هشدار سرلشگر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح:

اگر غائله کردستان حل نشود،حتماً مبداء درگیری در منطقه می شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمنان ملت کرد با طراحی مسئله همه پرسی و احیای آن این سرزمین را دچار آشوب می کنند که اگر این مسئله حل نشود، مبدأ درگیری چندساله و یا چند 10 ساله در منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۴۷
اگر غائله کردستان حل نشود،حتماً مبداء درگیری در منطقه می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در مراسم دومین سالگرد شهادت سرلشگر سردار شهید حسین همدانی که در تالار بزرگ کشور با حضورسردارسلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه، سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، خانواده شهید و جمعی از بسیجیان و رزمندگان مدافعان حرم برگزارشد افزود: شهید همدانی از السابقون انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی افزود: شهید همدانی مقرب درگاه الهی بود و از دورانی که خود را شناخته در راه اسلام و انقلاب حرکت، خودسازی و تلاش کرد و هیچگاه لحظه ای بفکر آسایش و آرامش نبوده و در نهایت اجر زحمات خود را با شهادت و در جهت دفاع از حریم اهل بیت دریافت کرد.

وی با بیان اینکه از زمان نوشتن وصیت نامه این شهید تا شهادتش دو هفته زمان سپری شد گفت: این فاصله زمانی نشان از اخلاص شهید است و باید از وصیت نامه او معارفی را آموخت.

سرلشکرباقری گفت: او از ابتدا همراه و تابع روحانیت بود از شهید مدنی درس اخلاق فرا گرفت و در کنار آیت الله نوری همدانی قرار داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شهید بزرگوار جزو موسسین سپاه همدان بود و نقش اساسی در مقابله با کودتای نقاب در پایگاه شهید نوژه داشت.

سرلشگر باقری گفت: او در کنار صیاد شیرازی و دیگر سرداران جنگ همواره حضوری موثر داشت.
وی افزود: شهید همدانی نقش اساسی در عملیات های فتح المبین و بیت المقدس داشت و تشکیل تیپ انصار الحسین فرماندهی قرارگاه ها در طول جنگ مقابله با اغتشاشگران و فتنه گران در فتنه 88 از افتخارات این شهید بزرگوار است.

وی افزود: شهید حسین همدانی در آخر نیز و در حالی که بیش از 60 سال سن دارد به فکر دفاع از حرم می افتد زیرا او پشت جبهه را می بیند که در آن دشمن صهیونیستی ایستاده، او می داند هر اتفاقی می افتد دست آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت آن قرار دارد.

وی با اشاره به حضور شهید همدانی در دوران دفاع مقدس و ویژگی های رفتاری و کاری وی در پاسخ به کسانی که مطرح می کنند عملیات ها و اقدامات در دوران دفاع مقدس فاقد طرح ریزی بوده و شناسایی ضعیفی داشته است گفت: یکبار همراه با این شهید برزگوار 20 روز در عمق جبهه عراق و با حضور عالی ترین فرماندهان­ قرارگاه جنگ در سلیمانیه عراق مشغول شناسایی بودیم تا ببینیم چقدر امکان عملیات در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: در تمام این مدت بنده خصایص اخلاقی منحصر به فرد و بی شماری را از این شهید مشاهده کردم و توانستیم شناسایی کاملی را همراه ایشان و دیگر دوستان از منطقه داشته باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: شهید همدانی در سال 90 و در شرایطی به سوریه رفت که این کشور وضعیت خاصی داشت و تروریست های تکفیری هیچ گونه کمبودی نداشتند و سراسر سوریه را به جبهه جنگ تبدیل کرده بودند شهرهای سوریه یکی پس از دیگری سقوط می کرد و در نیمه راه آنها توانستند بخشی از خاک عراق را نیز اشغال کنند و موصل را به تصرف خود در آورند.

سرلشکر باقری گفت: سردار همدانی با بررسی صحنه به خوبی فهمید اتکا کردن به ارتش این کشور کافی نیست و با درس گرفتن از امام بسیج را در سوریه پایه گذاری کرد و دفاع الوطنی را شکل داد تا مردم مسلح شوند.

وی افزود: اگر چنین توانی اضافه نشده بود قطعا سوریه سقوط می کرد و او در کنار سردار سلیمانی کاری کرد که دشمن شکست های مکرری در حمص، حماء و حلب متحمل شد و مقاومت در میدان به پیروزی رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه­­ شهادت شهید همدانی­­ درس های بزرگی به ما می دهد گفت: نخستین درس آن است که انقلاب اسلامی همواره با توطئه های فراوانی روبرو خواهد بود زیرا خود این شهید در جنگ سخت با دشمن بعثی ، جنگ نرم با فتنه گران و جنگ نیابتی با تروریست های تکفیری در سوریه­­ شرکت داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طراح همه پرسی در شمال عراق؛ امریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری افزود: مسئله شمال عراق موضوعی نبود که بخواهد این روزها مطرح شود.

وی با بیان اینکه مردم شمال عراق چه چیزی می خواهند به دست بیاورند گفت: کُردها در این قسمت از خاک عراق هم حاکمیت دارند، هم ارتش و هم پول و چیز دیگری نیاز ندارند.

سرلشکر باقری افزود: دشمنان ملت کرد با طراحی مسئله همه پرسی و احیای آن این سرزمین را دچار آشوب می کنند که اگر این مسئله حل نشود، مبدأ درگیری چندساله و یا چند ده ساله در منطقه خواهد بود.

وی گفت: عراقی که با حکم مرجعیت توانسته داعش را شکست بدهد امروز با این مسئله روبروست و ما در می یابیم تهدیدات مکرر علیه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در حال برنامه ریزی و شکل گیری است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: حال، ما از شهادت همدانی درس می گیریم همه آنها که دلسوز هستند باید در صحنه باشند.

سرلشکر باقری گفت: شهادت سرلشکر همدانی در سن 65 سالگی نخست به ما آموخت که همه باید در میدان باشند و از طرفی این شهادتها رویش هایی همچون شهید حججی دارد.
وی با اشاره به افتخارات سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) که متولی برگزاری این مراسم بود افزود: از زمستان سال 60 تا امروز این مجموعه 10 فرمانده داشته است که 7 تن از آنان شهید شدند.

سرلشکر باقری گفت: شهادت شهید متوسلیان، شهید چراغی، شهید همت، شهید کریمی، شهید مهتدی، شهید سوداگر و شهید همتی از سپاه حضرت رسول مجموعه ای بی نظیر ساخته است و این نشان می دهد فرماندهان از دوران دفاع مقدس تا کنون همیشه در پیش بوده اند و شهادت را برگزیدند.

وی افزود: شهید همدانی نیز که فرماندهی این سپاه را به عهده داشته نشان داد حرکت در راه خدا خستگی ندارد و هیچگاه برای عملکرد خود مطالبه ای نداشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها