از سیر تا پیاز محرومیت سرخپوشان و طارمی

وضعیت قرمز در تیم قرمز!

ساعت نزدیک به 21 آخرین روز از تابستان. در حالی که بعضی‌ها سعی می‌کردند از آخرین لحظه تابستان لذت ببرند و هواداران پرسپولیس هم سرمست از تساوی سایپا و پارس جنوبی جم بودند خبری منتشر شد که همه رویاها را به کابوس تبدیل کرد. در یک لحظه تابستان، زمستان شد و بدن خیلی‌ها یخ کرد! محرومیت چهارماهه مهدی طارمی و جریمه سنگین محرومیت باشگاه پرسپولیس در دو پنجره نقل و انتقالات.
کد خبر: ۱۰۷۶۱۹۷

از تکذیب تا واقعیت

خبر، خود خبر بود! دقیقه به دقیقه هم بر ابعاد آن اضافه می‌شد، اما خود پرسپولیسی‌ها انگار شوکه شده بودند، چون آن‌طور که ادعا می‌کردند از واقعیت ماجرا بی‌خبر بودند و می‌گفتند: جمعه که تعطیل است، حکم چطور به فدراسیون آمده است؟ اگر هم آمده پس چرا به ما ابلاغ نکردند؟ گمانه‌زنی زیاد بود و همه دوست داشتند یک نفر بیاید و داستان را تکذیب کند، اما... وقتی طاهری مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نطق کرد و گفت حکم آمده و باید جلسه‌ای اضطراری برگزار کنند دیگر همه باورشان شد اتفاقی افتاده است و پرسپولیس باید محرومیتی سنگین را پشت سر بگذارد.

نقش وکیل طارمی

سال قبل و زمانی که طارمی می‌خواست به پرسپولیس بیاید او مدام با وکیل خودش در ارتباط بود. حتی اسکرین شاتی از چت‌هایی که این دو نفر با هم کرده بودند منتشر شد که خود طارمی در آن گفته بود «فوقش یک سال محروم می‌شوم. مشکلی نیست و بر‌می‌گردم» که جواب وکیل او جالب بود: «هیچ محرومیتی در کار نیست، خیالت راحت.» این جمله آشنا، از زبان وکیل طارمی بارها به گوش رسیده است: «خیالتان راحت، خطری پرسپولیس و طارمی را تهدید نمی‌کند.» از شبی که این اتفاق افتاد خیلی‌ها سعی کردند از وکیل طارمی دو کلمه حرف حساب و منطقی بشوند که او با بیان این که در جریان حکم نیست و در مسافرت به سر می‌برد، خودش را مبرا کرد!

جزئیات حکم فیفا علیه پرسپولیس

متن حکم صادر شده از سوی فیفا به این شرح است:

1ـ ادعای باشگاه ریزه اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است.

2ـ مهدی طارمی باید تا 30 روز آینده مبلغ789 هزار و 500 یورو نزدیک به سه میلیارد تومان بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه اسپور به این باشگاه ترکیه‌ای بپردازد.

3ـ باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است.

4ـ اگر در زمان مقرر چنین جریمه‌ای پرداخت نشود، سود 5 درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد و کمیته انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است.

5ـ فیفا و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه باید خیلی سریع باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این رای قرار دهند و طریقه حل شدن این پرونده را به آنها اطلاع دهند.

6ـ چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تایید می‌شود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه لحاظ می‌شود.

7ـ باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محکوم خواهد بود. بر طبق ماده 58 اساسنامه فیفا این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته می‌شود. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش باید نهایتا 21 روز بعد از چنین رائی اعلام شود.

ریزه اسپور حق ترانسفر طارمی را هم خواسته بود

کمیته حل اختلاف فدراسیون جهانی فوتبال در رای قطعی خود برای مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس نکته‌ای گنجانده است که از دید رسانه‌ها پنهان مانده بود. طبق اطلاعات واصله، باشگاه ریزه اسپور در شکایت خود درخواست کرده بود در کنار جریمه مالی طارمی و پرسپولیس و محرومیت بازیکن در باشگاه جدید، دو فصل آتی قرارداد یا حق ترانسفر بازیکن ایرانی را به عنوان غرامت و خسارت آنها در نظر بگیرد که فیفا مخالفت کرده است. در بند آخر رای فیفا این نکته به صورت سربسته و تنها در یک جمله کلی قید شده که با سایر درخواست‌های باشگاه ترکیه‌ای مخالفت شده است.

تاوان 11 میلیاردی پـرسپـولیس

11 میلیارد تاوان تنها برای دو اشتباه حقوقی پیش پا افتاده برای پرسپولیس! تقریبا سرسام‌آور است!

ماجرای محرومیت جدید برای پرسپولیس یکی از اتفاقات تلخ فوتبال ایران بود. این اولین بار نبود که پرسپولیس به خاطر اشتباه مشاوران حقوقی‌اش به چنین سرنوشتی دچار می‌شد. حدود چهار سال قبل وقتی ماجرای عجیب ژوزه رخ داد، محمد رویانیان از مشاور حقوقی وقت باشگاه کمک گرفت.

شکری که آن زمان مسئولیت داشت، به قرارداد اشاره کرد و توصیه‌اش این بود که پرسپولیس در دفاعیاتش بیاورد به این مربی سرشناس، بعد از برکناری از تیم اصلی، کار در تیم‌های پایه باشگاه پیشنهاد شده اما او نمانده و ایران را ترک کرده است. آنها بی آن
که بپذیرند این مربی را برای تیم اصلی آورده‌اند، با این استدلال ساده رفتند به محکمه و حاصلش اینی شده که می‌بینید.

حالا اما در پرونده طارمی از یک سال قبل تمام استدلال طرف ایرانی روی یکی از بدیهیاتی است که خیلی ساده می‌شود فهمید برای بازیکن گذاشته بودند نه برای باشگاه. این که اگر به هر دلیلی برای طارمی باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال ایران رضایت‌نامه صادر نکنند، قرارداد فسخ می‌شود و او باید هرچه را گرفته پس بدهد. ولی ابراهیمی، وکیل طارمی حتی دیشب که این خبر منتشر شد هم نوشت: «باشگاه ترکیه‌ای اصلا برای طارمی درخواست آی‌تی‌سی نکرده پس این قرارداد لغو است. او اصلا به این که آنها برگه امضا شده‌ای داشتند که مهدی از زیر اجرای بندهایش در رفته و تمرینات تیم ترکیه‌ای را ترک کرده است، اهمیتی ندادند و حاصلش این مجازات سخت امروز است.

بندی که رضاییان را از محرومیت نجات داد

هر چند رامین رضاییان و مهدی طارمی با هم به ترکیه سفر کردند تا با ریزه اسپور قرارداد ببندند، ولی برای همه این سوال پیش آمده که چرا باشگاه ترکیه‌ای فقط توانسته یکی از آنها را محروم کند؟

طارمی خیلی زود از ریزه اسپور جدا شد. او با این باشگاه یک توافق‌نامه امضا کرد اما پیش از این که کار به قرارداد برسد، باشگاه ریزه اسپور را ترک کرد و رفت. رامین اما ماند و با این باشگاه قرارداد بست. او در قراردادش بندی گذاشت که خیلی زود به نجاتش آمد. آن روزها در ترکیه بمبگذاری می‌شد و حوادث غیرمترقبه‌ای رخ می‌داد، به همین سبب رامین بندی در قراردادش گذاشت با این عنوان؛ «اگر حوادث غیرطبیعی رخ دهد که ایجاد خطر کند، می‌تواند قراردادش را فسخ کند.»

در چشم به هم زدنی اوضاع ترکیه دگرگون شد. به دلیل کودتای ارتش، دولت مرکزی وارد بحران شد و ناگهان تصاویری از ترکیه منتشر شد که نشان می‌داد تانک‌ها به خیابان‌ها ریخته‌اند. رامین رضاییان هم بسرعت از موقعیت استفاده کرد و تصاویری با تانک‌ها گرفت و اتفاقا روی اینستاگرامش گذاشت که اگر لازم بود به کارش بیاید. به موازات این اتفاق، او از طریق وکیلش خواهان فسخ قرارداد با باشگاه ریزه اسپور شد و آنها هم چاره‌ای نداشتند جز این که قرارداد را فسخ کنند. بدین ترتیب او توانست با تیزهوشی و تنها با گنجاندن یک بند در قراردادش، فسخ را بگیرد و خودش را نجات دهد در حالی که طارمی چنین نکرد و زود برگشت و حالا باید محرومیت خود را سپری کند و جریمه‌ای سنگین بدهد.

امید به توافق با ریزه‌اسپور

غلامرضا رفیعی کارشناس مسائل حقوقی درباره اتفاقی که برای باشگاه پرسپولیس افتاده می‌گوید: «باشگاه پرسپولیس در آخر باید حکم فیفا را اجرا کند و بهتر است مسئولان باشگاه زودتر به فکر چاره‌ای باشند و با باشگاه ترکیه‌ای به توافق برسند تا از این طریق دادگاه تجدیدنظر در کاهش مدت محرومیت طارمی و تیم تخفیف قائل شود. مسئولان پرسپولیس نباید فریب افرادی را بخورند که می‌گویند در مدت یک هفته از طریق دادگاه عالی ورزش این محرومیت را لغو می‌کنند.»

در صورت قبول دادگاه عالی ممکن است حکم محرومیت طارمی به تعویق بیفتد. طبق اخبار دریافتی به دلیل شکایت ریزه‌اسپور مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس از همراهی تیمش در بازی برگشت محروم است.اما در صورت اعتراض پرسپولیس به CAS احتمالا محرومیت طارمی شش ماه تعلیق می‌شود و او می‌تواند بازی کند. پرسپولیس در این مدت فرصت دارد با مصالحه با ریزه‌اسپور و جلب رضایت باشگاه ترکیه‌ای این محرومیت را لغو کند.

پولی که هدایتی ادعا کرد

همان روزی که طارمی داشت به ایران برمی‌گشت، حسین هدایتی موسوم به عابربانک فوتبال مصاحبه کرد و گفت یک فقره چک در وجه باشگاه پرسپولیس کشیده است تا خسارت ناشی از بازگشت طارمی را به باشگاه ریزه‌اسپور پرداخت کنند.

از سال قبل تا امروز گمان همه این بود که این پول صرف آن کار شده است، اما حالا که باشگاه محروم شده اصلا مشخص نیست این پول کجا خرج شده است.

پرسپولیسی‌ها که مدعی هستند این پول برای اسپانسری بوده و چون باشگاه هدایتی را تبلیغ کرده‌اند این رقم را گرفته‌اند. این در حالی است که هدایتی ادعای دیگری می‌کند و بر این عقیده است که پول داده شده صرفا برای جبران خسارت به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت شده است نه چیز دیگری.

رقمی که عابربانک سابق پرسپولیس ادعا می‌کند، مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان است که به این دو بازیکن (طارمی و رضاییان)پرداخت کرده تا مشکلی آنها و باشگاه پرسپولیس را تهدید نکند. این شخص حتی مدعی شده رسید این پرداخت هم موجود است.

حالا سوال اینجاست که اگر واقعا این پول به این دو بازیکن پرداخت شده و آنها هم پول را به باشگاه ترکیه‌‌ای داده‌اند پس چرا باشگاه ریزه‌اسپور شکایت خود را از طارمی و باشگاه پرسپولیس دنبال کرده تا کار به محرومیت سنگین باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی ختم شود؟

اینجا دو مساله و سوال پیش می‌آید، یکی این که آیا طارمی و رضاییان پول هنگفت دریافتی را به باشگاه ترکیه‌ای داده‌اند؟ واقعا اگر چنین مبلغی برای جلب رضایت به باشگاه ترکیه‌ای به طارمی و رضاییان پرداخت شده چرا فیفا حکم به محرومیت سنگین باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی داده؟ مسلما در این مساله ابتدا مهدی طارمی و بعد باشگاه پرسپولیس باید پاسخگو باشند تا معلوم شود تکلیف این مبلغ هنگفت چه شده است.

اطلاع باشگاه پرسپولیس از پرونده

باشگاه پرسپولیس در تاریخ 10 اسفند سال گذشته در جریان شکایت باشگاه ریزه‌اسپور قرار گرفته است. باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه در تاریخ 10 اسفند سال 95 با ارسال نامه‌ای به فیفا رسما از مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس به فیفا شکایت کرد و تصویری از این نامه را نیز در اختیار باشگاه پرسپولیس قرارداد تا این باشگاه را در جریان شکایت خود قرار دهد.

مسئولان باشگاه پرسپولیس در آن مقطع نه تنها این شکایت را جدی نگرفتند، بلکه هیچ اظهارنظری هم در مورد آن نداشتند و فقط وکیل طارمی بود که نسبت به این نامه صحبت‌‌هایی را مطرح کرد.

وکیل طارمی که مسئولیت رسیدگی به این پرونده را بر عهده داشت در واکنش به نامه باشگاه ترکیه‌ای به فیفا در صفحه اجتماعی خود گفت: «دقایقی پیش نامه‌ای را از فیفا دریافت کردیم که پیوست آن توضیحات شش صفحه‌ای وکلای باشگاه ریزه‌اسپور بود و البته صرفا اظهارات و دفاعیات آنها را شامل می‌شد و هیچ مستندی دال بر این که طارمی با آنها قراردادی معتبر و لازم الاجرا داشته را ارائه نداده‌اند و به تفسیر و تحلیل همان تفاهم‌نامه مشروط که فقط با صدور آی تی سی لازم الاجرا می‌شد، پرداخته‌اند.»

سکوت مدیرعامل

روز گذشته علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای را با مسعود سلطانی‌فر در وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد.

خبرنگاران انتظار داشتند او پس از خروج از جلسه پاسخگوی سوالاتشان باشد اما طاهری بلافاصله پس از خروج از وزارتخانه محل را ترک کرد و حاضر نشد پاسخی به پرسش‌های ریز و درشت خبرنگاران بدهد.

اظهار نظر نکردن طاهری نگرانی هواداران پرسپولیس را بیشتر کرده است.

دوباره کمک‌های مردمی!

رقم پرداختی به باشگاه ریزه اسپور نزدیک به سه میلیارد تومان است. البته این خبر هنوز رسمی نیست اما از باشگاه شنیده می‌شود که آنها دوباره تصمیم دارند از هواداران‌شان بخواهند هر مبلغی که می‌توانند برای فرار از این محرومیت کمک کنند.

هنوز چیزی مشخص نیست و خیلی از کارشناسان حقوقی بر این باورند که حتی اگر جریمه هم پرداخت شود
پرسپولیس و طارمی باید با محرومیت‌شان کنار بیایند و آن را بگذرانند.

غایب مقابل الهلال

وثوق احمدی، مسئول کمیته تعیین وضعیت بازیکنان خبر داد که حکم محرومیت طارمی از روز گذشته قابل اجراست و او نمی‌تواند مقابل الهلال به میدان برود. باشگاه پرسپولیس از روز گذشته به مدت 21 روز حق اعتراض به دیوان داوری فیفا دارد. جریمه باشگاه پرسپولیس 780هزار یورو معادل حدود سه میلیارد تومان است که باید به تیم ترکیه‌ای بپردازد.هنوز چیزی مشخص نیست و با توجه به تعطیلی اروپا در روزهای شنبه و یکشنبه خیلی بعید است پرسپولیسی‌ها بتوانند در مدت زمان باقیمانده تا بازی با الهلال اعتراض خودشان را به دادگاه cas اعلام کنند.به این ترتیب و به احتمال زیاد طارمی غایب بزرگ بازی رفت با الهلال عربستان خواهد بود. باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد در دیدار با الهلال از طارمی استفاده نخواهد شد.

درس عبرت می‌شود؟

باشگاه پرسپولیس چندمین بار است که گرفتار چنین محرومیت‌ها و جرایم قابل جلوگیری‌ای می‌شود و مشخص است از اشتباه‌ها درس نمی‌گیرد و با این طی طریق، بی‌تردید باز هم مشکلاتی در آینده خواهد داشت. باشگاهی که بعد از یک دهه جان گرفته نباید با بی‌دقتی‌هایی از این دست،‌ بار دیگر هوادارانش را ناامید کند. در اوج حساسیت مسابقات نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و در حالی که پرسپولیس برای نخستین بار است تا این مرحله بالا می‌آید، حالا باید فکر و ذهن سرمربی، هوادار، مدیرعامل و سایر ارکان باشگاه درگیر طارمی و محرومیت وی و همین طور جریمه مالی سنگین و ظاهرا قطعی‌شده باشد. باشگاهی که یک بار شش امتیاز از آن کسر شد و هنوز هم پرونده‌های مالی زیادی در فیفا دارد آیا در آینده باز هم چنین اتفاقاتی را تجربه خواهد کرد یا این که ....

جنگ روانی رسانه‌های عربستان

در شرایطی که دیدار رفت تیم‌های پرسپولیس و الهلال سه‌شنبه این هفته برگزار می‌شود، رسانه‌های عربستانی سراغ جنگ روانی رفته‌اند. روزنامه الریاض درباره بحران در پرسپولیس اشاره کرده و در این مورد نوشته است: حریف ایرانی قبل از بازی برابر ایران به مشکل خورده است. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات این باشگاه ایرانی درخواست مدیران باشگاه برای تمدید قراردادش را رد و اعلام کرده که در صورت صعود تیم فوتبال پرسپولیس به دور بعد، قراردادش را تمدید خواهد کرد. این اتفاق در حالی افتاده است که آنها همچنین به اتمام قرارداد خیلی از بازیکنان پرسپولیس اشاره کرده‌اند و جالب این که روزنامه عربستانی مدعی شده بیرانوند به خاطر مصدومیت شاید بازی با الهلال را از دست بدهد و این در حالی است که بیرانوند بدون هیچ مشکلی جلوی سپاهان بازی کرد!

احتمال غیبت در جام‌ جهانی

پرسپولیس می‌تواند به حکم صادره اعتراض کند اما احتمال نپذیرفتن این اعتراض از سوی فیفا بیشتر است.

امیر صدیقی، کارشناس امور بین‌الملل درباره محرومیت طارمی گفته است: «طبق رای صادره محرومیت مهدی طارمی از زمان ابلاغ رای (روز جمعه 31 شهریور) اعمال می‌شود و باشگاه پرسپولیس 21 روز فرصت دارد به این رای اعتراض و به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کند. گرفتن حکم تعلیق موقت برای بازی کردن طارمی خیلی ساده نخواهد بود و احتمال این که CAS این موضوع را نپذیرد وجود دارد.»

صدیقی اما می‌گوید این اتفاق تلخ می‌تواند تلخ‌تر از این هم باشد: «اگر پرسپولیس می‌خواهد از طارمی در بازی روز سه‌شنبه هفته جاری با الهلال استفاده کند، باید هرچه سریع‌تر به رای اعتراض کند و دستور موقت بگیرد تا طارمی بتواند بازی کند؛ اما این موضوع ممکن است تبعاتی هم برای این مهاجم در پی داشته باشد. در صورتی که دستور موقت صادر شود، پرونده به دادگاه عالی ورزش می‌رود که این پروسه زمانبر است و احتمال دارد تا بهمن یا اسفند سال 96 طول بکشد. با توجه به این که احتمال پیروز نشدن باشگاه پرسپولیس در دادگاه عالی ورزش وجود دارد، اگر از این زمان بخواهد محرومیت طارمی اعمال شود در واقع این مهاجم ممکن است جام جهانی 2018 را که خرداد 97 برگزار می‌شود از دست بدهد. باشگاه پرسپولیس باید با درنظر گرفتن تمام جوانب بهترین راهکار را انتخاب کند تا هم خود و هم طارمی کمترین ضرر را ببینند.»

طارمی و کامیابی‌نیا مثل بوفون و دل پیرو می‌شوند؟

نکته اینجاست که این حکم صادر شده و اگر در دادگاه cas به قطعیت برسد پرسپولیس در زمستان و تابستان سال آینده نمی‌تواند بازیکنی را به خدمت بگیرد و نقل و انتقالات این باشگاه به زمستان سال 97 می‌رسد!

اتفاقی که می‌توان گفت کمر این باشگاه را خواهد شکست؛ چرا که قرارداد خیلی از بازیکنان در این محرومیت به پایان می‌رسید و این بزرگ‌ترین معضل برای تیم بزرگ پایتخت است. مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری، محسن ربیع‌خواه، وحید امیری، بوژیدار رادوشوویچ، محسن مسلمان و صادق محرمی از جمله بازیکنانی هستند که این تابستان قراردادشان با پرسپولیس به اتمام می‌رسد و حالا باشگاه پرسپولیس باید نهایت تلاشش را برای راضی کردن آنها برای ماندن به کار گیرد.

البته انتظار هواداران هم از بازیکنان ستاره خودشان این است که در شرایط سخت به کمک باشگاه بیایند. مثل بوفون و دل پیرو. آنها زمانی که رسوایی مالی یوونتوسی‌ها ثابت شد و به دسته پایین تر سقوط کردند در این تیم ماندند و آنقدر تلاش کردند تا یوونتوس دوباره به سری A بازگشت. حالا باید دید که بازیکنان پرسپولیس مثل بوفون و دل پیرو می‌شوند یا این که تصمیم دیگری خواهند گرفت؟

بد حسابی باشگاه کار دست پرسپولیس داد

اما نکته عجیب ماجرا این است که آخرین باری که فیفا به باشگاه پرسپولیس در پرونده ریزه اسپور و شکایت از طارمی هشدار داده بود، فروردین امسال بود و پس از آن هیچ گونه اخطاری به فدراسیون و باشگاه پرسپولیس ارسال نشده است. آخرین بار در فروردین امسال فیفا اعلام کرده که جمع آوری مدارک و مستندات پرونده شکایت ریزه اسپور به پایان رسیده و حکم را اعلام خواهد کرد.

نکته عجیب تر این است که چرا در این مدت، باشگاه پرسپولیس و مدیربرنامه طارمی با باشگاه ریزه اسپور توافق نکرده تا کار به فیفا نکشد. مهدی طارمی حتی فسخ نامه را امضا نکرده و اصل شکایت باشگاه ریز اسپورت به دلیل فسخ یک طرفه مهدی طارمی بوده است. کاری که رامین رضاییان انجام داده و قراردادش را با باشگاه ریزه اسپور فسخ کرده اما مهدی طارمی بدون اطلاع به باشگاه ریزه اسپور، ترکیه را ترک کرده و به ایران برگشته است. در این ماجرا هم باشگاه و هم طارمی می‌توانستند به صورت مسالمت آمیز و حتی با پرداخت وجوهی مانع از صدور چنین حکم سنگینی بشوند.

حتی برای مهدی طارمی آی تی سی هم صادر نشده بوده و بخش بین الملل فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده که اگر برای طارمی آی تی سی صادر می شد، باشگاه پرسپولیس می توانست پس از بازگشت او از ترکیه، تقاضای
آی تی سی کند.

از طرفی سابقه پرسپولیس در داشتن پرونده های متعدد در فیفا، باعث شده تا چنین حکم سنگینی علیه باشگاه پرسپولیس صادر و از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود. اتفاقی که سال گذشته برای تراکتورسازی هم افتاد و این باشگاه به دلیل داشتن چنین پرونده‌هایی، از پنجره نقل و انتقالاتی زمستانی و تابستانی محروم شد.

ماهیگیری مدیرعامل سابق

در هرج و مرج به وجود آمده و در حالی که هنوز پرسپولیسی‌ها پولی برای مانوئل ژوزه پرتغالی پرداخت نکرده‌اند (البته این پول فراهم شده و بزودی پرداخت خواهد شد) محمد رویانیان به عنوان شخصی که این قرارداد ترکمنچای را بسته بود، دارد از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد. او با استفاده از فرصتی که پیش آمده مصاحبه کرده و گفته است که در پرونده ژوزه هم این مسئولان پرسپولیس کم‌کاری کردند که چنین حکمی صادر شده است. این آب گل‌آلود پرسپولیس زمان خوبی بود برای رویانیان و البته حسین هدایتی که سخن بگویند و آنها حتی تا صبح و اعلام رسمی حکم به قرمزها هم صبر نکردند.

نتیجه پرسپولیس ـ سپاهان تغییر نمی‌کند!

در حالی که پس از انتشار خبر محرومیت پرسپولیس، سپاهانی‌ها به تکاپو افتاده بودند تا ثابت کنند طارمی محروم بوده است و نتیجه بازی آنها باید 3 بر صفر شود، این اتفاق نخواهد افتاد. تاریخ نامه فیفا درست یک روز بعد از بازی پرسپولیس با سپاهان بوده و به همین دلیل نتیجه این دیدار تغییر نخواهد کرد.

ریزه اسپور از پول بادآورده نوشت

سایت باشگاه ترکیه‌ای ریزه اسپور با هیجان خبر غرامت حدودا 800 هزار دلاری‌شان از پرسپولیس را تائید کرد. یک اشتباه بچگانه و شناخت نداشتن از پایه‌ای‌ترین قوانین فوتبال بدجوری پرسپولیس را نقره داغ کرده است. حالا بازیکنی که برای رفتن به ترکیه پولی هم نگرفته و آنجا تقریبا اگر قرارداد هم می‌بست و می‌ماند، رقم دریافتی‌اش چنین عددی نمی‌شد، حالا خسارتی بزرگ به تیم پرسپولیس وارد کرده است و این شکایت هم باید باشگاه بپردازد نه خود مهدی طارمی! این خبر روی سایت باشگاه ترکیه‌ای نشان از ذوق‌زدگی آنها از این رقم درشت بادآورده‌ای دارد که به جیب زده‌اند.

عصبانی‌ترین برانکو در فرودگاه

سرمربی کروات سرخپوشان روز گذشته در شرایطی راهی فرودگاه امام خمینی(ره) شد تا به همراه کاروان این تیم راهی ابوظبی شود که آثار عصبانیت ناشی از محرومیت باشگاه و مهاجم تیمش کاملا در چهره‌اش نمایان بود.

برانکو که معمولا تلاش می کند با وجود مشکلات، برخورد خوبی با اطرافیان داشته باشد، دیروز در حالی به همراه همسر و دخترش در فرودگاه حضور یافت که عصبانیت ناشی از این اخبار باعث شد تا حتی نسبت به گرفتن عکس سلفی با حاضران در فرودگاه بسختی و با بی‌حوصلگی پاسخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها