وقتی تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی 2006 رسید، فوتبال ایران از بازیکنانی بهره می‌برد که در بهترین تیم‌های فوتبال توپ می‌زدند.
کد خبر: ۱۰۶۱۱۵۳

تیم‌های بوندس‌لیگا یک با افتخار بازیکنان ایرانی را جذب می‌کردند و در ترکیب اصلی خود قرار می‌دادند. اما تیمی که به روسیه راه یافته چه بازیکنانی در اختیار دارد؟ یک نفر از بازیکنان تیم ملی ایران در تیمی شناخته شده عضویت ندارد. تیم‌های درجه 2 و 3 فوتبال که محلی از اعراب ندارند و نکته تلخ این که بازیکنان ایران در همین تیم‌‌های درجه 2 و 3 هم در ترکیب اصلی نیستند و ثابت بازی نمی‌کنند. روزگاری لژیونرهایی داشتیم که در بهترین لیگ‌ها گلزنی می‌کردند؛ اما حالا لژیونرهایی داریم که برای بازی در تیم‌های بی‌اعتبار اروپایی منت می‌کشند و با صد هزار و 200 هزار یورو بازی می‌کنند. روزی برای انتقال دائمی مهدی مهدوی‌کیا از پرسپولیس به هامبورگ سه میلیون یورو به پرسپولیس پرداخت شد و حالا لژیونرهایی داریم که برای بازی در لیگ و تیمی گمنام التماس می‌کنند؛ تیمی که 150 هزار یورو بابت قرارداد به بازیکن ایرانی می‌دهد و بعد برای صعود ایران به جام جهانی و پاداش حضور بازیکنش در جام جهانی 200 هزار یورو دریافت می‌کند. فوتبال ایران در موقعیت مناسبی قرار ندارد و اگر وضعیت خوبی داشت مانند گذشته نمایندگانی در لیگ سری A و بوندس‌لیگا ‌داشتیم.

آزمون 7 شد !

ستاره تیم ملی فوتبال ایران اولین بازی 90 دقیقه‌ای خود در فصل 2018ـ2017 لیگ برتر روسیه را برای تیم روبین کازان انجام داد.

تیم روبین کازان در بازی خانگی هفته پنجم لیگ برتر روسیه پذیرای لوکوموتیو مسکو بود که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید . با این حال نکته قابل توجه این دیدار حضور 90 دقیقه‌ای سردار آزمون در ترکیب روبین بود.سردار آزمون در چهار بازی گذشته تیمش حضور کاملی در میدان نداشت برابر لوکوموتیو مسکو بازی 90 دقیقه‌ای انجام داد تا نشان دهد جایگاه ثابتی در خط حمله تیمش پیدا کرده است.

در پایان این دیدار و در ارزیابی فنی صورت گرفته آزمون نمره خوب 7 را کسب کرد. ریفات، هافبک جوان روبین کازان که زننده گل تیمش از روی نقطه پنالتی بود نیز با دریافت نمره فنی هشت به‌عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد.

تیم روبین کازان هم‌اکنون با کسب 9 امتیاز از پنج بازی رتبه نهم جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه را در اختیار دارد.

عزت‌الهی؛دوخته شده به نیمکت

سعید عزت الهی هافبک تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته هم در تیم‌های روستوف و آنژی نیمکت نشین بود و خیلی کم فرصت حضور در میدان را به دست می‌آورد، در فصل جاری لیگ برتر روسیه بازهم نیمکت‌نشین است.

عزت الهی که در میانه‌های فصل گذشته به‌صورت قرضی از روستوف به آنژی پیوست، در حالی ابتدای فصل جاری به روستوف بازگشت که تصور می‌شد حضور ثابتی در ترکیب این تیم داشته باشد، اما با گذشته پنج هفته از لیگ روسیه او همچنان نیمکت‌نشین است. در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر روسیه یاران سعید عزت‌اللهی در تیم روستوف پذیرای دینامو مسکو بودند و با گل دقیقه 19 کالاچف از روی نقطه پنالتی به برتری یک بر صفر رسیدند.

عزت‌اللهی، ملی‌پوش ایرانی تیم روستوف در پنجمین بازی متوالی نیمکت‌نشین بود و فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد. تیم‌های روستوف و روبین‌کازان به ترتیب با امتیازهای 10 و 7 در رده‌های سوم و نهم جدول لیگ برتر روسیه جای دارند.

محمدی متوسط شد

ملی‌پوش ایرانی تیم احمد گروژنی نمره فنی متوسطی در بازی هفته پنجم لیگ برتر روسیه دریافت کرد.

این تیم در هفته پنجم لیگ برتر روسیه برابر کراسنودار شکست خانگی 3 بر 2 را پذیرا شد. میلاد محمدی90 دقیقه در ترکیب تیم احمد بازی کرد. در پایان بازی و در ارزیابی فنی عملکرد بازیکنان 2 تیم میلاد محمدی نمره متوسط 6.5 را به خود اختصاص داد. در جدول رده‌بندی لیگ برتر روسیه هم تیم‌های زنیت سن‌پترزبورگ و لوکوموتیو مسکو با امتیازهای مشابه 13 در رده‌های اول و دوم قرار دارند. روستوف 10 امتیازی چهارم است.تیم احمد گروژنی رتبه ششم را با 9 امتیاز در اختیار دارد.

انصاری‌فرد جانشین بازیکن مصدوم المپیاکوس

مهاجم تیم ملی ایران در بازی‌های دوستانه هم نیمکت نشین است!

ملی‌پوش ایرانی و نیمکت نشین المپیاکوس یونان به‌دنبال تائید مصدومیت مهاجم نیجریه‌ای این تیم به احتمال فراوان در فهرست 18 نفره بازی آینده لیگ قهرمانان اروپا می‌شود.

امانوئل امنیکه در جریان دیدار دوستانه چهارشنبه شب گذشته المپیاکوس برابر آترومیتوس به شدت مصدوم شد و طبق نظر کادر پزشکی تا 3 هفته آینده باید تحت درمان باشد. المپیاکوس در این دیدار دوستانه با گل دقیقه 83 دیمیتریس به پیروزی رسید. کریم انصاری‌فرد که در این بازی دوستانه هم نیمکت نشین بود از دقیقه 80 این بازی به جای محمد بن، مهاجم کوموری وارد میدان شد. نیمکت‌نشینی انصاری‌فرد و حضورش به‌عنوان بازیکن تعویضی در بازی با آترومیتوس در حالی رخ داد که ساعتی قبل از آغاز این رویارویی رسانه‌های ورزشی یونان از قرار داشتن مهاجم ایرانی تیم المپیاکوس در ترکیب اصلی خبر داده بودند! به هر ترتیب با مصدومیت مهاجم نیجریه‌ای انصاری‌فرد این شانس را دارد که با توجه به خروج امانوئل امنیکه از فهرست المپیاکوس در بازی رفت چهارشنبه هفته آینده لیگ قهرمانان اروپا برابر ریجکا کرواسی حضور داشته باشد.

انصاری‌فرد در دو بازی مرحله گذشته تیم المپیاکوس در لیگ قهرمانان اروپا غایب بود و سرمربی آلبانیایی محمد بن و امانوئل امنیکه را به عنوان مهاجمان اصلی در فهرست تیمش قرار داد.

همچنین با تصمیم یوفا بازی‌های خانگی تیم‌های المپیاکوس یونان و ریجکا کرواسی بدون حضور تماشاگران رقیب برگزار خواهد شد.

از بلژیک تا سوئد و نروژ

درحالی‌که کاوه رضایی و رامین رضاییان 2 ملی‌پوش فوتبال ایران از ابتدای فصل جاری به تیم‌های شارلوا و اوستنده بلژیک پیوسته‌اند و فعلا قضاوت درمورد عملکرد آنها در طول فصل زود است.

علیرضا حقیقی دروازه‌بان سابق تیم‌ملی در تیم اسکلیستونای سوئد و سوشا مکانی دیگر دروازه‌بان ملی‌پوش در تیم اشتروم‌گوتزه نروژ عملکرد درخشانی نداشته‌اند.

درهر صورت هر 4 تیم یاد شده نه‌تنها جزء تیم‌های درجه‌یک اروپا محسوب نمی‌شوند که می‌توان آنها را درجه 2 تا 4 فوتبال قاره سبز دانست.

کوروشی هم قطری شد

پس از محمد طیبی، کاپیتان سابق استقلال خوزستان که لیگ دسته اول قطر را برای ادامه فوتبالش برگزید حالا خبر می‌رسد مدافع سابق سایپا نیز همین راه را در پیش گرفته و فوتبالش را در قطر ادامه خواهد داد، دو بازیکنی که در مقاطع مختلف به تیم ملی دعوت هم شده‌اند.

روزنامه الرایه قطر خبر داد که بازیکن سابق سایپا با قراردادی یک ساله به تیم دسته اولی معیذر پیوست. سیامک کوروشی روز گذشته به دوحه رسید تا اقدامات لازم برای پیوستن رسمی به معیذر را انجام دهد. او قرار است در تست‌های پزشکی شرکت و در صورت تائید این تست‌ها قراردادش را رسما امضا کند.

علاوه بر طیبی و کوروشی پیشتر سروش رفیعی ستاره سابق پرسپولیس به تیم الخور قطر پیوست که تیمی در لیگ ستارگان این کشور است.

شماره 9 ارزشمند گوچی

البته رضا قوچان نژاد را می‌توان یک استثنا در جمع لژیونرهای ایران دانست. چرا که این بازیکن فصل گذشته تا یک قدمی آقای گلی لیگ هلند پیش رفت. در این باره باشگاه هیرنوین هلند یکی از هواداران جوان خود را با اهدای پیراهن رضا قوچان‌نژاد، ستاره ایرانی خود شگفت‌زده کرد. یان ویبه که به‌عنوان وفادارترین هوادار تیم هیرنوین شناخته می‌شود از سوی مقامات این باشگاه پیراهن رضا قوچان‌نژاد بهترین بازیکن فصل گذشته این تیم را دریافت کرد. تیم هیرنوین در اولین بازی فصل جدید اردویژه هلند مهمان گرونیخن است. رضا قوچان‌نژاد در فصل گذشته این رقابت‌ها با به ثمر رساندن 19 گل به عنوان بهترین بازیکن سال از سوی هواداران هیرنوین انتخاب شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها