شبکه‌های مختلف رادیویی همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان،ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده است که در این مناسبت تقدیم مخاطبان خود می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۲۵۰

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، رادیو معارف برنامه «منای دل» را روز جمعه ساعت 8 و 40 دقیقه با محوریت فلسفه نمادهای حج، راه‌های کسب قلب سلیم و... پخش می‌کند. برنامه«سیری در تاریخ معاصر» امروز ساعت 11و 15 دقیقه پخش می‌شود. در این برنامه عمل حج، جایگاه ویژه برائت در اعمال حج و دلیل مخالفت آل‌سعود با برگزاری حج توام با برائت از طاغوت و مشرکان توسط دکتر جواد منصوری بررسی می‌شود. «هفت کوچه» ویژه برنامه‌ای است که در روز عید قربان ساعت 8 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد. این برنامه به بررسی آداب و رسوم این روز در مناطق مختلف کشور می‌پردازد و از حضور کارشناسان فرهنگ نواحی در مناطق مختلف کشور بهره خواهد برد.

برنامه «اقتصاد تعطیل نیست» به‌مناسبت عید سعید قربان روز جمعه ساعت 17 با حضور کارشناسان مذهبی به مباحثی همچون ترویج سنت حسنه قربانی کردن، احسان و نیکوکاری در زندگی فردی و اجتماعی و نیز به آثار و برکات و آثار اقتصادی آن خواهد پرداخت.

شبکه رادیویی تهران جمعه با استقرار واحد سیار خود در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، از طریق برنامه «قربانگاه دل» از ساعت 7 تا 9 و 30 دقیقه این مراسم را پوشش می‌دهد. پخش سخنرانی پیش از خطبه نماز عید قربان و مراسم اقامه نماز عید و خطبه‌های بعد از نماز از این ویژه برنامه پخش می‌شود.

رادیو جوان امشب ساعت 21 ویژه برنامه «شادی» را با محوریت آداب و رسوم عید قربان در کشورهای مختلف اسلامی پخش می‌کند. ویژه برنامه «در مسلخ عشق» از دیگر برنامه‌های این شبکه است که روز جمعه روی آنتن می‌رود.

برنامه «صبح و زندگی» امروز ساعت 7 و 5 دقیقه با محوریت عدالت اجتماعی علی (ع) در فرهنگ و ادب ایرانی و علی (ع) در فرهنگ پهلوانی از رادیو سلامت پخش می‌شود.

«قرآن و زندگی» و «این چند قدم» ویژه برنامه‌های رادیو قرآن در دهه ولایت است که تقدیم شنوندگان خواهد شد. برنامه این چند قدم، نخستین مستند گزارشی رادیویی از سرزمین وحی است. برنامه قرآن و زندگی از 11 شهریور همزمان با دهه ولایت ساعت 9 و 15 دقیقه به طور زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود. برنامه «روشن‌تر از ماه» با حضور مهمانان ویژه و گفت‌وگو در خصوص شب و روز عید قربان امشب ساعت 22 از شبکه رادیویی گفت‌وگو پخش می‌شود.رادیو نمایش هم روز عید قربان ساعت 7و 30دقیقه نمایش روز اسماعیل را پخش می‌کند. این نمایش درباره خانواده مهمان نواز روستایی است که به‌رغم مشکلاتی که دارند در روز عید قربان از مهمان ناخوانده‌شان پذیرایی می‌کنند و...ویژه برنامه‌های «پنجره‌ای روبه شب» امشب ساعت 22 از رادیو ورزش پخش می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق گیرنده‌های دیجیتال و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه رادیو به نشانی WWW.IRANSEDA.IR شنونده برنامه‌های شبکه‌های رادیویی معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها