ته‌چین هویج

ته‌چین یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۴۰

ته چین هویج اندکی با ته چین معمولی که همیشه با مرغ درست می‌کنیم متفاوت است.

مواد لازم برای 5 نفر:

برنج: 3 پیمانه، هویج: 500 گرم، فیله مرغ: 300 گرم، زعفران دم‌کرده: 2 قاشق سوپخوری، تخم‌مرغ: 3 عدد، ماست پرچرب: 4 قاشق سوپخوری، پیاز: یک عدد، کره: 50 گرم، دارچین: یک قاشق مرباخوری، زردچوبه: یک قاشق مرباخوری، نمک و فلفل: به میزان لازم ، روغن مایع: به میزان لازم

طرز تهیه:

برنجتان را بشویید و با نمک دو ساعت خیس کنید. هویج‌ها را پوست کنده و خلالی خرد و در روغن سرخ کنید و فیله‌های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید، به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و تفت دهید.کمی زعفران دم‌کرده به تابه اضافه کرده و مرغ را همراه هویج‌ها در تابه با یک لیوان آب بپزید.

برنج‌تان را آبکش کرده، زرده‌های تخم‌مرغ را با ماست و زعفران دم‌شده مخلوط کنید. مایه ته‌چینتان آماده است. آن را با برنج مخلوط کنید. کف تابه‌تان را چرب کرده نیمی از مایه برنج را در تابه ریخته و با قاشق روی آن را صاف کنید.

مرغ و هویج را روی برنج ریخته و روی همه سطح برنج پخش کنید. کمی دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. باقی برنج را روی مرغ و هویج ریخته و روی سطح را یک دست کنید. کمی کره آب شده روی برنج بریزید و به مدت نیم ساعت دم کنید. ته چین را با ماست و خیار و ترشی لیته سرو کنید.

توپک ماهی سرخ شده

خیلی از بچه‌ها برای خوردن غذاهای دریایی اشتیاقی از خود نشان نمی‌دهند. این توپک‌های کوچک را تهیه کنید و به کودکان بدهید تا هم شبیه غذاهای دریایی نباشد و هم از خواص فوق‌العاده ماهی در تغذیه‌شان استفاده کرده باشید.

مواد لازم برای 4 نفر:

فیله ماهی قزل‌آلا یا سفید: یک عدد، پنیر خامه‌ای: 300گرم، پیازچه خرد شده: 2 عدد، سیر خرد شده: 3 حبه، گردوی خرد شده: 2 قاشق غذاخوری، جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری، سس تند: 2 قاشق چایخوری، زعفران آب کرده: یک قاشق چایخوری، نمک و فلفل: به میزان لازم، روغن: به میزان لازم

ماهی را پاک کرده و بشویید و تیغ‌های آن را بگیرید. ماهی بدون تیغ را چرخ کرده و با پنیر خامه‌ای، نمک، فلفل، پیازچه، سس تند، زردچوبه، گردو، جعفری ترکیب کنید. در تابه روغن بریزید و داغ کنید. به اندازه یک گردو از مخلوط برداشته، در دست گرد کنید و در روغن داغ سرخ کنید. توپک‌های ماهی را روی جعفری تازه گذاشته و در کنار آن کمی چیپس ریخته و سرو کنید.

سالاد ذرت تازه و برنج قهوه‌ای

این سالاد مناسب حال این شب‌های آخر شهریور است که هوا نه آن‌قدر سرد شده که سوپ و غذاهای گرم بچسبد و نه آن‌قدر گرم است که آبدوغ خیار وعده غذایی مناسبی باشد. این سالاد سرد و در عین حال غنی را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای 4 نفر:

بلال شیری تازه: 2 عدد، برنج قهوه‌ای پخته و سرد شده: یک پیمانه، گوجه‌فرنگی کوچک: 250 گرم، پیاز قرمز کوچک خلال شده: یک عدد، فلفل سبز خلالی و خرد شده: یک عدد، سرکه برنج یا قرمز: یک قاشق سوپخوری، روغن زیتون: یک قاشق سوپخوری

بلال را بشویید و آبپز کنید. بعد آن را دانه کنید. می‌توانید از ذرت پخته هم استفاده کنید، اما طعم بلال تازه متفاوت و بهتر است. برنج قهوه‌ای‌تان را نیز بپزید و بگذارید تا خنک شود. گوجه‌فرنگی‌ها و پیاز و فلفل را خرد کرده و با هم ترکیب کنید و به آن نمک و فلفل بیفزایید و در ظرف سالاد بریزید. روی سالادتان را کمی سرکه و روغن زیتون بریزید و میل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها