مرکز مشاوره قوه‌قضاییه با توجه به پرسش برخی خوانندگان درخصوص پارک خودرو، طلاق، خرید خودرو و حضانت فرزند به پرسش‌های مطرح‌شده در ‌این‌باره پاسخ داده است.
کد خبر: ۱۰۶۷۲۳۷

مخاطبان می‌توانند پرسش‌های حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.

خودرویی با پارک در کوچه ما، مزاحم تردد دیگر خودروها می‌شود. چه کاری باید انجام داد؟

چنانچه مزاحمتی در راستای پارک خودرو وجود داشته باشد، می‌توانید به شهرداری ناحیه مراجعه و درخواست نمایید تا با قراردادن میله و امثال آن، دیگر خودرویی در آن محل پارک نکند.

شش ماه است با همسرم ازدواج کرده‌ام اما هیچ علاقه‌ای به او ندارم و مدام دعوا می‌کنیم. همسرم مخالف طلاق است اما من حاضرم از تمام حقوقم برای طلاق بگذرم. چطور می‌توانم دادخواست طلاق بدهم؟

اگر شرایط عسر و حرج یعنی سختی ادامه زندگی با همسر نسبت به شما صدق کند، می‌توانید با مراجعه به دادگاه و ادعای عسر و حرج در زندگی مشترک، درخواست طلاق بدهید. البته عدم علاقه به همسر، مصداق عسر و حرج نیست و لزوماً باید سخت بودن ادامه زندگی با ایشان برای دادگاه به اثبات برسد. اگر تصمیم به درخواست طلاق دارید، باید دلیلی بر عسر و حرج خود ارائه
دهید.

خودرویی خریده و بخش زیادی از پول آن را پرداخت کرده‌ام. چند بار از مالک خواستم برای تسویه بیاید، اما بهانه می‌آورد. بعد متوجه شدم خودرو رهن بانک است. چه کاری باید انجام دهم؟

اگر موضوع رهن خودرو بدون اطلاع شما بوده فروشنده تخلف کرده و می‌توانید الزام به تنظیم سند خودرو را از محاکم قضایی خواستار شوید.

به دلیل اختلافی که با همسرم داشتم از او جدا شدم، دختری 11 ساله دارم. حضانت او با من است یا پدرش؟

دختر 11 ساله نیازی به گرفتن حضانت ندارد، او می‌تواند شخصا تصمیم بگیرد که با کدام‌یک از والدین خود زندگی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها