چگونه نوجوانان والیبال ایران در جهان درخشیدند؟

صـعود مقتدرانــه

والیبالیست‌های نوجوان ایرانی، فینال رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در بحرین را مقابل تیم بلند بالای روسیه برگزار کردند و صرف نظر از نتیجه گیری این تیم، باید گفت نوجوانان والیبال؛ ما را به آینده حضور جوانانی رعنا در این ورزش امیدوار کردند.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۹۴

پیش از این والیبال ایران از سال 2001 تا امروز سه فینال را در رده سنی نوجوانان جهان تجربه کرده بود و با انجام بازی این دوره، چهارمین فینال در این رقابت‌ها بود که در نوع خود از آن به عنوان قاطع‌ترین و مقتدرانه‌ترین صعود نوجوانان والیبال به دیدار پایانی این رقابت‌ها نام برده می‌شود.

ایران سال 2001 و در نخستین حضورش در قاهره با سرمربیگری مصطفی کارخانه با یک شکست مقابل لهستان در مرحله دوم ضمن مغلوب‌کردن روس‌ها در نیمه نهایی به فینال رفت که در بازی نهایی 3 بر صفر مغلوب برزیل شد.

دومین حضور ایران در فینال در سال 2007 در مکزیک به شکل عجیب و غریبی اتفاق افتاد. تیم ایران در دور مقدماتی با یک شکست برابر کوبا راهی دور دوم شد و تا قبل از راهیابی به نیمه نهایی، دو باخت دیگر برابر هند و آرژانتین متحمل شد، اما با دو برد ارزشمند مقابل برزیل و فرانسه به فینال رسید. این تیم با هدایت یوتسا ستکوویچ در فینال با شکست 3بر 2 چین، برای نخستین بار به مقام قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

سومین حضور در فینال نوجوانان جهان به 2009 ایتالیا برمی گردد که بازهم ستکوویچ روی نیمکت تیم ایران نشسته بود. این تیم در دور مقدماتی به آمریکا باخت و با یک شکست سرانجام سر از فینال در آورد و در حالی که با برتری 2 بر صفر یک گام با قهرمانی فاصله داشت با تصمیم عجیب ستکوویچ در بیرون کشیدن مهره‌های اصلی بازی برده را 3 بر 2 باخت تا دومین نایب‌قهرمانی برای ایران ثبت شود.

در مسابقات 2017 منامه، تیم ایران متفاوت‌ترین صعود خود را در ادوار برگزاری این رقابت‌ها به نمایش گذاشت و تا رسیدن به فینال بدون شکست ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها