یک تیم نوآور از کره جنوبی یک بسته رباتیک ویژه کودکان را با نام ماونزی (Maunzi) طراحی کرده که ضمن داشتن جذابیت برای کودکان می‌تواند برای آموزش اصول حل مساله و برنامه‌نویسی هم کاربرد داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴۲

قطعات ماونزی به‌صورت مکعب‌هایی است که به‌راحتی می‌توان آنها را در کنار هم قرار داد. این مکعب‌ها به شش دسته اصلی تقسیم می‌شوند. مکعب پنجره به‌عنوان مغز ربات عمل می‌کند و وظیفه پردازش دارد. مکعب موتور نیز می‌تواند دستگاه را به جلو، عقب، چپ و راست ببرد. مکعب نور دارای چند لامپ LED است و دو مکعب دیگر نیز وظیفه امکان چرخش، حرکت در زاویه و شلیک توپ‌های کوچک را فراهم می‌آورند. پس از سر هم کردن این مکعب‌ها، کودک می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن ویژه اندروید یا iOS ماونزی و همچنین با نرم‌افزار اسکرچ، ربات را برنامه‌ریزی کرده و کارهای مختلفی را برایش تعریف کند.

جعبه شارژ محصولات اپل

این روزها که برخی کاربران هر روز از چند گجت الکترونیکی مختلف استفاده می‌کنند، همراه داشتن شارژر آنها به مشکلی جدی تبدیل شده است. او‌اس پاور باکس (OS Power Box) راه‌حلی ایده‌آل برای این دسته از افراد است. این گجت که ویژه محصولات شرکت اپل طراحی شده امکان شارژ آیفون، آیپد، اپل واچ و حتی مک‌بوک را به‌صورت همزمان فراهم می‌کند. او‌اس پاور باکس به لطف برخورداری از سامانه توزیع هوشمند انرژی می‌تواند دستگاه‌های متصل را به شکلی موثر و تقریبا یکسان شارژ کند. یکی از ویژگی‌های جالب او‌اس پاور باکس، قابلیت لمس در شب است. به‌این‌ترتیب که به محض لمس دستگاه در شب توسط کاربر، صفحه‌نمایش آیفون یا اپل واچ متصل به آن روشن شده و کاربر می‌تواند زمان را مشاهده کند.

دستگاه حکاکی جیبی

دستگاه‌های حکاکی لیزری معمولا بسیار بزرگ و البته گرا‌ن هستند، اما احتمالا با ورود کیوبیو (Cubiio) به بازار، تحولی در این زمینه در دنیا ایجاد می‌شود. کیوبیو کوچک‌ترین دستگاه حکاکی لیزری است که فقط 150 گرم وزن و هر ضلعش نیز فقط 13 سانتی‌متر طول دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توان روی سطوح مختلفی نظیر کاغذ، مقوا، چوب و چرم حکاکی کرد و طرح‌های موردنظر را کشید. این دستگاه همچنین می‌تواند با جدا کردن تصاویر موردنظر از سطح کاغذ یا مقوا، نقش یک پرینتر سه‌بعدی را نیز ایفا کند. برای استفاده از کیوبیو کافی است آن را به گوشی هوشمند متصل کرده و طرح موردنظر را از طریق اپلیکیشن اختصاص آن انتخاب کنیم. قیمت کیوبیو پس از عرضه به بازار حدود 670 دلار است.

تبدیل آیپد به صفحه‌نمایش دوم

برخی کاربران نظیر گرافیست‌ها، گیمرها یا برنامه‌نویسان در بسیاری از موارد نیازمند صفحه‌نمایشگری بزرگ هستند و به همین دلیل گاهی از تبلت به‌عنوان نمایشگر دوم استفاده می‌کنند. یکی از مشکلات در زمینه استفاده از آیپد به‌عنوان نمایشگر دوم این است که کیفیت خروجی آن در این صورت چندان مناسب نیست. دلیل بروز این مساله، ناکارآمدی نرم‌افزارهای موجود برای این تبدیل است، اما بتازگی گجتی به نام لونا دیسپلی (Luna Display) طراحی شده که با اتصال به مک‌بوک یا رایانه مک، امکان ارسال تصاویر با بهترین کیفیت را به آیپد فراهم می‌کند. به‌این‌ترتیب کاربر می‌تواند از آیپد خود به‌عنوان مک لمسی استفاده کند. همچنین امکان استفاده از ابزارهایی نظیر قلم اپل نیز برای محتوای خروجی از مک‌بوک یا رایانه مک نیز فراهم می‌شود. این گجت 65 دلار قیمت دارد و قرار است تا بهار وارد بازار شود.

مربی دوچرخه‌سواری کوهستان

دوچرخه‌سواری در مسیرهای ناهموار کوهستانی یکی از تفریحات مورد علاقه افرادی است که دوستدار هیجان، حرکت و طبیعت هستند. با این وجود، این ورزش دشواری‌هایی نیز دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، فرود پس از پرش است. این کار نیازمند تمرین و نیز راهنمایی یک مربی کارآزموده است. شردمیت (ShredMate) با همین هدف طراحی شده و عنوان نخستین حسگر سرعت ویژه دوچرخه‌های کوهستان را به خود اختصاص داده است. شردمیت به گوشی همراه دوچرخه‌سوار متصل شده و اطلاعات مختلفی نظیر نقشه، سرعت متوسط، متوسط زمان معلق بودن در هوا و فاصله تا پرش بعدی را نشان می‌دهد، اما اصلی‌ترین قابلیت شردمیت، تعیین میزان شتاب گرانش در زمان فرود است. هر قدر این شتاب کمتر باشد، فرود دوچرخه‌سوار موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. گفتنی است اپلیکیشن شردمیت با بهره‌گیری از گیمیفیکیشن، فرآیند یادگیری فرود را برای کاربر جذاب‌تر می‌کند.

نقشه مسیر روی شیشه جلوی خودرو

استفاده از تلفن همراه حین رانندگی (برای مثال برای دیدن نقشه) موجب پرت شدن حواس راننده می‌شود. یکی از راه‌حل‌ها برای این مساله، نمایش مسیر مورد نظر روی شیشه جلوی خودرو است، اما متاسفانه این فناوری بسیار پرهزینه بوده و فقط توسط برخی شرکت‌های خودروسازی در برخی خودروهای لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان، هودوی کست (Hudway Cast) این امکان را به صاحبان هر خودرویی می‌دهد تا از این قابلیت جذاب به‌راحتی استفاده کنند. این گجت دارای یک سطح شفاف است که می‌تواند اطلاعات نقشه را به‌صورت بی‌سیم از گوشی هوشمند دریافت کرده و در جلوی خودرو به راننده نشان دهد. کاربر می‌تواند از هر نرم‌افزار مسیریابی (نظیر نقشه گوگل) استفاده کرده و دیگر نیازی نیست برای دیدن آن به گوشی خود نگاه کند. این نوآوری تا آبان ماه وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

دوربینی برای سلفی بهتر

یکی از دردسرهای گرفتن عکس سلفی این است که به دلیل زاویه محدود لنز دوربین معمولا نمی‌توان تصاویر دسته جمعی را به‌خوبی در آن جای داد. پای سولو (Pi Solo) گجت جدیدی است که این مشکل را برای همیشه رفع می‌کند. پای سولو به لطف برخورداری از لنز با زاویه باز امکان گرفتن تصاویری با زاویه حدود 187 درجه را فراهم می‌کند.

این گجت فقط 66 گرم وزن دارد و می‌تواند به‌راحتی در جیب یا کیف کاربر قرار گیرد. پای سولو ضد آب بوده و دارای آهنربایی در پشت برای اتصال به سطوح مختلف آهنی یا فولادی است. این دوربین از قابلیت عکاسی با کیفیت 4K و نیز عکاسی در نور کم برخوردار است. برای استفاده از
پای سولو کافی است آن را روشن کرده تا از طریق وای‌فای به گوشی هوشمند متصل شود و سپس با گوشی از منظره مورد نظر عکس گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها