تقریبا تمام کاربران لپ‌تاپ‌ها با تاچ‌پد آشنایی دارند، چراکه تاچ‌پد در لپ‌تاپ‌ها جایگزین ماوس است و کاربران می‌توانند با حرکت دادن انگشت خود روی آن، نشانگر ماوس را در صفحه‌نمایش جابه‌جا کرده و با فشار روی آن نیز عملیات کلیک چپ ماوس را اجرا کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۲۲

همان‌طور که می‌دانید تاچ‌پد لپ‌تاپ برای انجام کلیک چپ و راست، کلیدهایی را در طراحی به خود اختصاص داده که این عملکرد موجب شده کاربر حین کار با لپ‌تاپ به‌طور کامل نسبت به در اختیار داشتن ماوس بی‌نیاز شود. (البته ممکن است برخی کاربران علاقه‌مند به استفاده از ماوس باشند) از تاچ‌پد لپ‌تاپ گفتیم تا شما را با یکی از مشکلات تبلت‌های ویندوزی که کاملا لمسی هستند، آشنا کنیم. اگر شما نیز یکی از این تبلت‌ها همچون سرفیس‌های مایکروسافت را داشته باشید ممکن است به دفعات متعدد نیازمند استفاده از ماوس بوده باشید و حرکت انگشت روی صفحه لمسی دستگاه توانسته باشد نیاز شما را برآورده کند.

نظرتان راجع به بهره‌مندی از یک تاچ‌پد شبیه تاچ‌پد لپ‌تاپ در تبلت و دیگر رایانه‌های ویندوزی مجهز به صفحه‌نمایش لمسی چیست؟ اگر می‌خواهید به روشی ساده، تاچ‌پد مجازی ویندوز را فعال کرده و همچون تاچ‌پد لپ‌تاپ از آن استفاده کنید، کافیست این مراحل را دنبال کنید:

پیش از هرچیز توجه داشته باشید نسخه ویندوز دستگاه شما باید به آخرین نسخه به‌روزرسانی شده باشد؛ یعنی به‌روزرسانی معروف به Creators Update نصب شده باشد.

روی نوار وظیفه ویندوز فشار داده و کمی نگه‌دارید. در ادامه گزینه Show touchpad button را انتخاب کنید. (این گزینه فقط در دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی قابل مشاهده خواهد بود)

اکنون آیکون تاچ‌پد در نوار وظیفه ویندوز در کنار آیکون صفحه‌کلید مجازی برای شما نمایش داده می‌شود. برای استفاده از آن کافیست روی آن فشار دهید و با به‌نمایش درآمدن تاچ‌پد روی صفحه، همچون تاچ‌پد لپ‌تاپ انگشت خود را در محدوده مربوطه حرکت دهید تا نشانگر ماوس روی صفحه حرکت کند.

نکته: برای انجام کلیک چپ یا کلیک راست می‌توانید از کلیدهایی که در سمت چپ و راست تاچ‌پد به‌نمایش درآمده کمک بگیرید یا از فشار یک انگشت برای اجرای کلیک چپ و فشار دو انگشت برای اجرای کلیک راست کمک بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها