یک فعال رسانه ای عراق در واکنش به تلاش رئیس اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی استقلال گفت: استقلال کردستان نفعی برای کردها ندارد چرا که اکنون بیشترین بهره را کردها از حکومت مرکزی عراق می برند.
کد خبر: ۱۰۵۷۳۶۲
حکومت بارزانی در کردستان عراق غیرقانونی است / صهیونیست ها مشوق و حامی تجزیه عراق هستند

محمدعلی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق با بیان این که بیشترین نفع از تجزیه کشورهای اسلامی را رژیم صهیونیستی می برد به جام جم آنلاین گفت: اکنون صهیونیست ها مشوق بارزانی برای استقلال از عراق هستند.

وی افزود: خود کردها بعضا مخالف همه پرسی هستند بطوریکه حزب طالبانی و حزب التغییر مخالف جدایی کردستان از عراق می باشند.

وی گفت: ضمن اینکه مدت زمامداری آقای بارزانی برای اقلیم کردستان به پایان رسیده است و حاکمیت وی در راس اقلیم غیرقانونی می باشد.

حکیم با تاکید براینکه ملت های منطقه اجازه تغییر مرزها را نخواهند داد، گفت: حدود 100 سال پیش قدرت های استعماری با پیمان سایکس پیکو مرزهای منطقه را تغییر و کشورهای اسلامی را تجزیه کردند ولی اکنون ملتهای منطقه اجازه سایکس پیکوی جدید را نخواهند داد.

وی گفت: اقلیم کردستان بین کشورهای ایران، ترکیه و سوریه و عراق محصور است و برای این کشورها نیز تغییر مرزهای منطقه غیرقابل قبول نیست.

وی افزود: اتحادیه اروپا نیز مخالفت خود را با تجزیه عراق اعلام کرده است.

مدیر خبرگزاری النخیل عراق یادآور شد: ملت عراق به هیچ وجه اجازه تجزیه کشورشان را نخواهند داد و چرا که این کار یک هدف اسرائیلی است.

وی افزود: ملت کرد در زمان صدام و قبل از آن واقعا تحت ظلم بودند ولی اکنون بیشترین نفع را از حکومت مرکزی بغداد می برند. اکنون رئیس جمهور و معاون نخست وزیر عراق کرد هستند. چهار وزیر کابینه کرد است و تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان عراق کرد می باشند و بیشتر منابع عراق صرف عمران و آبادانی کردستان می شود ضمن اینکه درآمد نفتی اقلیم کردستان به دولت مرکزی داده نمی شود.

وی افزود: اصرار آقای بارزانی به تجزیه عراق را می توان به لج بازی با دولت مرکزی بغداد تعبیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها