سال‌هاست حرفه اصلی من سمپاشی و دفع آفات و جانوران موذی خانگی است و در تمام این سال‌ها فصل تابستان که از راه می‌رسد، تعداد مراجعه‌کنندگان به ما رشدی تصاعدی پیدا می‌کند، درواقع یک باور غلط در میان مردم شکل گرفته است که تابستان و شدت گرفتن گرما یعنی زمان سمپاشی در صورتی که این باور کاملا اشتباه است، چون در تابستان این جانوران فقط خودشان را نشان می‌دهند و به چشم می‌آیند.
کد خبر: ۱۰۴۷۰۶۱

بهترین زمان سمپاشی پاییز و زمستان است، یعنی زمانی که آنها تخم‌ریزی می‌کنند و با یک سمپاشی کامل می‌توان در نطفه جلوی زیاد شدن آنها را گرفت.

درباره سمپاشی هم باید چند نکته مهم را مردم مورد توجه قرار دهند، نخست این‌که به هیچ وجه خودشان این کار را انجام ندهند و حتما توسط متخصص انجام شود. سمپاشی اگر توسط مردم و با سم‌های غیراستاندارد انجام شود، جزء مقاوم کردن جانوران و دشوار شدن کار ما نتیجه‌ای دربر ندارد.

متاسفانه برخی همکاران که در فضاهای رسانه‌ای تبلیغ می‌کنند، به مردم می‌گویند سمی که ما استفاده می‌کنیم هیچ خطری ندارد، من همین‌جا بصراحت اعلام می‌کنم که ما سم بی‌خطر نداریم، تمام سم‌های موجود در بازار چه اصل و چه قلابی شیمیایی هستند و ریشه‌شان نفت است و احتمالا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند در چاه فاضلاب مثلا نفت یا گازوئیل اگر بریزیم سوسک‌ها و دیگر جانوران از بین می‌روند، بخصوص در خانه‌هایی که بچه کوچک یا سالمند وجود دارد، بسیار باید روند سمپاشی علمی و تخصصی انجام شود، چراکه مشکلات گوارشی مهم‌ترین عوارض این نوع سمپاشی‌هاست.

سم‌هایی که در بازار وجود دارد، اغلب سایپرمترین و خانواده‌های آن است که فرمول‌شان قدری تفاوت دارد، مثل آیکون 10 wp که اصل آنها آلمانی یا فرانسوی است، اما متاسفانه تقلبی آن بسیار زیاد شده است. آنچه بیشتر مردم را آزار می‌دهد وجود سوسک فاضلاب یا سوسک‌های به اصطلاح کابینتی است و در مواردی موش. اما اخیرا در تهران ما با نوعی کنه مواجه شده‌ایم که به کنه پرندگان مشهور و بسیار خطرناک است و شیوه ورود و انتقال آن هم از همین کبوترهاست که روی بالکن یا پنجره بال می‌زنند و کنه‌ها پخش می‌شوند و به خانه راه می‌یابند و عوارض متعددی دارد که مردم باید حواس‌شان را جمع کنند.

مهدی سیفی/ مهندس شیمی و کارشناس سمپاشی خانگی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها