گردشگرانی که برای قایقرانی در آب‌های خروشان به رودخانه دز رفته بودند، در منطقه چال کندی گرفتار امواج شدند. در این حادثه دو گردشگر جان باختند و سه نفر دیگر ناپدید شدند.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۰۵

به گزارش جام‌جم، 19 گردشگر ظهر پنجشنبه برای برگزاری تور «رفتینگ» از اهواز راهی رودخانه دز دزفول شدند. در این تور قرار بود، گردشگران، قایقرانی در آب‌های خروشان را تجربه کنند.

به گفته اهالی، به‌دلیل نبود قایق‌های رفتینگ در منطقه، گردشگران با جلیقه نجات و در حالی که با طناب به هم بسته شده بودند با تیوب وارد آب شدند. همه چیز خوب پیش رفت تا این‌که تیوب‌های آنها در منطقه چال کندی گرفتار امواج و بالا آمدن آب شد.

با واژگون شدن تیوب، دختران و پسران گردشگر داخل آب افتادند و تلاش کردند خود را از مرگ نجات دهند. در این لحظه یکی از اهالی که با قایق موتوری در حال عبور از آنجا بود، متوجه ماجرا شد و کمک برای نجات جان آنها را آغاز کرد.

کریم جعفری‌منش درباره تلاش خود برای نجات جان گردشگران به ایرنا گفت: این گردشگران که مجهز به تیوب و جلیقه نجات بودند به صخره شماره 2 در منطقه چال کندی برخورد کرده و گرفتار شدند که بالا آمدن آب در آن لحظه نیز مشکل آنها را دو چندان کرد.

وی افزود: به محض رسیدن در محل با استفاده از چاقو، طنابی که گردشگران را به هم متصل کرده بود پاره کرده و تعداد پنج نفر از آنها را توسط قایق به بیرون از رودخانه منتقل کردم.

جعفری‌منش همچنین توانست اجساد دو نفر از جان باختگان این حادثه را که مردی 30ساله و خانمی 25 ساله بودند از رودخانه خارج کند. با کمک مرد فداکار و حضور امدادگران، 13 نفر از گردشگران از رودخانه خارج شدند اما از سرنوشت چهار نفر خبری نبود.

محمدعلی عظیمی‌فر، طیبه گل‌گلی، یاسین امیری، روزبه دهقانی، شراره پهلوانی، عیسی امیری، پریسا خورشیدی، حمیدرضا خورشیدی، غزال خدادادی، پویا خدادادی، افشین کاویانی و محمدمهدی پارسایی جزو نجات‌یافتگان هستند و سارا عظیمی‌فر و مانی کلانتر در این حادثه فوت کردند. این در حالی است که هنوز از سرنوشت، محمدرضا پیرمحمدی، محمود مهربان‌فر، حسن (محمود) غلام‌نژاد و مریم زنگنه خبری نبود و امدادگران هلال‌احمر و غواصان در جست‌وجوی آنها هستند.

آغاز جست‌وجوها

جست‌وجو‌ها توسط غواصان برای یافتن چهار گردشگر ناپدید شده آغاز شد اما تا نیمه‌های شب بی‌نتیجه ماند. صبح با روشن شدن هوا، امدادگران جست‌وجو با بالگرد هلال احمر را ادامه دادند.

صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان به جام‌جم گفت: پیش از ظهر جمعه امدادگران در گشت پروازی یکی از گردشگران را در میان صخره‌ها مشاهده کردند. با توجه به این که امکان فرود بالگرد در آن منطقه وجود نداشت، نیروهای هلال‌احمر با جت اسکی خود را به آنجا رسانده و زن جوان به نام مریم زنگنه را نجات دادند تا نام او از لیست مفقودی‌ها خارج شود. وی ادامه داد: جست‌وجو برای یافتن سه گردشگر دیگر ادامه دارد و امیدواریم آنها را زنده پیدا کنیم.

این در حالی است که ظهر دیروز معاون فرماندار دزفول از پیدا شدن سه گردشگر دیگر خبر داد. خبری که مدیر روابط عمومی هلال احمر خوزستان آن را رد کرد.

تور غیرمجاز بود

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سفر این افراد در قالب تور‌های دارای مجوز نبوده است.

نجات معجزه آسا

مریم زنگنه 37 ساله که به طرز معجزه‌آسایی از این حادثه نجات یافته بود، گفت: روز پنجشنبه پس از عبور از منطقه دره کول‌خرسان همراه تور لیدر وارد رودخانه دز شدیم. دقایقی بعد به علت پیچیدن طناب به دور گردن بعضی‌ها و امکان خفه شدنشان، لیدر تور مجبور به پاره کردن قسمتی از طناب شد که 14 نفر با تیوب به یک سمت و پنج نفر دیگرمان به سمتی دیگر منحرف شدیم.

وی افزود: دقایقی پس از جداشدن ما از بقیه همراهان، ما پنج نفر نیز از هم جدا شدیم که من تنها به سمت صخره‌ای شنا کردم و توانستم خودم را نجات دهم. در این 24 ساعت هیچ صدایی جز صدای وحشتناک آب به گوش نمی‌رسید تا این‌که قبل از ظهر جمعه صدای بالگرد امداد را شنیدم و چند بار برای آنها دست تکان دادم و ساعاتی بعد امدادگران آتش‌نشانی به سمتم آمدند و مرا با قایق موتوری به بیرون از رودخانه منتقل کردند.

150 امدادگر در جست‌وجوی مفقودین

عبدالحسین پوررکنی، معاون فرماندار دزفول نیز گفت: 150 نفر در حال جست‌وجو در خشکی و رودخانه برای پیدا کردن سه گمشده دیگر در رودخانه دز هستند. مریم زنگنه که همراه این افراد بود، ظهر دیروز نجات یافت. پس ازگفت‌وگو با وی متوجه شدیم سه نفر دیگر نیز همان حوالی بوده و زنده‌‌اند. امیدواریم بزودی این سه گردشگر گمشده را هم پیدا کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها