دبیرخانه دائمی کنفرانس بین­‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین به مناسبت 2 تیرماه 1396 روز جهانی قدس بیانیه ای را صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۸۱
بیانیه دبیرخانه دائمی حمایت از انتفاضه فلسطین بمناسبت روز قدس

به گزارش جام جم آنلاین، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ماه مبارک رمضان ماه فضل و برکت، ماه رحمت و مغفرت، ماه مهربانی و همدلی، ماه همدردی با محرومین و مستضعفین است. به همین دلیل بوده که امام خمینی (ره)، آخرین جمعه این ماه عزیز را روز جهانی قدس نامید تا مسلمانان و آزادگان جهان در این روز با برپائی تظاهرات و تجمعات و انجام فعالیت­های مختلف از ملت مظلوم فلسطین در اقصی نقاط جهان دفاع و حمایت نموده و تجاوزات و سرکوبگری اشغالگران فلسطین و حامیان آنان را محکوم نمایند.

امسال روز قدس مصادف با یکصدمین سالگرد صدور اعلامیه بالفور و پنجاهمین سالگرد اشغال مسجدالاقصی است که بر اساس آن، سرزمین کهن فلسطین به عنوان وطن یهودیان جهان معرفی و مردم اصیل این مرز و بوم را از خانه خود رانده و آواره سایر کشورها نمود تا دولت صهیونیستی شکل گیرد و آرمان­های صهیونیست‌­ها را که کشور بزرگ خود را از نیل تا فرات می­‌دانند، تحقق بخشد.

در این رابطه، مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس بین­‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران به درستی تاکید فرمودند که ((در هیچ برهه‌­ای از تاریخ، هیچ یک از ملت­های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه، مواجه نبوده‌­اند که در توطئه­‌ای فرامنطقه‌­ای، کشوری به طور کامل اشغال شود و ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به جای آنان، گروهی دیگر از جای جای جهان بدانجا گسیل شوند و موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی به جای آن بنشیند)).

ملت مظلوم فلسطین در طی هفتاد سال از اشغال سرزمین خود یک لحظه از پا ننشسته و همواره در راه آزادسازی میهن آباء و اجدادی خویش با مقاومت به اشکال گوناگون و با تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری، اجازه ندادند مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و و اشغالگران به آرامش برسند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی ((قدس سره)) سرفصل جدیدی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین آغاز و مبارزان فلسطینی پناهگاه امنی را برای جلب حمایت­‌های مختلف معنوی، سیاسی و اجتماعی در عرصه‌­های منطقه­ای و بین­‌المللی یافتند به گونه‌­ای که توطئه­‌های مختلف سازش و پذیرش دشمن صهیونیستی به عنوان امر واقع، نقش بر آب شده و فلسطینیان مبارز و مقاومت مردمی با انتخاب گزینه پایداری در مقابل توطئه‌­ها ایستادگی نموده و در مقاطع مختلفی از تاریخ مبارزات خود، انتفاضه­‌های اول و دوم و سوم را رقم زده و با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح ایستادگی نموده است.

با کمال تاسف برخی از کشورهای منطقه با ارائه طرح­‌های به اصطلاح صلح همواره تلاش نموده­اند تا فلسطینیان را به پای میز مذاکره با صهیونیست­‌های اشغالگر بکشانند. اما تجربه تاریخی نشان داده هیچکدام از وعده­های رژیم اشغالگر و حامیان آنان مبنی بر تشکیل دولت فلسطین و اعطای حقوق مشروع فلسطینیان به منصه ظهور نخواهد رسید. مردم، سیاسیون و مبارزان فلسطینی در دهه‌­های گذشته دو مسیر ((سازش)) و ((مقاومت)) در مقابل رژیم اشغالگر قدس را مشاهده کرده‌­اند و اکنون فلسطینیان درک نموده‌­اند که صلح با رژیم اشغالگر سرابی بیش نیست.

امروزه ملت فلسطین، مبارزان و نیروهای مقاومت بیش از پیش به این نتیجه رسیده‌­اند که تمامی توطئه‌­های منطقه پیرامونی آنان و جنگ­های نیابتی در کشورهای همجوار فلسطین از جمله سوریه، لبنان، عراق، و حتی مصر و سایر کشورهای عربی با هدف تضعیف محور مقاومت بوده به طوری که این رژیم در سایه بحران­های منطقه­ای، طرح­‌های شهرک­‌سازی برای اسکان یهودیان مهاجر و یهودی سازی قدس شریف را در سطح گسترده ادامه می‌­دهند و وقاحت را به جایی می­رسانند که یهودیان صهیونیسم نژادپرست، خواستار اخراج کامل فلسطینیان از کشور به اصطلاح یهود می‌­شوند.

این تحرکات در شرایطی انجام می­پذیرد که به تعبیر امام خامنه­‌ای، ((بی تردید اگر مقاومت، رژیم صهیونستی را زمین‌­گیر نکرده بود، اینک شاهد دست­‌اندازی آنها به دیگر سرزمین­‌های منطقه از مصر گرفته تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم)).

روز جهانی قدس فرصت ارزنده‌­ای است که مسلمانان جهان پیشاپیش همه آزادی­ خواهان و حق­ پرستان در سراسر گیتی، حرکتی امیدبخش را در روز قدس به نمایش گذارند تا با صدای بلند و فریاد رسای خود به ملت مظلوم فلسطین اعلام نمایند که ما به اطاعت از حضرت امام خامنه­‌ای (مد ظله العالی) تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف در کنار شما ایستاده­ایم و ملت فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین­المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ضمن گرامیداشت یاد شهدای فلسطین و مقاومت و با آرزوی آزادسازی فلسطین از نهر تا بحر از تمامی آحاد و اقشار ملت حق­ جو و مومن ایران اسلامی و سایر کشورهای جهان و حامیان فلسطین مظلوم دعوت می­کند در مراسم راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس به طور گسنرده شرکت نمایند و حمایت خود را از آزادسازی قدس شریف؛ تقبیح تلاش برخی سران عرب در عادی ­سازی روابط با رژیم صهیونیستی و باز ستاندن فلسطین اشغالی به صاحبان اصلی آن اعلام نمایند.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین­‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها