرادی که ایفاگر نقش منفی در آثار مذهبی هستند دو برابر دیگران اجر دریافت می‌کنند. او این حرف‌ها را در برنامه «چهلچراغ» مطرح کرد و گفت: بازیگر نقش‌های منفی باید یکسری عقاید دینی را در درونش پنهان و جملاتی را بیان کند که مطابق اعتقاداتش نیست و به همین سبب هم در ذهن خودش و هم در نظر مردم با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌شود. مثال هم زد که در سریال امام علی(ع) خیلی‌ها پیشنهاد بازی در نقش منفی را نمی‌پذیرفتند. شریفی‌نیا شکل امروزی‌اش را هم مثلا مربوط به پذیرش نقشی در فیلم زندگی شهید حججی و فردی دانست که قرار است او را به شهادت برساند. او ادامه داد به طور حتم بازیگر نقش حججی مورد تقدیر و بازیگر نقش مقابل مورد تنفر واقع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها