سعید معروف به عنوان نماینده بازیکنان لیگ برتر والیبال به جلسه شورای لیگ رفت. او در این جلسه گلایه هایی هم نسبت به برخی از مسائل داشت.
کد خبر: ۱۰۶۵۵۷۱
سعید معروف: سقف قرارداد معنا ندارد / برخی کارشان فقط پورسانت گرفتن است

به گزارش جام جم آنلاین ، جلسه شورای لیگ برتر والیبال روز گذشته برگزار شد. مهم ترین نکته این جلسه حضور کاپیتان محبوب تیم ملی والیبال ایران به عنوان نماینده بازیکنان ایران بود. معروف با توپ پر به این جلسه آمده بود و گلایه هایی بابت مسائل مختلف داشت.

نخستین انتقاد او به تعدد حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر بود. او مخالف این موضوع است که هر تیمی می تواند سه بازیکن خارجی داشته باشد. وی گفت: «در لیگ برتر فوتبال انگلیس بازیکن خارجی زیاد است. می بینید که آنها فوتبال باشگاهی بسیار خوبی دارد اما تیم ملی کشورشان واقعا پسرفت کرده است. برای والیبال هم فرقی ندارد. بازیکن خارجی باید برای والیبال ما موثر باشد. البته مشکل دیگر این است که برخی از بازیکنان خارجی فقط به این دلیل به ایران می آید که برخی پورسانت بگیرند. در واقع برخی کارشان فقط پورسانت گرفتن است. »

معروف افزود: «من با آیین نامه لیگ برتر والیبال مشکل دارم. این آیین نامه می گوید 10 درصد قرارداد بازیکنان با باشگاه ها باید به حساب فدراسیون واریز شود. کجای دنیا چنین رویه ای وجود دارد؟ این قانون از کجا آمده است؟من از فدراسیون والیبال تقاضا می کنم که این قانون را تغییر بدهند. حداقل بازیکنان ملی ما مثل همه جای دنیا مجبور به پرداخت درصدی از قراداد خود نباشند.»

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در ادامه درباره سقف قراردادها در والیبال ایران گفت: «در هیچ جای دنیا سقف قرارداد مفهومی ندارد. بسکتبال این قانون را اعمال کرد اما پس از هشت سال آن را برداشت.»

وی درباره انتقاداتی که نسبت به تجمع ستاره های ملی پوش در یک تیم باشگاهی گفت: «دلیل این انتقاد را نمی فهمم. باشگاهی که امکانات خوب داشته باشد حق دارد هر ستاره ای که می خواهد در اختیار بگیرد. »

پاسور فصل گذشته تیم پیکان در پایان گفت: «به عنوان نماینده بازیکنان تاکید دارم اگر بازیکنی قرارداد سه ساله با باشگاهی می بندد باید هر سال درصدی به آن اضافه شود. در ضمن این هم در نظر گرفته شود که اگر تیمی منحل شود تکلیف بازیکنان چه می شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها