تیم ملی نوجوانان ایران با شکست4 بر صفر تیم قدرتمند آلمان به مرحله بعد جام‌جهانی صعود کرد

شـکار بزرگ بچه‌یوزها

تیم ملی نوجوانان ایران با هدایت عباس چمنیان مقتدرانه به‌عنوان سرگروه به مرحله بعدی رقابت‌های جام‌جهانی نوجوانان راه یافت تا در مرحله بعد به یکی از تیم‌های سوم برخورد کند.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۳۴

بازی ایران و آلمان در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم از بازی اول خود 3 امتیاز کسب کرده بودند. آلمان با نتیجه 2 بر یک کاستاریکا را شکست داده بود و ایران هم با نتیجه 3 بر یک گینه را از پیش رو برداشته بود. به این ترتیب بازی دو تیم می‌توانست صدرنشین گروه سوم را مشخص کند. تیم ما بازی را عالی آغاز کرد و از همان ابتدا به سمت دروازه حریف یورش برد و آنقدر تیم حریف را تحت فشار گذاشت که به اولین گل بازی رسید.

اولین گل را یونس دلفی در دقیقه 6 به ثمر رساند. این گل زودهنگام، اعتماد به نفس تیم ما را بالا برد و اعتماد به نفس را از آلمان گرفت. بازی برتر ما تا پایان نیمه اول ادامه داشت و در دقیقه 42 دلفی گل دوم خود و تیم ایران را به ثمر رساند. در فاصله گل اول و دوم ایران، فرصت‌های بی‌شماری داشتیم که تعداد گل‌های زده را هم بیشتر بکنیم. بازی در نیمه دوم هم با همان شکل نیمه اول آغاز شد. تیم ما که کاملا برتر از حریف بود، در نیمه دوم هم پا پس نکشید و همین تاکتیک شجاعانه موجب شد الله‌یار صیاد گل سوم را در دقیقه 49 وارد دروازه آلمان کند. همچنین وحید نامداری در دقیقه 75 برای چهارمین بار دروازه ژرمن‌ها را گشود. بازی کاملا برتر و هوشمندانه تیم ملی نوجوانان ایران مقابل آلمان و تحقیر این تیم امیدواری بسیاری را در میان اهالی فوتبال ایجاد کرده است. البته از دست رفتن موقعیت‌های فراوان گلزنی توسط بازیکنان ما موجب نگرانی شد و امیدواریم بازیکنان ما در دیدارهای آینده با گذشت بیشتر، از هر فرصت خود به خوبی استفاده کنند.

تیم ملی نوجوانان ما که با 6 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه سوم صعود خود را قطعی کرده، در آخرین دیدار خود ساعت 15 روز جمعه باید در برابر کاستاریکا بازی کند.

دیروز در دیگر دیدار این گروه کاستاریکا و گینه به تساوی 2‌بر 2 رسیدند تا یک امتیازی شوند.

دیروز از گروه چهارم هم دو دیدار برگزار شد که اسپانیا با نتیجه 4 بر صفر نیجر را شکست داد و برزیل هم با دو گل کره جنوبی را مغلوب کرد. در این چارچوب امروز 4 بازی انجام می‌شود.

در گروه پنجم فرانسه با ژاپن و هندوراس با کالدونیای جدید بازی می‌کنند و در گروه ششم نیز انگلیس با مکزیک و عراق با شیلی مصاف می‌دهند.

تساوی در کازان

میزبان جام جهانی نتوانست مانند بازی پنج روز قبل با برتری به کار خود خاتمه دهد. بازی دو تیم ملی ایران و روسیه در شرایطی برگزار شد که سرمربی روسیه بیش از ایران برای کره جنوبی احترام قائل بود. شاگردان استانیسلاو چرچسوف پنج روز قبل از این بازی (یعنی درست در روزی که ایران، توگو را شکست داد) توانسته بودند کره جنوبی را با نتیجه 4 بر 2 شکست دهند و امیدوار بودند ایران را هم به همان راحتی مغلوب کنند؛ اما ماجرای این بازی با آن بازی فرق داشت. گرچه فراز و فرودهایی در دیدار دو تیم وجود داشت؛ اما بازی تا دقیقه 57 بدون گل دنبال ‌شد. در این دقیقه حرکت انفرادی مهدی طارمی و پاس بی نقص او، سردار آزمون را در موقعیت گل قرار داد و سردار با یک بغل پای ساده ما را به گل اول بازی رساند. طارمی که از بازی‌های رسمی باشگاهی و ملی محروم شده و می‌تواند در دیدارهای تدارکاتی بازی کند، در این بازی نمایش قابل قبولی داشت. بعدا ز این گل به طور طبیعی تیم ایران عقب نشست تا به دفاع بپردازد. این شیوه بازی، عرصه را برای هجوم چند جانبه روسیه باز کرد و در نتیجه دیمیتری پولوز در دقیقه 74، گل مساوی را به ثمر رساند. این نتیجه تا پایان حفظ شد تا تیم ایران بعد از بازی با سوریه در این بازی هم برد را با تساوی عوض کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها