4 ویژگی مهم صندوق تثبیت

مصطفی امید قائمی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر آیندگان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، درخصوص مزیت‌های راه‌اندازی صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: چنین ابزارهای حمایتی در بلندمدت بر حافظه و ذهن سرمایه‌گذاران تاثیر می‌گذارد و باعث ماندگاری اعتماد و آرامش در بازار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۲۴۷

وی با تاکید بر این‌که صندوق تثبیت باعث کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سهام می‌شود، افزود: با کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و افزایش اعتماد در بازار سرمایه، روند حرکت شاخص‌ها در این بازار منطقی‌تر می‌شود.

قائمی درخصوص نحوه مدیریت این صندوق گفت: مدیریت این صندوق موضوع حساس و مهمی است. به عبارتی باید روند معاملات این صندوق به نحوی باشد که منافع عموم سرمایه‌گذاران مدنظر باشد و در یک صنعت یا گروه خاص تمرکز نشود.

اولین مدیرعامل فرابورس ایران مدیریت این نهاد حمایتی را خیلی مهم ارزیابی کرد و گفت: اداره این صندوق و تعیین نحوه و شیوه معاملات آن خیلی مهم است و باید با دقت بالا و دوراندیشی همراه باشد.

به گفته وی، افراد مجرب که تجربه زیاد با عمر 20 ـ30 ساله در بازار سرمایه دارند، باید برای مدیریت این صندوق انتخاب شوند و در تعیین عملکرد این صندوق مشارکت داشته باشند.

امید قائمی معتقد است؛ مدیریت این صندوق باید سرد و گرم بازار سرمایه را چشیده باشد و منابع این صندوق نباید در سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت وارد شود، بلکه باید در سهام با دید بلندمدت ورود پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مهر آیندگان صندوق تثبیت را راهکار موثری برای کاهش ریسک، افزایش نقدشوندگی و ایجاد آرامش و اعتماد در بازار سرمایه دانست و افزود: در سال‌های گذشته کمبود چنین نهادی در بازار سرمایه ملموس بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها