روی خط عشق‌آباد

کاروان ایران تا ظهر دیروز با 26 مدال جایگاه مناسبی در رده‌بندی توزیع مدال پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق‌آباد ترکمنستان داشت. ایران با هفت مدال طلا، چهار نقره و 15 برنز در بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی 2017 آسیا، در مکان دوم جای گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۵۷

طلایی‌ها

مهدی اسحاقی، مهدی جلالی، سروش احمدی و سعید رجبی (تکواندو) دوچرخه‌سواری در ماده تیم اسپرینت، حسن تفتیان در دوومیدانی و مسعود جلیلوند در جوجیتسو.

نقره‌ای‌ها

مسعود حسن‌زاده دو مدال در جوجیتسو، حامد میرزاپور در کشتی سنتی ترکمن گوراش و زهرا یزدانی در کشتی با کمربند.

برنزی‌ها

فاطمه مداحی در تکواندو، لیلا سیاوشی، ریحانه شیخیان، قاسم دازی، حبیب‌الله ترابی و اسماعیل امیری در کشتی سنتی ترکمن گوراش، داوود عوض‌زاده، یاسر محمدی، زهرا مجدی، زهرا محمودی و سعیده رحیمی در کشتی با کمربند بخش آزاد، سوده کمندانی در جوجیتسو، رضا یزدانی و حسین کیهانی در دوی 3000 متر و مسعود جلیلوند در جوجیتسو.

سارا علیپور، عضو تیم کشتی سنتی در بازی‌های داخل سالن آسیا در عشق‌آباد ترکمنستان و در جریان پیکار با حریفی از میزبان، دچار شکستگی استخوان دست شده است.

در ادامه رقابت نمایندگان تنیس ایران، مهتا خانلو به مصاف نماینده‌ای از کشور میزبان رفت و بازی را واگذار کرد. پیش از این هم شهرزاد بنی‌سعید به عنوان نخستین نماینده تنیس بانوان ایران مسابقه داده بود که به حریفی از تایلند باخت. حمیدرضا نداف در بخش مردان در دور دوم جدول انفرادی بازی‌های داخل سالن آسیا، به حریف ازبکستانی باخت و حذف شد.

مدال دوومیدانی شانسی نیست

برخلاف عملکرد بانوی دوومیدانی کار ایران که در رقابت‌های دوومیدانی داخل‌سالن آسیا تنها نماینده بانوان بود و نتیجه‌ای هم عاید سپیده توکلی در میان هفت ورزشکار پنجگانه نشد، تیم مردان یک رکورد ملی را جابه‌جا کرد و یک طلا و یک نقره گرفت؛ رکورد و مدال‌هایی که محسن ربانی را از عملکرد ورزشکاران در روز دوم مسابقه‌های دوومیدانی راضی کرد.

مربی تیم‌ ملی دوومیدانی می‌گوید: در دوومیدانی بویژه در بخش سرعت کسب دو مدال شانسی نیست. عملکرد ایران در بخش دوومیدانی مناسب بود و نمره قبولی گرفت و ما نشان دادیم در سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

وی در مورد حذف ورزشکار عربستانی به دلیل خطا در استارت اولیه توضیح می‌دهد: اگرچه این ‌ورزشکار از خوب‌های دوی سرعت است، اما برای حسن تفتیان و رضا قاسمی فرقی نداشت، زیرا با توانایی‌هایی که من از بچه‌ها سراغ دارم باز هم مدال‌ها در اختیار ما قرار می‌گرفت.

حسن تفتیان سریع‌ترین مرد دوومیدانی ایران پس از قهرمانی در 60 متر مردان داخل سالن آسیا با تائید گفته‌های ربانی به تلاش‌هایش در راه رسیدن به طلای رقابت‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: خوشحالم حقم را گرفتم. او به برگزاری این رقابت‌ها کاملا فنی نگاه می‌کند و ادامه می‌دهد: مسابقات داخل سالن معمولا در زمستان برگزار می‌شود و در تابستان کمی دشوار است، اما من عزم و اراده‌ام فقط برای مقام اول بود و خوشحالم برای کشورم طلا گرفتم و رکورد سابق خودم را نیز ارتقا دادم.

نتایج دونده‌ها

تفتیان با ثبت رکورد 55/6 صاحب مدال طلا شد و رضا قاسمی با ثبت رکورد 64/6 به مدال برنز رسید. دونده فیلیپینی نیز با رکورد 63/6 به مدال نقره دست یافت. تفتیان با این حد نصاب، رکورد ملی ایران را که متعلق به خودش بود یک‌صدم ثانیه بهبود بخشید.

علی خدیور هم در دوی 400 متر چهارم شد، اما توانست رکورد ملی این ماده را که در اختیار رضا بوعذار بود، با 07/47 ثانیه ارتقا دهد.

حسین کیهانی هم در این بازی‌ها موفق به کسب یک مدال برنز در 3000 متر شده است. او رکورد ملی این ماده را که در اختیار حمید سجادی بود، بعد از 20 سال جابه‌جا کرد.

نایب رئیس، انتقادهای توکلی را تائید کرد

پریسا بهزادی، نایب رئیس بانوان فدراسیون دوومیدانی در خصوص این که سپیده توکلی دلیل نتایج ضعیفش را تنهایی و حمایت نشدن توسط فدراسیون اعلام کرده بود، گفت: قطعا باید ورزشکارانی به مسابقات بین‌المللی اعزام شوند که از خیلی قبل‌تر تحت نظر مربی تخصصی و اردوهای با کیفیت قرار بگیرند. تا حدودی صحبت‌ها و گلایه‌های توکلی مبنی بر حمایت نشدن و نداشتن مربی درست است، چون امسال او مربی تخصصی نداشت. به این دلیل تائید می‌کنم ماده‌هایی که او شرکت می‌کند به مربی تخصصی نیاز دارد. وقتی او در سال‌های گذشته با مربی تخصصی تمرین می‌کرد نتایج بهتری داشت و نقره گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها