رئیس پلیس راهور ناجا توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ را سه عامل مهم تصادفات دانست.
کد خبر: ۱۰۵۰۳۰۵
کاهش 18 درصدی تصادفات در تعطیلات عید فطر

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس راهور، سردار تقی مهری روز سه شنبه در نخستین نشست تخصصی فصلی روسای پلیس راهور و مراسم رونمایی از سامانه موبایلی بازرسان نامحسوس، افزود: یکی از طرح های مهم در سال جاری، طرح ویژه نوروزی بود که در نوروز 96 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 5 هزار نفر به کمک پلیس راه آمده و نتیجه خوبی حاصل شد.

وی افزود: در تعطیلات نوروز امسال عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ عامل حدود 75 درصد تصادفات بوده است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی و اطلاع رسانی و توجه مردم به رعایت قوانین و مقررات، در تعطیلات نوروز امسال شاهد کاهش حدود 10 درصدی جانباختگان بودیم.

سردار مهری گفت: برقراری نظم و انضباط در جریان انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و شوراهای شهر و روستا و مراسم ارتحال امام (ره) از دیگر طرح های نیروی انتظامی در این ایام بوده است.

وی به طرح های این نیرو در روز قدس و نماز عید فطر با همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی اشاره کرد و گفت: طرح عید سعید فطر همزمان با تعطیلات تابستانی شروع شده که هم اکنون نیز در حال اجراست و در تعطیلات عید فطر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در راه مانده نداشتیم و به رغم افزایش سفر و خودرو، ترافیک روان بود.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در چهار روز عید فطر امسال حدود 18 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش تصادفات و جانباختگان روبرو بودیم.

سردار مهری افزود: پارسال طرح تابستانه 15 تیرماه آغاز شد اما امسال از اول تیرماه این طرح شروع شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی هدف از برگزاری نشست فصلی پلیس راهور را ارزیابی عملکرد همکاران بویژه در مقطع مهم تعطیلات نوروزی و طرح های ویژه ترافیکی عنوان کرد تا نحوه اجرای طرح ها مورد بررسی قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها