جانمایی اشتباه فرودگاه اردبیل موجب شده تا به امروز و ۲۶ سال بعد از بهره‌برداری همچنان پروازها با مشکل و انتقاد شهروندان همراه باشد.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۶۸
جانمایی اشتباه یک فرودگاه + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، احداث فرودگاهی برای شهر اردبیل در سال ۱۳۵۶ مطالعه شد و در سال ۱۳۷۰ این مجموعه با هفته‌ای یک پرواز به بهره‌برداری رسید.

از تاریخ بهره‌برداری فرودگاه اردبیل ۲۶ سال سپری شده اما گلایه شهروندان از تأخیر و لغو پروازها، از وضعیت خدمات‌رسانی فرودگاه و محدود بودن پروازها به قوت خود باقی است.

موضوعی که طرح انتقال فرودگاه اردبیل در مسیر جاده اردبیل- خلخال و یا اردبیل مشگین شهر را پیش کشیده و با این وجود مدیران فرودگاهی استان معتقدند جابه‌جایی فرودگاه امکان‌پذیر نیست و در وضعیت فعلی نیز بخش عمده زمین‌های آن به دلیل عدم تملک فاقد سند است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در این خصوص گفت: انتقال و جابه‌جایی فرودگاه اردبیل به مکان دیگر هزینه قابل‌توجهی را به استان تحمیل می‌کند که در واقع می‌توان گفت به دلیل میزان هزینه کرد و نبود مکان مناسب نمی‌تواند عملیاتی شود.

سید فخرالدین هاشمی افزود: در سال‌های اخیر با تجهیز فرودگاه بخشی از مشکلات تأخیر و لغو پروازها رفع شده است، با این وجود طرح انتقال و جابه‌جایی فرودگاه امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: مانع اصلی در راه اجرایی شدن این ایده، نبود زمین مناسب است و اینکه بتوان هزار هکتار زمین در مکان دیگری تملک کرد اقدامی تقریباً امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل نمی‌توان موضوع انتقال فرودگاه را نیز عملیاتی کرد.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل، در وضعیت فعلی فرودگاه اردبیل صرفه اقتصادی ندارد و مشخص نیست اگر مکان آن تغییر یابد آیا نتیجه‌بخش خواهد بود یا نه.

فرودگاه اردبیل در حال حاضر هزار و ۲۰۵ هکتار مساحت دارد که پیش از این ۹۵ هکتار سند اخذ شده بود و اخیراً نیز برای ۸۷۲ هکتار سند اخذ کردیم اما مابقی زمین‌ها فعلاً تملک نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها