محمدرضا هدایتی، بازیگر سریال‌های کمدی مانند پاورچین، شب‌های برره، قهوه‌تلخ و... در فیلم سینمایی«شکلاتی» به کارگردانی سهیل موفق، بازی کرده است. گریم هدایتی در این فیلم به‌گونه‌ای است که او را از سن واقعی‌اش پیرتر نشان می‌دهد. علاوه بر هدایتی، شبنم مقدمی، ناصر هاشمی، ارژنگ امیرفضلی، شهره لرستانی و... بازی می‌کنند.داستان این فیلم درباره یک جعبه شکلات است که دست‌به‌دست می‌چرخد و آدم‌هایی در سن و سال مختلف از خوردن آن لذت می‌بردند ...
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶۳

پیرترین ژیمناستیک‌کار جهان

یوهانا کاس 91 ساله، پیرترین ژیمناست جهان است که همچنان می‌تواند حرکات ژیمناستیک را بدرستی اجرا کند. نام این ژیمناست در کتاب گینس ثبت شده است.

فاکس اسپورت نوشت: یوهانا کاس، از نوجوانی فعالیت حرفه‌ای خود را در رشته ژیمناستیک آغاز کرده است. او اخیرا در برلین حرکات ژیمناستیک به نمایش گذاشت و مورد تحسین قرار گرفت.کاس در 20 نوامبر 1925 در آلمان متولد شده و پیش از این معلم تربیت ‌بدنی بوده است. نام او در 87 سالگی به‌عنوان پیرترین ژیمناست جهان در کتاب گینس ثبت شد.

چوپان استثنایی در مسیر مهندسی

احمد ساسان که در دوران تحصیل همیشه شاگرد اول کلاس در روستای مرزی اشتوت بوده، پس از مدرسه برای کمک خرجی خانواده چوپانی نیز می‌کند.

به گزارش تسنیم، در یکی از روزها که او گله را به بیابان برده بود برای بازی از یک تیر برق بالا می‌رود و دچار برق گرفتگی شدید می‌شود و دست چپ خود را به‌طور کامل،بخشی از انگشتان دست راست و تعدادی از انگشتان پایش را از دست می‌دهد .هدف احمد این است که با ادامه تحصیل،روزی مهندس شود.

عمارت تاریخی که مخروبه شد

قدمت عمارت وکیلی نیشابور به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی می‌رسد، این عمارت دارای دو ساختمان و یک حیاط مرکزی است و از تزئینات و معماری قابل توجهی برخوردار است. به گزارش ایرنا این اثر تاریخی و فرهنگی کشور در حال حاضر متروکه و محل رفت و آمد معتادان است.عمارت تاریخی وکیلی نیشابور در سال 1384 به شماره 11938 در فهرست آثار ملی ایران، ثبت شده اما سازمان میراث فرهنگی برای حفظ این بنا کاری انجام نمی‌دهد.

تعمیر دیوار چین به سبک سنتی

پایگاه اینترنتی دیلی‌میل در گزارشی به بررسی نحوه بازسازی و تعمیر دیوار چین به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جهان پرداخت.

تعمیر دیوار بزرگ چین کاملا به صورت سنتی انجام می‌شود. کارگران پس از 40 دقیقه پیاده‌روی، مصالح مورد نظر خود را با اسب به بالای دیوار منتقل می‌کنند. بر‌ای دسترسی به برخی از بخش‌های صعب‌العبور باید خود کارگر مصالح را روی دوشش حمل کند. سخت‌ترین بخش تعمیر دیوار آویزان شدن از جداره بیرونی دیوار است تا قسمت‌های بیرونی دیوار را که در اثر فرسایش از بین رفته و در حال تخریب است با سیمان بپوشانند. همراه داشتن سطل‌های سیمان و وزش شدید باد، جان این کارگران را به خطر می‌اندازد. گفته می‌شود کار کردن این کارگران نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری دیوار چین است. دیوار چین یکی از هفت اعجاز جهان به لحاظ زمان ساخت و ویژگی تدافعی ـ نظامی آن مورد توجه است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین 7000 کیلومتر امتداد یافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها