نگاهی به زندگی ورزشی حشمت مهاجرانی

در برنامه "صدای پیشکسوت" رادیو ورزش، حشمت مهاجرانی، پیشکسوت فوتبال، بخشی از داستان زندگی خود را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۱۹
نگاهی به زندگی ورزشی حشمت مهاجرانی

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش؛ حشمت مهاجرانی، پیشکسوت فوتبال، خاطرات ورزشی خود را اینطور شرح داد: من بعد از شکل گیری تیم پاس به آن ملحق شدم؛ اما بعد از مدتی بازی را کنار گذاشتم و برای شرکت در کلاس مربیگری به ژاپن سفر کردم. در این سفر رنجبر و ابوطالب نیز با من همراه بودند. مدرسه ای که ما در آن دوره مربیگری را سپری کردیم، اولین مدرسه بین المللی فوتبال در زمان سر استانلی رز، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال بود. داتمار کرامر، مربی بزرگ فیفا وظیفه آموزش ما را برعهده داشت. در آن دوره 90 شاگرد از کشورهای مختلف حضور داشتند. هر روز یک نفر به عنوان مربی گروه انتخاب می شد؛ به طور مثال یک روز مربی ملی هلند ما را تمرین می داد و روز دیگری مربی هنگ کنگ وظیفه تمرین دادن را برعهده داشت که این اقدام باعث تبادل اطلاعات می شد. من به شخصه از این کلاس تمرینات بسیاری آموختم.
وی، در خصوص ویژگی شخصیتی داتمار کرامر، اظهار کرد: کرامر انسان بسیار با انضباطی بود. 2،3 جمله او را هیچگاه فراموش نمی کنم و آن را در تیم ملی به کار بردم؛ او می گفت هیچ تاکتیکی را برتر از دوستی و رفاقت نمی شناسم؛ اگر بتوانید تیمی درست کنید که همه یک دل و یک زبان باشید و با یک هدف کار کنید، دلیلی برای عدم موفقیت شما وجود نخواهد داشت.
مهاجرانی، نیز درباره هوشنگ دیده بان، گفت: هوشنگ دیده بان مدیریت بسیار قوی داشت و هیچ ضعف تشکیلاتی در کارش دیده نمی شد. هر وقت مشکلی داشتم به دفتر دیده بان می رفتم و او تسهیلات را برای من فراهم می کرد و موانع را از جلویم بر می داشت. در آن زمان فدراسیون در انتخاب بازیکنان هیچ دخالتی نداشت و گاهی مسئولین صبح در روزنامه می خواندند که چه بازیکنانی انتخاب شده اند.
برنامه صدای یک پیشکسوت، روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته ساعت 21:00 الی 21:30 از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها