لیگ جهانی 2017 والیبال برای تیم ملی ایران تمام شد

کجاست آن تیم جنگنده؟

ملی‌پوشان والیبال ایران در کنار تیم‌های ایتالیا و آرژانتین، شانس صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها را از دست دادند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۱۹
کجاست آن تیم جنگنده؟

به گزارش جام جم آنلاین ، لیگ جهانی 2017، حاوی اتفاقات زیادی برای تیم ملی والیبال ایران بود؛‌ از مصدومیت عجیب میرزاجانپور گرفته تا نحوه حضور سیدمحمد موسوی در تیم ملی والیبال و از بیماری گوارشی سعید معروف که منجر به غیبت او در دیدار نخست برابر لهستان شد، تا فحاشی ولاسکو به برخی بازیکنان ایران در دیدار تیم ملی با آرژانتین،‌ اما یکی از مهم‌ترین نکات لیگ جهانی،‌ باز شدن فصل تازه‌ای از انتقادات نسبت به بالا رفتن میانگین سنی تیم ایران و فاقد جنگندگی بودن این تیم بود؛‌ انتقاد از بازیکنان باتجربه‌ای که کم‌کم پا به سن می‌گذارند حد و مرزی نداشت، حتی برای سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که یکی از بهترین‌های ایران در این رقابت‌هاست. اینک مردم می‌پرسند:کجاست آن تیم جنگنده دوره‌های قبل؟کارشناسان والیبال ایران نیز از لزوم تغییر نسل در تیم ملی والیبال می‌گویند و این که وارد کردن تازه‌نفس‌ها به ترکیب تیم ملی بسیار ضروری است. البته منطق و تجربه می گوید، جوانگرایی در تیم ملی نباید به صورت مطلق باشد. در واقع،‌ حضور باتجربه‌ها در کنار تازه‌نفس‌ها لازم و ضروری است.

شایسته‌سالاری در اولویت

سیف‌اله ترابی، کارشناس والیبال برخلاف برخی همتایانش اعتقادی به جوانگرایی ندارد. او به جام‌جم آنلاین گفت: من همیشه اعتقاد داشتم، جوانگرایی درست نیست. درواقع، تاکید من روی شایسته‌سالاری است، نه چیز دیگر. شایسته‌سالاری در هر شرایطی بهتر از جوانگرایی است. متاسفانه ما بین این دو مقوله مهم تمایز نمی‌گذاریم و دچار بحران هستیم.

وی ادامه داد: اگر تفکر بر مبنای شایسته‌سالاری باشد، خود به خود هم جوانگرایی مورد توجه قرار می‌گیرد و هم استفاده از حضور باتجربه‌ها. اگر بازیکن 18 ساله‌ای، شایسته حضور در تیم ملی بود باید قطعا دعوت شود. بازیکنان باتجربه هم برای پیشبرد اهداف شایسته‌سالاری در کنار این جوانان باید حضور داشته باشند. متاسفانه بیشتر اوقات، برداشتی اشتباه از جوانگرایی وجود دارد.

ترابی با اشاره به حضور جوانان شایسته‌ای مثل جواد معنوی‌نژاد و سامان فائزی در تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی گفت: اگر به «شایسته»ها میدان داده نشود، بازیکنان جوان سرخورده می‌شوند و بازیکنان با تجربه نیز میدان وسیعی در اختیار خواهند داشت تا هر کاری خواستند، انجام بدهند.

این کارشناس با تاکید بر این که حضور بازیکنان جوان در تیم ملی همانند دوران ولاسکو باید قطره‌ای باشد، درباره عملکرد تیم ملی والیبال گفت: متاسفانه تیم از لحاظ روحی، روانی ذهنیت مناسبی نداشت و آماده نبود. تیم ملی در زمان ولاسکو حتی اگر می باخت، باز هم شادابی خود را نشان می‌داد؛ چیزی که اکنون خبری از آن در تیم ملی نیست.

ایران سردرگم بود

سایت بین المللی دنیای والیبال در مطلبی به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در رقابت های لیگ جهانی پرداخت. این سایت در مطلب خود آورده است: تیم ملی والیبال ایران با ستاره‌هایی مثل معروف و موسوی، فاصله کمی با چهره درخشان خود داشت. این تیم با هدایت ایگور کولاکوویچ نتوانست به مرحله نهایی لیگ جهانی برسد و مقابل لهستان مشکلات زیادی در توپ‌گیری داشت.

در ادامه این مطلب به ضعف تیم ملی ایران، چنین اشاره شده است: تیم ملی والیبال ایران این بار سردرگم بود. شاید اکنون زمانی باشد که آنها افت کرده‌اند، اما هر چه بود در بدترین زمان افت کردند. ایران می توانست در لیگ جهانی بیشتر بدرخشد. عبادی‌پور یکی از نقاط اتکای تیم ملی ایران در لیگ جهانی بود، اما در مقابل ضعف هم‌تیمی‌ها عملکرد او نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها