مردان، چپ دست‌ترند!

در گذشته باورهای اشتباه زیادی وجود داشت و افراد مصرانه این باورها را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کردند.یکی از این باورها نگاه نا آگاهانه به چپ دست ها بود. هنوز هم باورهای اشتباه زیادی حتی در کشورهای پیشرفته وجود دارد به طوری که مفهوم چپ دست رابا کلماتی همچون: شوم و بدیمن یاد می کنند. این در صورتی است که طبق بررسی محققان مشخص شده است میزان هوش متوسط چپ دستها، در درجه بالاتری قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۶۷

خوشبختانه در ایران این فرهنگ غلط کمتر مشاهده می شود اما بعضاً با خانواده هایی مواجه هستیم که اصرار به استفاده فرزند چپ دست خود از دست راستشان دارندو متاسفانه این اجبار بار منفی بسیاری بر ذهن و روح فرد چپ دست می‌گذارد.

به گزارش جام جم،دبیر انجمن چپ دستان ایران با اشاره به 22 مرداد روز چپ دستان، گفت:طبق بررسی های انجام شده در میان چپ دستان، حدود 60% آقایان و 30% خانمها در جهان چپ دست هستندوجمعیت چپ دستان جهان به طور متوسط ده درصد است. جمعیت ایران نیز حدود 9 میلیون نفر چپ دست دارد.

فرزانه معصومیان با اشاره به این که چپ دستان در جوامع مختلف کمتر دیده می شوند و از برخی امکانات نیز محروم هستند گفت: با نگاهی تازه به مقوله چپ دستان ، قدم های موثر تری را در راستای توانمندی ها و نیاز های این گروه بر می داریم چرا که در حال حاضر چپ دستان مجبور به استفاده از امکاناتی هستند که برای راست دست‌ها تعریف شده و چالش‌های فراوانی را برایشان به وجود می‌آورد. امکاناتی نظیر، موس کامپیوتر، دستگاه کارتخوان، صندلی دانشجویی برای کلاس‌ها یا آزمون هایی نظیر کنکور، عابر بانک‌ها که بخشی از چالش‌های چپ دستان به حساب می‌آیند.

معصومیان گفت :انجمن چپ دستان ایران با حدود جذب پانزده هزار عضو در ایران پس از آمریکا، انگلستان و آلمان چهارمین انجمن چپ دست در جهان است .

این انجمن از سال 92 به صورت رسمی شروع به کار کرده و ضمن استعدادیابی این عزیزان به عنوان اولین کشور در دنیا محسوب می شود که ضمن تلاش برای تسهیل امور این گروه، اقدام به برگزاری همایشی در روز 22 مرداد سال جاری کرده است.

او در ادامه گفت:این انجمن ایرانی برای فروشگاه اینترنتی چپ دستان اقدام به تهیه محدود برخی ابزار مانند قیچی، در باز کن، خط کش، تراش و ... کرده اما این مقدار محدود جوابگوی نیاز های این گروه نیست و نیازبه سرمایه گذاری کلان دارد.

وی افزود، با فرهنگ سازی صحیح و پذیرفتن چپ دستی کودک در خانواده و حمایت از آن ریشه‌هایی قوی از اعتماد به نفس و شجاعت در کودک ایجاد می شود و یقینا! آینده ای درخشان تر را برایش به ارمغان می‌آورد.

همچنین ثبت روز چپ دست‌ها در تقویم ایرانی و ثبت آمار جمعیتی چپ دستان در مرکز آمار می‌تواند موجب خودباوری این گروه شود.

به نظر می رسد، با توجه به عملکرد دو نیم کره مغز افراد چپ دست و توانمندی های آنها ،مسئولین با توجه به این گروه می تواننداز این عزیزان برای پیشرفت هر چه بیشتر جامعه بهره جویند، لذا ساماندهی اطلاعات این جمعیت حدود 10 میلیونی و توجه ویژه به نیازهایشان می تواند هم نگرش جامعه را به مقوله چپ دستی از یک نگرش معمولی و شاید تفریحی خارج کند و هم موجب بهرمندی از توانایی های این گروه برای پیشبرد اهداف اقتصادی، صنعتی و پژوهشی باشد.

وی در پایان افزود، امیدواریم مسئولان شهرداری نیز با تمهیدات لازم مبلمان شهری مناسبی را برای عزیزان چپ دست فراهم آورند.

گزارش: فاطمه ضربتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها