در تاریخ کم‌نظیر است که عده‌ای ایرانی در جنگ با دشمن علیه ملت ایران هم‌نوا بشوند و سازمان منافقین در طول دوران جنگ تحمیلی این ننگ را از خود به جای گذاشت. این گروه منحرف که در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب همواره در مسیر ایجاد نفاق و خیانت گام برداشت، بعد از رویداد 30 خرداد 1360 وارد فاز نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شد و جنایاتی مثل عملیات انتحاری علیه مردم و برخی مسئولان کشور انجام داد و در نهایت به دامان صدام حسین افتاد. از این پس بود که منافقین به مثابه سربازان بدون یونیفرم صدام بعثی، علیه ایران اسلامی وارد عمل شدند.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۱۲

این جریان نفاق که به عنوان بازوی نظامی حزب بعث عمل می‌کرد بعد از پذیرش قطعنامه با شعار امروز مهران، فردا تهران در 3 مرداد 67 حمله خود را آغاز کرد. نگارنده در آن زمان، فرماندهی سپاه4 بعثت کرمانشاه را به عهده داشت و خبر رسید که در ساعت سه و نیم بعدازظهر این روز یکباره منافقین با ستون نظامی و با عملیاتی با عنوان فروغ جاویدان که باید آن را بزرگ‌ترین دروغ آنان دانست، از مرز غرب کشور عبور کردند و وارد ایران شدند. این عملیات کاملا براساس تحلیل‌های اشتباه و غیرمنطقی و بر مبنای یک رویکرد ناشیانه صورت گرفت. اتخاذ چنین تصمیمی از سوی مسعود رجوی را می‌توان ناشی از چند عامل دانست.

نکته اول این‌که او می‌خواست از خود چهره‌ای حماسی بسازد و از سویی دیگر ظاهرا برای او چاره دیگری نمانده بود. چون خود او می‌گوید ما چاره‌ای جز انجام عملیات نداشتیم برای این‌که صاحبخانه فشار می‌آورد و از سویی دیگر اگر بین ایران و عراق صلح برقرار می‌شد ما از نظر سیاسی فسیل می‌شدیم. آنها قصد داشتند که بعد از اشغال اسلام‌آباد غرب، شبانه خود را به کرمانشاه برسانند و فردا هم نیروهای خود را به سمت تهران حرکت دهند. نکته قابل تامل این‌که در آن زمان عمده تمرکز نیروهای سپاه در جنوب کشور بود و نیروهای زیادی در غرب کشور مستقر نبودند. جالب اینجاست که اولین نیروی رزمی که با منافقین درگیر شد، لشکر بدر عراق بود که در تنگه چهارزبر جلوی پیشروی آنها را گرفتند. از سویی دیگر تیپ 32 انصار همدان و تیپ 12 قائم سمنان نیز تلاش جانانه‌ای از خود نشان دادند و منافقین را زمینگیر کردند. در این نبرد از یک‌سو آقای رضایی در جاده پلدختر و شهید صیاد شیرازی نیز به تار و مار کردن منافقین پرداختند و این نبرد هشت ساعته، جهمنی برای منافقین ساخت. برابر با آمار 1833 نفر از منافقین در این عملیات کشته و عده زیادی از آنها هم دستگیر و مجروح شدند. عملیات کور منافقین در حالی صورت می‌گرفت که از یکسو آنها در غرب کشور و از سویی دیگر بعثی‌ها در جنوب کشور،‌ ایران را مورد تهاجم قرار داده بودند و به موازات این اقدامات سکوهای نفتی ما از سوی آمریکایی‌ها در خلیج فارس مورد هدف قرار می‌گرفت. خائنانی که تا دیروز به عنوان بازوی نظامی حزب بعث عمل می‌کردند، بعدها به دامان آمریکایی‌ها افتادند و امروز از سعودی‌ها حمایت می‌کنند. این سرنوشت تلخ و عبرت‌انگیز کسانی است که نفاق، خیانت و دروغ را پیشه کردند.

دکتر ناصر شعبانی

فرمانده وقت سپاه کرمانشاه در عملیات مرصاد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها