برداشت غیرمجاز شن در روستای خمیران انزلی باعث ایجاد گودالی سه متری شد و دو پسرعموی 14 ساله را هنگام چیدن تمشک بلعید. صبح دیروز، دهیار روستا به اتهام تسبیب در قتل این دو نوجوان پای میز محاکمه ایستاد، اما مدعی شد هیچ اراده‌ای در برابر عاملان برداشت غیرمجاز نداشت. پیش از این اعضای شورای منطقه در دادگاه مقصر شناخته شده بودند.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۴۰

به گزارش جام‌جم، اواخر بهار 88 دو پسرعموی نوجوان برای چیدن تمشک به جنگل‌های روستای خمیران رفته بودند، اما تا شب بازنگشتند. خانواده‌هایشان پس از جست‌وجو متوجه سقوط این دو نوجوان داخل یک گودال سه متری شدند و عملیات نجات را با کمک امدادگران آغاز کردند. گودال از آب پر شده بود و پس از آن، جسد بی‌جان هر دو پسر از داخل آن بیرون کشیده شد. اولیای دم شکایت کردند و اعضای شورا، فرماندار، دهیار و رئیس سازمان آب و فاضلاب منطقه پای میز محاکمه ایستادند. در جلسه دادگاه مشخص شد اعضای شورا محوطه‌ای را برای برداشت شن و ماسه در اختیار یک پیمانکار قرار داده‌اند، اما او به جای کندن گودال‌های نیم متری، اقدام به برداشت شن با کندن گودال‌های سه متری کرده بود. دو پسرعموی نوجوان نیز بی‌خبر از این ماجرا، به محل رفته بودند که داخل گودال پر از آب افتادند و غرق شدند.

در پایان جلسه نخست، فرماندار و رئیس سازمان آب و فاضلاب منطقه تبرئه اما رئیس و اعضای شورا 80 درصد، والدین 10 درصد و دهیار نیز 10 درصد در مرگ دو پسر نوجوان مقصر اعلام شدند. پس از مدتی، پرونده دهیار برای رسیدگی مجدد در اختیار شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی مستشار حشمت‌الله توکلی قرار گرفت. صبح دیروز، پدر و مادر هر دو متوفی با بیان این‌که شکایت اصلی‌شان از اعضای شورا است، گفتند: «دهیار روستا از ماجرای برداشت غیرمجاز شن خبر داشت و هر روز کامیون‌هایی را که برای انتقال شن‌ها به منطقه می‌آمدند، می‌دید، اما کاری نکرد.» سپس دهیار به اتهام تسبیب در قتل در جایگاه ایستاد و با اظهار بی‌گناهی گفت: «در این حادثه هیچ نقشی نداشتم و کسی اجازه دخالت به من نمی‌داد. همه چیز زیر نظر شورا بود و من با حقوق 150 هزار تومانی، هرکاری آنها می‌گفتند انجام می‌دادم.» رای دادگاه بزودی صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها