هیات حاکمه آمریکا از گذشته‌های دور نماد نژادپرستی بوده‌اند و همیشه نسبت به نژادهای غیرآمریکایی موضعی سرسختانه و خصمانه داشتند که ریشه در تاریخ آمریکا دارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۴۳

آمریکا اخیرا اقدام به جمع‌آوری تعدادی از مجسمه‌های نماد نژادپرستی کرده است چرا که در افکار عمومی جهان این نوع نژادپرستی در آمریکا جا می‌افتد و نشان می‌دهد آمریکا از زمانی که با سرخپوستان به مقابله پرداخته این روحیه همچنان در ذات حکمرانان آن باقی مانده است و یکی از دلایل روشن این استراتژی هم حمایت از دولت‌ها و رژیم‌های نژادپرست در دنیاست.

نژادپرستی در ذات آمریکا قرار دارد و غیر از نژاد خود دیگران را قبول ندارند، این فقط شامل رنگین‌پوستان نمی‌شود چرا که حتی در مورد ایران قبل از انقلاب نیز به ماموران خود در ایران حق توحش می‌پرداختند که نشان‌دهنده این است که حتی در میان سفیدپوستان نیز برای خود امتیاز قائل هستند. در اروپا نیز تا اندازه‌ای تبعیض نژادی مشاهده می‌شود که نشان‌دهنده استراتژی لیبرال دموکراسی غرب است که حاضر به پذیرش نژادهای دیگر به‌عنوان نژاد برابر نیست و قائل به تبعیضی است که موجب بی‌عدالتی و ظلم در حق نژادهای دیگر در طول تاریخ شده است، ظلمی که آمریکا در حق سایر نژادها انجام داد نه تنها با حقوق بشر مغایرت دارد بلکه با معیارهای انسانی هم همخوانی ندارد.

چنین دولتی مانند آمریکا که رفتارهای ضدانسانی با سایر نژادها دارد ادعای حقوق بشر می‌کند و حتی برخی کشورها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند، در حالی که حافظه تاریخی جهان بویژه ملت ایران سرشار از رویدادهای تلخی است که به دلیل بی‌صداقتی آمریکا و جنایاتی که مدعیان دروغین حقوق بشر روا داشته‌اند، آرامش و آسودگی را از بشریت گرفته است.

تا امروز کمتر کسی است که به این حقیقت پی نبرده باشد جنایاتی که در سطح منطقه و علیه ملت‌های مظلوم و بی‌دفاع فلسطین، عراق، سوریه، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی صورت می‌گیرد از سوی حاکمان دولت شرور و بی‌صداقت آمریکاست، اما در عین حال آنها در تلاش هستند با جریان‌سازی‌های رسانه‌ای، این واقعیت انکار‌ناپذیر را مخدوش و با بزک، آن را به صورت وارونه و معکوس به افکار عمومی جهان القا کنند و خود را مدافع حقوق بشر و پرچمدار مبارزه با تروریسم جا بزنند.

حمیدرضا ترقی/ کارشناس مسائل بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها