رضا حالا بهترین گلزن سال هلند است

این گوچی غیرقابل مهار

فصل جدید رقابت‌های لیگ هلند و ادامه گلزنی‌های رضا قوچان‌نژاد. او حالا بهترین گلزن سال 2017 فوتبال هلند است و خود را برای یک فصل رویایی دیگر آماده می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۰۲

هیرنوین یکشنبه شب در نخستین بازی‌اش در لیگ یک هلند برابر خرونینخن به تساوی 3 بر 3 رسید، اما این نتیجه برای فوتبال دوستان ایرانی یک نتیجه معمولی نبود. آنهایی که عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران را دنبال می‌کنند از چند روز قبل منتظر حضور رضا قوچان‌نژاد در ترکیب اصلی هیرنوین و گلزنی این مهاجم بودند؛ اتفاقی که در دقیقه 40 بازی با به ثمر رسیدن گل دوم هیرنوین رقم خورد.

قوچان‌نژاد با گلزنی در این بازی به رکورد جالبی در فوتبال هلند رسید و توانست برترین گلزن فوتبال هلند در سال 2017 شود. این بازیکن که فصل گذشته عملکرد خوبی در هیرنفین داشت و با به ثمر رساندن 18 گل در رده دوم جدول گلزنان لیگ هلند ایستاد، با گلی که وارد دروازه خرونینخن کرد شمار گل‌های خود را در سال 2017 میلادی به عدد 13 رساند تا برترین گلزن فوتبال هلند در رده باشگاهی باشد.

این گل پنجاهمین گلی بود که در فوتبال هلند به ثمر رساند. او که در یک سال اخیر 38 بار با پیراهن هیرنفین در لیگ وجام حذفی هلند بازی کرده، 22 گل برای این تیم زده است. 28 گل قبلی را هم قوچان نژاد طی سالهای 2005 تا 2011 میلادی، زمانی که در تیم‌های هیرنفین، ایگلز، ایمن و کامبر عضویت داشت به ثمر رسانده بود.

درخشش حقیقی

دیگر ستاره فوتبال ایران در رقابت‌های یکشنبه شب اروپا رضا حقیقی بود. تیم اتلتیک اسکیلستونا (AFC) در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال سوئد مهمان تیم آ.اک سولنا بود که در پایان این دیدار توانست با کسب تساوی یک بر یک به هشتمین امتیاز فصل خود برسد.

علیرضا حقیقی که پس از پشت‌سر گذاشتن مصدومیت دروازه‌بان اصلی اسکیلستونا شده است، در این بازی چند موقعیت خوب را از تیم حریف گرفت تا تمجید سرمربی AFC و AIK را به دنبال داشته باشد.

نیکولاس استفانلی و یوهان بلومبرگ دو بازیکن AIK در دقایق پایانی بازی می‌توانستند تیم‌شان را به پیروزی برسانند که حقیقی مانع این کار شد تا ریکارد نورلینگ، سرمربی این تیم در این خصوص بگوید: «نیکولاس، بازیکن آرژانتینی ما می‌توانست با یک ضربه والی گل دیگری را به ثمر برساند، اما علیرضا حقیقی، دروازه‌بان اتلتیک اسکیلستونا دروازه تیمش را نجات داد. در دقیقه 90 هم بلومبرگ صاحب موقعیتی دیگر از فاصله نزدیک شد که دروازه‌بان اتلتیک اسکیلستونا بار دیگر از دروازه تیمش حفاظت کرد.»

مایکل جولی، سرمربی تیم AFC هم درخصوص عملکرد علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیمش تأکید کرد: «در نیمه دوم که ما از حریف پیش افتاده بودیم، انتظار می‌رفت تحت فشار باشیم و آنها موقعیت‌های زیادی خلق کردند، اما علیرضا حقیقی به همراه مدافعان ما عملکرد خوبی داشتند. حقیقی شجاعانه از دروازه تیم دفاع کرد.»

جانشین کاوه گل زد

این هفته برای کاوه رضایی و هم‌تیمی‌هایش هم شیرین بود. تیم شارلوا با بازی 83 دقیقه‌ای بازیکن ایرانی‌اش، اندرلخت مدافع عنوان قهرمانی ژوپیتر لیگ بلژیک را 2 بر صفر شکست داد. گلهای تیم شارلروا را آمارا بابی در دقیقه 55 و کریستین بناونته در دقیقه 93 به ثمر رساندند که این دومی، بازیکن جانشین کاوه رضایی بود و 10دقیقه قبل از باز کردن دروازه اندرلخت وارد زمین شده بود.

بناونته 23 ساله مهاجم پرویی تیم شارلروا است. تیم شارلروا با این پیروزی ارزشمند خانگی 9 امتیازی شد و با تفاضل کمتر نسبت به تیم صدرنشین بروژ در رده دوم جدول ژوپیتر لیگ بلژیک قرار گرفت.

میلاد روی سکوها

اما در روسیه یاران میلاد محمدی شکست سنگینی را در بازی هفته ششم برابر زنیت سن پترزبورگ پذیرا شدند. مصاف یکشنبه شب تیم‌های زنیت سن‌پترزبورگ و احمد گروژنی با نتیجه 4 بر صفر به سود شاگردان مانچینی پایان یافت. زنیتی‌ها در دقایق 28، 51، 68 و 84 دروازه تیم احمد گروژنی را باز کردند. میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی در فهرست 18 نفره تیم احمد گروژنی در این بازی حضور نداشت.

البته باشگاه احمد گروژنی پس از این شکست شکایتی را علیه ایگور فدوتوف، داور این بازی به‌خاطر اشتباهات فاحشش تنظیم کرد. در این بازی گروژنی با اخراج اوتیسف از دقیقه 29، ده نفره شد و به ادامه بازی پرداخت. باشگاه گروژنی مدعی شده است که این اخراج کاملا اشتباه بوده و داور یک پنالتی صدر صد را برای آنها نگرفته است.

تیم احمد گروژنی با این شکست خارج از خانه و اندوخته 9 امتیازی رده ششم جدول لیگ برتر روسیه را به خود اختصاص داده است. تیم زنیت سن‌پترزبورگ با 16 امتیاز صدرنشین این رقابت‌هاست.

در دیگر بازی لیگ روسیه تیم روبین‌کازان مهمان خاباروفسک بود و در این بازی به نتیجه تساوی یک بر یک بسنده کرد.

سردار آزمون، ملی‌پوش ایرانی کازانی‌ها از دقیقه 68 این بازی به جای ریفات 20ساله در ترکیب تیمش به میدان رفت. در این میان خبرگزاری ورزشی چمپیونات روسیه در ارزیابی عملکرد بازیکنان دو تیم خاباروفسک و روبین‌‌کازان نمره فنی متوسط 5/6 را برای بازی 22 دقیقه‌ای سردار آزمون در نظر گرفته است.

جهانبخش در این هفته

مجله فوتبال اینترنشنال هلند پس از پایان دیدارهای هفته نخست فصل جدید اردویژه نام علیرضا جهانبخش، ملی‌پوش ایرانی تیم آلکمار را در جمع 13 بازیکن برتر قرار داد.

جهانبخش که در بازی آلکمار برابر پی‌اس‌وی آیندهوون حضور 90 دقیقه‌ای در میدان داشت نمره فنی بسیار خوب 5/7را دریافت کرد تا شروع درخشانی در فصل جدید اردویژه هلند داشته باشد. آلکمار در این بازی خارج از خانه با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها