درحالی‌که اکران فیلم‌های ساعت 5 عصر، بیست و یک روز بعد، پاتوکفش من نکن و گذر موقت ادامه دارد، سه فیلم تازه زادبوم، سارا و آیدا و فصل نرگس هم نمایش خود را در سینماهای کشور آغاز کردند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۷۲

به گزارش جام‌جم، سه فیلمی که بتازگی اکران شده‌اند، ساخته سه فیلمساز از سه نسل مختلف فیلمسازی سینمای ایران است و نام‌هایی چون ابوالحسن داوودی، مازیار میری و نگار آذربایجانی را یدک می‌کشد که کارنامه موفقی در سینما دارند. البته نکته قابل اشاره درباره این فیلم‌ها این که هر سه اثر با وجود ساختاری مناسب بیشتر خوشایند طیف‌هایی از تماشاگران خواهند بود و بعید است انتظار فروش آنها را در گیشه تابستانی داشته باشیم. بعد از رکوردزنی نهنگ عنبر 2؛ سلکشن رویا آن‌طور که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند، بعید است فعلا فیلم دیگری رقم‌های فروش خیلی بالایی داشته باشد. تنها فیلمی که این روزها فروش نسبتا بالایی دارد، ساعت 5 عصر نخستین ساخته سینمایی مهران مدیری است که حدود شش میلیارد تومان فروش کرده است.

زادبوم؛ آخرین بازی آقای بازیگر

فیلم زادبوم که این روزها اکران خود را در سینماها آغاز کرده، 9 سال پیش ساخته شده، اما تا امسال پشت‌خط اکران مانده بود. مهم‌ترین نکته این اثر، آخرین نقش‌آفرینی عزت‌الله انتظامی، آقای بازیگر سینمای ایران تا امروز است و از این نظر یکی از بهترین بهانه‌ها برای تماشای این فیلم خواهد بود. بهرام رادان، پگاه آهنگرانی، رویا تیموریان، هوشنگ توکلی، مهدی سلوکی، احمد کاوری و مسعود رایگان از دیگر بازیگران زادبوم هستند.

زادبوم را ابوالحسن داوودی ساخته که فیلم‌هایی چون من زمین را دوست دارم، تقاطع و سفر جادویی را در کارنامه دارد. داوودی این روزها مشغول ساخت فیلم کمدی هزارپا با بازی رضا عطاران و جواد عزتی است.

یک اتفاق سیاسی، باعث می‌شود سه نسل یک خانواده از هم پاشیده از نقاط مختلف دنیا دوباره کنار هم قرار بگیرند.

چالش رفاقت دو دوست

سارا و آیدا ساخته مازیار میری، قصه رفاقت و صمیمیت دو دوست به نام‌های سارا و آیدا را روایت می‌کند که نقش آنها را غزل شاکری و پگاه آهنگرانی بازی می‌کنند. بر اثر اتفاقی، آبروی یکی از آنها به خطر می‌افتد و حالا این دو باید به کمک هم راهی برای خروج از این بحران پیدا کنند.

کارگردان فیلم، مازیار میری است که فیلم‌هایی چون حوض نقاشی، پاداش سکوت، کتاب قانون و سعادت‌آباد را در کارنامه دارد.

به‌جز پگاه آهنگرانی و غزل شاکری، در «سارا و آیدا» بازیگران دیگری چون مصطفی زمانی، تینا پاکروان، شیرین یزدان بخش و سعید چنگیزیان بازی می‌کنند. این فیلم سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

یک فیلم انساندوستانه

نگار آذربایجانی گام اول خود را در سینما محکم برداشت و با ساخت فیلم تحسین شده «آینه‌های روبه‌رو» نشان داد سینما را خوب می‌شناسد. فیلمی که دست روی موضوع ملتهبی گذاشته بود و بازیگرانی چون غزل شاکری و شایسته ایرانی در آن بازی می‌کردند.

آذربایجانی در فیلم دوم خود «فصل نرگس» نیز همان نگاه دغدغه مند و متعهدانه نسبت به اجتماع را منتها در فضایی دیگر به تصویر می‌کشد و با نگاهی انساندوستانه، قصه‌ای امیدبخش را از جنوبی‌ترین نقطه تا شمالی‌ترین منطقه پایتخت به شیوه‌ای متفاوت روایت می‌کند.

فصل نرگس فیلم پربازیگری است و بازیگرانی چون ریما رامین فر، یکتا ناصر، امیر آقایی، پژمان بازغی، شایسته ایرانی، محمدرضا هدایتی، صالح میرزاآقایی، شیرین اسماعیلی، شبنم گودرزی، ایلیا نصراللهی، امیرصدرا حقانی و گوهر خیراندیش در آن بازی می‌کنند.

تازه‌های هنر و تجربه

بجز سرگروه‌های سینمای بدنه و تجاری، گروه سینمایی هنر و تجربه هم شاهد اکران فیلم‌های جدید است و علاقه‌مندان خاص تر و پیگیرتر سینما این روزها می‌توانند آثار موردعلاقه خود را در سئانس‌های این گروه ببینند. مهم‌ترین اثر در این گروه، فیلم «کوه» ساخته امیر نادری است که در فضای ایتالیا و با بازیگرانی از آن کشور ساخته شده. «اگزما» هم از فیلم‌های جدید گروه هنر و تجربه است که آن را مهران مهدویان ساخته و بازیگرانی چون شیوا مکی نیان، دیبا زاهدی، حسام محمودی، کریم امینی، کمیل علیپور و نادر فلاح در آن بازی می‌کنند. «مادر زمین/ پنبه تا آتش» هم به‌طور مشترک توسط مهناز افضلی و بهرام عظیم پور ساخته شده و اثری درباره زنان کارآفرین و حافظان محیط‌زیست ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها