لیگ برتر والیبال هفته نخست را با 6 دیدار سپری کرد

عجیب‌ترین شروع

لیگ برتر والیبال از عصر یکشنبه بالاخره با 12 تیم به راه افتاد. این لیگ در تاریخ برگزاری لیگ‌های والیبال تاکنون یکی از شروع‌های عجیب خود را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۰۶

یک ساعت پیش از شروع بازی‌ها، لیگ برتر والیبال 11 تیمی بود؛ اما شهرداری ورامین در آخرین لحظه وارد رقابت‌ها شد. تعدادی از بازیکنان سرباز تا یک روز از شروع بازی‌ها نمی‌دانستند بازیکن کدام تیم هستند تا این که چند ساعت پیش از نخستین روز بازی‌ها جذب تیم نظامی لیگ برتری شدند.

پیروزی برای سارویه

در یکی از عجیب‌ترین شروع‌های لیگ برتر والیبال تیم‌های سارویه و رعدپدافند کاشان به‌میدان رفتند. در این مسابقه تیم سارویه که تا روز قبل از بازی‌ها حضورش در هاله‌ای از ابهام بود 3 بر یک میزبان خود را شکست داد. سارویه پیش از این قرار بود با نام شهرداری در لیگ برتر حاضر شود. بازیکنان تیم رعدپدافند را سربازان والیبالیست تشکیل می‌دهند. شکست تیم پیکان، مدعی قهرمانی و نایب‌قهرمان فصل گذشته نیز از نتایج غیرمنتظره در هفته نخست بازی‌هاست.

صالحین بدهکار

فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین در واکنش به این پرسش که دلیل مخالفت سازمان لیگ با حضور تیمش، بدهی‌های گذشته نماینده این شهر بود، گفت: مسئول تمام بدهی‌های مربوط به دو سال گذشته، مسئولان باشگاه صالحین ورامین بودند، در حالی که این تیم شهرداری ورامین است. بابت این بدهی‌ها هم همه کسانی که با صالحین کار کرده بودند چک دریافت کردند و کارهای آنها در حال انجام است. اصلا این مساله در فدراسیون والیبال طرح موضوع نشد.

بلاتکلیفی کارخانه

مصطفی کارخانه، سرمربی تیم بانک سرمایه درباره بازی نخست تیمش مقابل شهرداری ورامین گفت: متاسفانه تا یک‌ساعت قبل از شروع مسابقه بلاتکلیف بودیم و نمی‌دانستیم بازی برگزار می‌شود یا نه. این شرایط در شأن والیبال ایران نیست. لیگ امسال خیلی سخت است بخصوص برای تیم ما که باید در دو جبهه باشگاه‌های ایران و جهان بجنگد.

نتایج هفته نخست

شمس 2 ـ خاتم اردکان 3

بانک سرمایه تهران 3 ـ شهرداری ورامین صفر

کاله مازندران صفر ـ سایپای تهران 3

سارویه ساری 3 ـ رعد پدافند کاشان یک

ایرانیان گنبد 3 ـ شهرداری ارومیه یک

پیکان 2 ـ شهرداری تبریز 3

تیم خوش قول

عباسعلی میرحسینی، سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان گفت: خوشبختانه ما مشکل مالی نداریم و براساس بودجه‌مان با بازیکنان قرارداد امضا کردیم؛ ضمن این که در چند سال اخیر هم ثابت کردیم تیم خوش‌قولی هستیم. تیمداری ما در لیگ برتر تا لحظات آخر مشخص نبود و با 12 روز تمرین با تیم شمس بازی کردیم.

وقفه 30 دقیقه‌ای

دیدار تیم‌های ایرانیان گنبد و شهرداری ارومیه در گنبد 2000 تماشاگر داشت و 150 دقیقه طول کشید اما در ست دوم به دلیل خاموش شدن تعدادی از لامپ‌های سالن المپیک، 30دقیقه در کار دو تیم وقفه افتاد.

ینده‌نگری با 16 ساله‌ها

محمد وکیلی، سرمربی تیم والیبال شمس تهران یا همان تیم نوجوانان ایران پس از شکست 3 بر 2 برابر خاتم اردکان گفت: سه بازیکن متولد 80 در زمین داشتیم. یعنی بازیکن 16ساله می‌تواند در جایی که بازیکنان بالای 40 سال حضور دارند، بازی کند. بازی کردن این بازیکنان مقابل بزرگ‌ترها لطمه‌ای به والیبال وارد نمی‌کند. هدف‌مان از بازی کردن در لیگ، یادگیری است. اگر بازی اولمان را 3 بر صفر می‌باختیم شاید خیلی‌ها می‌گفتند تیم ما سطح لیگ را پایین آورده است. برنامه‌ریزی ما برای مسابقات جوانان 2019 جهان است.

شروع مقتدرانه

تیم سایپا با هدایت ژیکوی بلغاری در نخستین مسابقه نمایش خوبی داشت و توانست با نتیجه 3 بر صفر تیم جوان کاله با هدایت بهروز عطایی را مغلوب کند. سایپایی‌ها در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 23، 25 بر 21 و 25 بر 21 شروع قدرتمندانه‌ای داشتند.

شکست پیکان

آخرین مسابقه هفته نخست لیگ برتر در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد و تیم شهرداری تبریز برابر پیکان به برتری رسید تا با این پیروزی زهر چشم بگیرد. این مسابقه 150 دقیقه‌ای بود که 400 تماشاگر داشت.

حضور 24 ساعته

حضور حمزه زرینی در تیم شهرداری تبریز هم جالب بود. عادل بناکار سرمربی این تیم در مورد این انتقال آن هم 24 ساعت قبل از آغاز دیدار نخست گفت: با توجه به وضعیتی که برای باشگاه عمران ساری پیش آمد و از آنجا که ما در پست دریافت‌کننده قدرتی یک بازیکن کم داشتیم، با حمزه زرینی صحبت کردیم و او هم پیشنهاد ما را قبول کرد. ما دو ماه‌ونیم است که با هم تمرین می‌کنیم و زرینی 24 ساعت قبل به تیم ما اضافه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها