شاید گرمای تابستان امانتان را بریده باشد، اما همین که روزهای تابستان بهترین فصل برای سفر است، کافی است که بخواهید عاشقش شوید.
کد خبر: ۱۰۴۴۸۹۰

مگر می‌شود به سفر فکر کرد و داشتن یک دوربین عکاسی را ندیده گرفت؟ اگر فکر می‌کنید دوربین گوشی همراه می‌تواند شما را از داشتن دوربین عکاسی بی‌نیاز کند، سخت در اشتباه هستید، چراکه حداقل دیگر نگران تمام شدن باتری گوشی یا دوربینتان به‌صورت همزمان نیستید. پس با ما همراه باشید تا سراغ بهترین دوربین‌های عکاسی برای سفر برویم.

پیشنهاد اول

پیشنهاد ما برای سفر دوربین های نه‌چندان بزرگ است که جای زیادی از شما نگیرد. برای همین اول از همه به سراغ لومیکس جی ام وان می رویم. مزیت اصلی این دوربین اندازه بسیار کوچک آن است که باعث شده به کوچک ترین دوربین با قابلیت تعویض لنز تبدیل شود. همچنین خیالتان راحت است که در جیب شلوار یا کیف کمریتان نیز به راحتی جا می‌گیرد. جی ام وان ظاهر کلاسیک و جذابی دارد که با اضافه شدن یک لایه چرمی روی بدنه آن، جلوه‌اش چند برابر می شود. حداکثر سرعت شاتر 1.16000 ثانیه و سنسور Live MOS 16 مگاپیکسل دستگاه نیز به شما کمک می کند تا عکس های فوق العاده ای ثبت کنید. پیشنهاد لنز برای چنین دوربینی، یک لنز پاناسونیک 20 میلی متری با f1.7 است که علاوه بر قابلیت ثبت عکس های واید، به علت داشتن دیافراگم پایین، عکاسی در شب نیز نتیجه جذابی خواهد داشت.

پیشنهاد دوم

دوربین‌های کامپک جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و قطعا جی‌ام‌وان یکی از بهترین‌ آنهاست، اما خب چه کسی است که از عکاسی با دوربین‌های DSLR بدش بیاید؟ برای همین دومین انتخاب ما یکی از کوچک‌ترین دوربین‌های DSLR بازار یعنی کنون T6 یا همان Eos 1300D است. این دوربین از حسگر 18 مگاپیکسلی CMOS استفاده می‌کند که با برخورداری از عالی‌ترین سطح تنظیمات دستی، قابلیت ثبت بهترین عکس‌ها را در طبیعت دارد. این دوربین با وجود DSLR بودن، قیمت بسیار مناسبی دارد که باعث می‌شود در کنار بدنه کوچکش به یک گزینه ایده‌آل تبدیل شود. حداکثر میزان ISO در این دوربین، 6400 و حداقل و حداکثر سرعت شاتر، 30 و یک چهار هزارم ثانیه است. در پشت دستگاه نیز یک صفحه‌نمایش 3 اینچی قرار دارد که مشاهده عکس‌ها و تنظیمات را بسیار راحت می‌کند.

پیشنهاد لنز برای چنین دوربینی یک لنز 50 ثابت است که بدون دردسر خاصی عکس‌های خوبی را در اختیارتان قرار دهد و البته وزن دستگاه را زیاد نکند.

پیشنهاد سوم

بهتر است سراغ یک دوربین ورزشی برویم و البته انتخاب ما بهترین آنها یعنی گو پرو هیرو 5 است. اگر زیاد به سفرهای تفریحی می‌روید دوربین ورزشی می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد، چون علاوه بر عکاسی، امکان فیلمبرداری در هر حالتی را به شما می‌دهد. البته یک مشکل اساسی که عکاسان حرفه‌ای با دوربین‌های گوپرو دارند، لنز اکسترا واید و چشم ماهی آن است که در مدل جدید به شکل چشمگیری بهبود یافته و کمتر عکس‌ها را از فرم خارج می‌کند. همچنین هیرو 5 دیگر احتیاجی به قاب ضدآب و ضربه ندارد و بدنه دستگاه از پس محافظت از آن برمی‌آید، اما همین باعث شده تا دیگر خبری از باتری قابل تعویض نباشد و استفاده از حالت وای‌فای عمر باتری را به‌شدت تهدید کند. این دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 4K فقط 118 گرم وزن دارد و قرار نیست جیب شما را خیلی تحت فشار قرار دهد. این شما و این هم تابستان که با روزهای بلند و نور فوق‌العاده‌اش برای دوربین‌هایتان ژست گرفته است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها