سفیر فرانسه در آمریکا گفت که پاریس از هیچگونه تجدید نظر و بازنگری در توافق هسته ای ایران (برجام) حمایت نمی کند و این توافق همانگونه که هست، باید اجرا شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۶۶
فرانسه : برجام نباید بازنگری شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا،«ژرارد آرود» در پیام توییتری دیگری افزود: مذاکره در باره دیگر جنبه های سیاست خارجی ایران در بیرون از چارچوب برجام که باید بر اساس شایستگی هایش با آن برخورد شود، امکان پذیر است.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه نیز چهارشنبه گذشته گفت: نگران موضع دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) در باره برجام هستم.

نیکی هِیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در اندیشکده «امریکن اینترپرایز» وابسته به نومحافظه‌کاران، با تکرار ادعاهای بی اساس خود، ضمن متهم کردن ایران به نقض برجام، تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای را منوط به رعایت خود توافق، قطعنامه 2231 سازمان ملل و همچنین رابطه رئیس جمهوری آمریکا با کنگره این کشور دانسته بود.

هیلی با ادعای اینکه برجام توافقی بسیار محدود و پراشتباه و دارای کاستی های بسیار است، افزوده بود: اگر رئیس جمهوری آمریکا نشان دهد که ایران از توافق تبعیت نکرده است، دو پیام به کنگره داده است؛ نخست آن که ایران این توافق را نقض کرده و دوم این که لغو تحریم مناسب رفتارهای ایران و به نفع امنیت ملی آمریکا نیست. آنگاه کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت تا همه تحریم ها را برگرداند. در آن صورت کنگره می تواند درباره دیگر رفتارهای ایران درباره تروریسم و موشکی ایران تصمیم بگیرد.

سفیر آمریکا پیشتر در دوم شهریورماه با سفر به وین مرکز سازمان بین المللی انرژی اتمی تلاش بیهوده ای را برای وداشتن این نهاد به بازدید از سایتهای نظامی ایران انجام داده بود.

آژانس پس از در روز نهم شهریورماه با انتشار گزارشی بار دیگر بر پایبندی ایران بر مفاد برجام مهر تایید نهاد و یوکیا آمانو مدیرکل آن پنجشنبه گذشته برجام را توافق نامه ای برجسته برای جامعه بین المللی خواند و تاکید کرد که بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام نظارت دارد و آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

آمانو افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دو سال پیش، نقش مهمی در حصول توافق بین المللی برجسته‌ای در باره برنامه هسته‌ای ایران به نام «برنامه جامعه اقدام مشترک» (برجام) ایفا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها