مرکز مشاوره قوه‌قضائیه با توجه به پرسش برخی خوانندگان درخصوص مهریه، طلاق و انتشار عکس در فضای مجازی به پرسش‌های مطرح‌شده در ‌این‌باره پاسخ داده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۸۲۴

مخاطبان می‌توانند پرسش‌های حقوقی خود را با ارسال پیامک به شماره 300011224 مطرح و پاسخ را در همین صفحه بخوانند.

زمانی که دادگاه مهریه همسرم تشکیل شد حقوق من ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان بود اما الان کارم را عوض کردم و ماهی یک میلیون تومان حقوق می‌گیرم. نمی‌توانم ماهی نیم سکه مهریه بدهم. چه باید بکنم؟

براساس تبصره 2 ماده 11 قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی می‌توانید دادخواست تعدیل اقساط را به دادگاه تقدیم کنید. مطابق این تبصره، هر یک از محکوم‌ٌله یا محکومٌ‌علیه می‌توانند با تقدیم دادخواست، تعدیل اقساط را از دادگاه بخواهند و دادگاه با عنایت به نرخ تورم براساس اعلام مراجع رسمی قانونی کشور یا تغییر در وضعیت معیشت و درآمد محکومٌ‌علیه نسبت به تعدیل میزان اقساط اقدام می‌کند.

یک سال قبل عقد کردم. مدتی است با همسرم به اختلاف خورده ایم. او تکلیفم را روشن نمی‌کند؛ نه طلاق می‌دهد نه عروسی می‌گیرد. باید چه کار کنم؟ می‌تواند مرا طلاق بدهد؟

طبق ماده 1133 قانون مدنی، مرد می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را کند و این کار تنها منوط به تعیین تکلیف حقوق مالی زن می‌باشد و در صورت عدم تعیین تکلیف، زوجه چنانچه عسر و حرج و بلاتکلیفی یا سایر موارد من جمله ترک انفاق زوج را اثبات کند می‌تواند به استناد آن دادخواست طلاق دهد و مستقلا مهریه و نفقه خویش را نیز مطالبه کند.

مدتی است مردی مرا تهدید می‌کند که اگر به او پول ندهم ، عکس‌هایی را که از همسرم دارد در فضای مجازی منتشر می‌کند. باید چه کنم؟

اولا تهدید مزبور تهدید شرفی بوده و با طرح شکایت قابل تعقیب و شکایت است. از طرفی در صورتی که بر فرض محال عکس یا فیلمی از همسر شما در فضای مجازی پخش شد این عمل نیز جرم بوده و قابل تعقیب است. پیشنهاد می‌شود در صورت تکرار از طریق دادسرا طرح شکایت کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها