یک عکس، یک متن

مقبره دختر امیرکبیر

مقبره دختر امیرکبیر همچنان در اصفهان ناشناخته است.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۹۳

به گزارش تسنیم، مقبره دختر این وزیر و دانشمند ایرانی در اصفهان در یکی از اتاق‌های امامزاده احمد است. این اتاق به عنوان یک مکان ناشناخته در اصفهان محسوب می‌شود و دلیل آن اطلاعات ضد و نقیض درباره آن است که از سوی افراد ناآگاه به تاریخ به بازدیدکنندگان داده می‌شود. این مکان به استراحتگاه ناصرالدین‌شاه نیز معروف است، هر چند برخی معتقدند این‌گونه نبوده است.

آنجلینا جولی و 6 فرزندش

آنجلیناجولی همراه شش فرزند خود به جشنواره تلوراید رفت و در جمع خبرنگاران حاضر شد و اجازه داد از خانواده او عکس بگیرند؛ خانواده‌ای که مدتی است دور از پدر خود (برد پیت) زندگی می‌کند. طبق توافق جولی و پیت، حضانت بچه‌ها به آنجلینا رسید و پدر خانواده فقط روزهای خاصی می‌تواند فرزندان خود را ببیند. هر چند برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که جولی و پیت تلاش می‌کنند با حل برخی مشکلات دوباره در کنار هم زندگی کنند. آنها شش فرزند دارند که سه نفر از آنها فرزندخوانده و از ملیت‌های مختلف هستند.

علاقه ترامپ به توییتر باز هم سوژه شد

روزنامه تلگراف با انتشار کاریکاتوری، توییت کردن ترامپ در هر شرایط را مسخره کرد. این تصویر اشاره به توفان هاروی و سیل تگزاس دارد که ترامپ و همسرش دوباره به آنجا سفر کردند، اما در این سفرها ترامپ دست از توییت‌کردن برنداشت و گاف‌هایی هم داد که از دید رسانه‌ها مخفی نماند.

قصر شنی در ساحل آلمان

بلندترین قصر شنی با ارتفاع 68/16متر در شهر دویسبورگ آلمان ساخته شده است. گفته می‌شود در ساخت این قصر شنی 3500 تن شن و ماسه استفاده شده است.

پیوند منقار در باغ پرندگان

کرکس سیاه باغ پرندگان لویزان با یک عمل جراحی منحصربه‌فرد، صاحب منقار جدید شد.

به گزارش ایسنا، اواسط تیرماه امسال یک کرکس سیاه در باغ پرندگان لویزان بر اثر برخورد با دیواره قفس، از ناحیه منقار آسیب دید و قسمتی از منقار خود را از دست داد. این پرنده به بیمارستان مرکزی دامپزشکی اعزام شد و برای اولین‌بار تحت عمل جراحی منحصربه‌فردی در کشور قرار گرفت. تیم دامپزشکی با قالب‌گیری و مشابه‌سازی منقار جفت کرکس، او را صاحب یک منقار مصنوعی کرد، در حال حاضر با خاتمه درمان، حال عمومی پرنده مساعد است و می‌تواند با پروتز منقار نصب شده براحتی غذا بخورد. به همین مناسبت امروز (مصادف با روز جهانی کرکس‌ها) از ساعت 8 صبح جشن نجات این پرنده با عنوان «ملکه دال» در باغ پرندگان لویزان برگزار می‌شود.

شهر آب و گیاه

هِلسینکی که پایتخت و بزرگ‌ترین شهر فنلاند است در زمره بهترین شهرهای دنیا از لحاظ کیفیت زندگی قرار دارد و البته جزو شهرهای گران جهان نیز محسوب می‌شود. شهر هلسینکی معماری زیبایی دارد که در ترکیب با خیابان‌هایش و در کنار نورپردازی شبانه‌اش، مناظری زیبا پدید می‌آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها