شاگردان چمنیان با اقتدار به مرحله حذفی جام جهانی صعود کردند

کاستاریکا؛ طعمه سوم یوزها

برای تیم فوتبال نوجوانان ایران تفاوتی نمی‌کند حریف گینه باشد، آلمان باشد یا کاستاریکا. بچه یوزها حتی تفاوتی هم میان بازی‌های جدی و تشریفاتی قائل نیستند. آنها فقط می‌برند. آن هم پرگل.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۲۳

کاستاریکا هم دیروز قربانی همین بلندپروازی شد. روی کاغذ بازی سوم تیم ملی نوجوانان مقابل کاستاریکا، برای ما جنبه تشریفاتی داشت و برای آنها حکم مرگ و زندگی. کاستاریکا اگر مقابل ایران به پیروزی می‌رسید می‌توانست به عنوان یکی از تیم‌های سوم راهی مرحله یک هشتم شود، اما در اصل ماجرا تفاوتی نکرد. باوجود صعود قطعی نوجوانان کشورمان به مرحله بعد، باز هم توپ و میدان از همان ابتدا در اختیار شاگردان چمنیان بود و نتیجه هم خیلی زود به نفع سفیدپوشان رقم خورد. دو پنالتی در دقایق 25 و 29 توسط غبیشاوی و شریعتی، ایران را در همان نیمه نخست 2 بر صفر پیش افتاد. گل سوم را هم سرداری در دقیقه 89 وارد دروازه کاستاریکا کرد تا تیم نوجوانان کشورمان با اقتدار تمام که حاصل سه برد متوالی، 10 گل زده و تنها یک گل خورده است به مرحله بعد صعود کند. به این تیم امیدواریم.

حریف بعدی ایران؟

گرچه تیم ملی نوجوانان ایران به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی زیر 17 سال شد، اما برای شناخت حریف در مرحله بعد باید تا امشب منتظر بماند. با توجه به برگزاری رقابت‌های جام جهانی نوجوانان در قالب 6 گروه 4 تیمی، 4 تیم سوم نیز شانس صعود به مرحله حذفی را دارند که حریف شاگردان چمنیان، از میان همین تیم‌های سوم خواهد بود.

طبق قرعه‌کشی صورت گرفته، ایران به عنوان تیم اول گروه C، در مرحله حذفی باید به مصاف تیم سوم گروه F برود. اما در گروه F چه خبر است؟ در این گروه انگلستان با 6 امتیاز از 2 بازی صعودش را قطعی کرده است. عراق 4 امتیازی هم قطعا صعود خواهد کرد اما از بین مکزیک و شیلی، فقط یک تیم جواز صعود را خواهد گرفت. شرایط در گروه F به گونه ایست که امکان سوم شدن هر سه تیم عراق، مکزیک و شیلی وجود دارد. اگر انگلیس عراق را شکست بدهد و مکزیک هم مقابل شیلی به پیروزی برسد هر دو تیم عراق و مکزیک 4 امتیازی می‌شوند و تفاضل گل مشخص می‌کند کدوم تیم دوم خواهد شد و کدام تیم سوم. اما اگر بازی مکزیک و شیلی با تساوی تمام شود، ایران در مرحله بعد به مصاف مکزیک خواهد رفت. پیروزی شیلی مقابل مکزیک هم به این معناست که ایران در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف شیلی می‌رود.

برنامه بازی‌های امروز

گروه E: فرانسه ـ هندوراس، ژاپن ـ نیوزلند (ساعت 15)

گروه F: انگستان ـ عراق، مکزیک ـ شیلی (ساعت 18)

چمنیان: کار اصلی در مرحله بعدی است

عباس چمنیان در نشست خبری پس از بازی ایران مقابل کاستاریکا درباره راز موفقیت ایران در جام جهانی عنوان کرد: درست است که ما در مرحله گروهی 9 امتیاز کسب کردیم، اما کار اصلی در مرحله بعدی است. نباید فراموش کنیم جام را قرار نیست به تیم‌هایی بدهند که 9 امتیاز دارند. هر چند می‌توانم بگویم که کسب 9 امتیاز نقطه امیدواری است. وی افزود: زدن ده گل و تنها یک گل خورده نشان می‌دهد برنامه‌های ما در دفاع و حمله انجام شده است. ولی بدون تردید این درست نیست که بگوییم ایران یکی از شانس‌های قهرمانی است. ما به همه تیم‌ها در اینجا احترام می‌گذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها